نقش یک پزشک آمریکایی در ترور رئیس جمهور هائیتی



پلیس هائیتی با همکاری ماموران اطلاعاتی کلمبیا عاملان ترور رئیس جمهور هائیتی را کشف کرده است. اعتقاد بر این است که شواهد قتل جوآن مویز در دستان یک پزشک هائیتی ساکن ایالات متحده بوده است.

به گزارش ایسنا ، به نقل از دویچه وله ، اخبار منتشر شده در مورد ترور خوانل مویس ، رئیس جمهور هائیتی ، نقش یک کارمند سابق دادگستری این کشور را در این عملیات نشان می دهد.

گفته می شود که این مرد اطلاعات لازم را به دو مزدور کلمبیایی فقط دو روز قبل از حمله ارائه داده است.

خورخه وارگاس ، رئیس پلیس کلمبیا گفت که بیشتر شرکت کنندگان در حمله به جونل مویس کمی قبل از عملیات از موضوع اطلاع نداشتند.

گزارش خورخه وارگاس متکی به اطلاعاتی است که از طریق همکاری پلیس و نیروهای امنیتی هائیتی با نیروهای امنیتی کلمبیا و اینترپل به دست آمده است.

تاکنون پرونده های قضایی علیه رئیس سابق دادگستری ، سناتور سابق و یک شهروند دیگر هائیتی به اتهام مشارکت در قتل مویس تشکیل شده است.

به گفته خورخه وارگاس ، یک گروه چهار نفره در اواخر آوریل در هائیتی تشکیل می شود. بعداً 20 نفر دیگر از مزدوران کلمبیایی نیز به این گروه پیوستند.

آنها توسط یک شهروند ونزوئلا در میامی استخدام می شوند. آنها هیچ چیزی از رسالت خود نمی دانند. اکثر آنها قبل از عملیات از ترور رئیس جمهور هائیتی اطلاع نداشتند.

تا دو روز قبل از عملیات ، اعضای سلول کوچک فعال در توطئه تروریستی معتقد بودند که این دستگیری خوانل مویز است. در 5 ژوئیه ، دو روز قبل از عملیات ، به آنها گفته شد که هدف ترور رئیس جمهور هائیتی است.

بیشتر بخوانید  زیباترین تاج طلایی جهان در یک قبر کشف شد+ تصاویر

تاکنون 18 کلمبیایی در ارتباط با قتل مویز دستگیر شده اند و سه نفر از مزدوران کلمبیایی نیز در درگیری با پلیس کشته شده اند.

از طرف دیگر ادعا می شود که یک پزشک هائیتی ساکن ایالات متحده این مزدوران را برای ترور جونل مویس استخدام کرده است. پلیس می گوید این پزشک با انگیزه کاندیداتوری برای ریاست جمهوری هائیتی برنامه را تدوین و اجرا کرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید