فروش آنلاین چیزی بیش از راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی است. ساخت و ساز اولین مرحله حضور در این فضا است. آنچه باعث فروش فروشگاه می شود، ترافیک سایت هدفمند است.
نقش سئو در فروشگاه اینترنتی
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرآیند کمک به الگوریتم های موتورهای جستجو است که لینک ها و وب سایت ها را رتبه بندی می کنند تا محتوای شما را پیدا کنند. عواملی مانند کلمات کلیدی، قالب بندی متن و محتوای چند رسانه ای نقش مهمی در دیده شدن سایت و فروشگاه آنلاین شما برای مشتریان دارند. مهم نیست فروشگاه شما با چه ابزاری ساخته شده است، تکنیک های بهینه سازی باید به درستی اعمال شود، چه در زمینه سئو وردپرس و چه در زمینه سئوی غیر وردپرس.
مزایای توضیحات محصول از نظر سئو
مزایای اعمال سئو در توضیحات محصول شما تضمین می کند که از بدترین اتفاقی که ممکن است برای شما بیفتد جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که فروشگاه اینترنتی شما تنها یکی از هزاران سایت دیگر است و نباید از نقش سئو برای متمایز شدن از این سایت ها غافل شوید. محتوای تولید شده مزایای زیر را ارائه می دهد.
-
رتبه بالاتر
-
آگاهی از برند و دانش صنعت
-
تعامل و نرخ تبدیل بالاتر
-
بازگشت سرمایه بالا برای منابع اختصاص داده شده به سئو
نحوه نوشتن توضیحات محصول سازگار با سئو
برای نوشتن توضیحات محصول مناسب سئو، اولین کاری که باید انجام دهید این است که در مورد مخاطبان هدف خود تصمیم بگیرید. بسته به نوع محصولی که می فروشید، مخاطب خاصی را هدف قرار دهید. برای شناسایی مشتری خود، به سوالات زیر پاسخ دهید؛
-
چه دسته بندی محصولاتی را می فروشید؟
-
آیا محصولاتی را می فروشید که برای مردان یا زنان مناسب باشد؟
-
آیا محصولات شما به اطلاعات تخصصی نیاز دارند؟
-
آیا به عنوان نماینده کار می کنید یا محصولات خود را می فروشید؟
-
آیا به همه شهرها ارسال می کنید یا فقط شهر خود را هدف قرار می دهید؟
توضیح کوتاه و واضح
برای به حداکثر رساندن پتانسیل سئوی نقش، توضیحات محصول باید همیشه کوتاه و دقیق باشد. توضیحات کوتاه تر محصول بسیار موثر است. زیرا به مشتریان اجازه می دهد تا روی محتوا تمرکز کنند. توضیحات کوتاه به بازدیدکنندگان سایت شما اجازه می دهد چندین چیز را به ترتیب مشاهده کنند، مانند تصاویر، فیلم های محصول، نظرات و غیره.
توضیحات خود را بخش بندی کنید
پس از اینکه توضیحات محصول خود را نوشتید، آنها را به پاراگراف های جداگانه تقسیم کنید. بخشهایی با عنوان «ویژگیها»، «مزایا» و «جزئیات فنی» در واقع برای توضیحات محصول مناسب سئو ضروری هستند. خریداران دوست دارند هنگام جستجوی کلمات کلیدی مرتبط، توضیحات مربوط به آن کلمات کلیدی را در محتوای نوشتاری مشاهده کنند. با مشخص کردن هر قسمت از توضیحات، این جستجو را آسانتر کنید. تمام این اقدامات او در نهایت باعث افزایش تجربه کاربری و افزایش فروش شما می شود.
اشتباهات تایپی کوچک روی سئو تاثیر می گذارد
اشتباهات جزئی مانند اشتباهات تایپی یا از دست دادن حروف نیز تأثیر منفی بر عملکرد سئوی شما دارد. برای جلوگیری از خطا، حتما مطالب را تصحیح کرده و اشتباهات تایپی را به حداقل برسانید.
تصاویر در سئو مهم هستند
تصاویر همیشه باید بخشی جدایی ناپذیر از توضیحات محصول شما باشند. مشتریان اغلب بر اساس تصاویر و ویدیوهای شما تصمیم به خرید می گیرند. مهم است که تصاویر شما منحصر به فرد باشند و خودتان آنها را ایجاد کنید. نقش سئو ایجاد حس اعتماد و نشان دادن حرفه ای بودن فروشگاه اینترنتی شماست.
تایید اجتماعی به سئو کمک می کند
از جمله موارد نقش سئو در افزایش فروش اینترنتی می توان به حمایت های اجتماعی اشاره کرد. تأیید اجتماعی در واقع نظرات مشتریان است و راهی عالی برای افزودن لایه دیگری از مشروعیت به فروشگاه آنلاین شما است. محتوای مربوط به نظرات مشتریان، توصیفات و تبلیغات نقش مهمی در درک مشتریان از فروشگاه شما دارد. به گفته Much Needed، 67 درصد از مشتریان می گویند که پس از تجربه بد مشتری به فروشگاه آنلاین بازنخواهند گشت. 85 درصد گفتند که باید در آینده در مورد چنین وب سایت هایی به افراد دیگر هشدار دهند.
هرچه تصاویر و ویدیوها، داده ها و ارزش واقعی توضیحات محصول شما بیشتر باشد، رتبه سئو شما بهتر خواهد بود. محتوای تولید شده توسط کاربر مانند نظرات را در صفحه محصول قرار دهید. این کار باعث می شود که توضیحات محصول شما سئو دوستانه تر باشد و سرنخ های بیشتری در اختیار خریدار قرار دهد.
تعادل مناسب با سئو
هنگام نوشتن توضیحات محصول، تمام تمرکز نباید روی سئو باشد. محتوای اصلی همیشه باید قبل از بهینه سازی برای موتورهای جستجو، مخاطب را در نظر بگیرد. بر ایجاد توضیحات محصول اصلی، آموزنده و حرفه ای تمرکز کنید. تکیه بیش از حد به سئو می تواند بر رتبه شما تأثیر منفی بگذارد
نقش بک لینک در سئو فروشگاه اینترنتی
سئو فاکتورهای مختلفی دارد، اما اگر بخواهیم به دو جزء مهم آن اشاره کنیم، این دو شامل محتوای با کیفیت و بک لینک هستند.
امروزه در سئو نمی توان نقش بک لینک ها را نادیده گرفت. بک لینک ها اعتبار سایت شما را افزایش می دهند و سایت شما را در نظر گوگل شبیه یک سایت قابل اعتماد می کنند و گوگل همیشه دوست دارد کاربران خود را به سمت سایت های قابل اعتماد راهنمایی کند.
بک لینک ها معمولا به دو صورت ایجاد می شوند. راه اول به طور طبیعی توسط سایت های دیگر است که به سایت شما لینک می دهند و راه دوم خرید بک لینک است که در این صورت باید به خرید بک لینک مطمئن شوید که مشکلی برای سایت ایجاد نمی کند.
منبع:
* این مطلب یک رپورتاژ تبلیغاتی است و سایت شما وستی مسئولیتی در قبال آن ندارد.