نقرس: چه بخوریم یا نخوریم؟


نقرس بیماری ناشی از وجود اوره بیش از حد در خون است.

نقرس: چه بخوریم یا نخوریم؟

این بیماری باعث درد در مفاصل می شود و معمولاً با انگشت شست پا ظاهر می شود.

یک رژیم غذایی مناسب برای مبارزه با این بیماری می تواند درد و مشکلات ناشی از آن را کاهش دهد. در این مقاله توصیه های غذایی برای مبارزه با این بیماری را بیان می کنیم. با ما بمان.

چه چیزی را نباید خورد

محصولات جانبی (محصولات جانبی، جگر، کله پاچه و غیره) باید حتما از بشقاب های شما حذف شوند. برخی از غذاهای دریایی مانند کولی، ساردین، تخم ماهی و غیره. در رژیم غذایی شما گنجانده نشده است. سبزیجاتی مانند اسفناج، مارچوبه و قارچ نیز در رژیم غذایی مناسب برای نقرس ممنوع است.

به خاطر داشته باشید که نوشیدنی هایی مانند نوشابه های گازدار و مشروبات الکلی نیز برای شما مضر خواهند بود.

این غذا را محدود کنید

ماهی سالمون، ماهی قزل آلا و سایر غذاهای دریایی را محدود کنید. این توصیه در مورد حبوبات مانند عدس، لوبیا، نخود و غیره و همچنین تخم مرغ، شیر و پنیر صدق می کند.
قبل از هر چیز بهتر است بدانید که میوه ها و سبزیجات برای مبارزه با اسید اوریک خون مفید هستند. به همین دلیل است که باید در طول روز مقدار زیادی میوه و سبزیجات مصرف کنید

برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب برای مبارزه با این بیماری باید از مصرف الکل خودداری کنید.

این غذاها را در برنامه غذایی خود بگنجانید

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که میوه ها و سبزیجات برای مبارزه با اسید اوریک خون مفید هستند. به همین دلیل است که باید در طول روز مقدار زیادی میوه و سبزیجات مصرف کنید. توصیه می کنیم گیلاس، توت فرنگی، انگور، کرفس، چغندر، کنگر فرنگی، لوبیا سبز، سیب زمینی، سبزیجات برگ سبز و پامچال در اولویت برنامه غذایی قرار گیرند. همچنین توصیه می کنیم ویتامین C و غذاهای غنی از فیبر مصرف کنید. باید بدانید که فیبر به دفع اوره کمک می کند. برای مبارزه با نقرس باید مایعات زیادی بنوشید.

بیشتر بخوانید  استفاده از شربت لاکتولوز و فواید آن در درمان یبوست

توصیه می کنیم آب، آب سبزیجات تازه و آب مرکبات را ترجیح دهید. شما باید روزانه دو لیتر از این مایع را بنوشید.

منبع: تبجان


دیدگاهتان را بنویسید