نقد و بررسی Honda CBR1000RR SP، Road Volf


میگل دوامل مردی با کارهای بزرگ است. با این مرد فرانسوی-کانادایی همراه می شویم تا محصول جدید هوندا را بررسی کنیم. دوهامل در 6 سال گذشته از مسابقات حرفه ای موتورسواری دور بوده است. اما او همیشه طرفدار این مسابقات بوده است. داستان ها و جملات جذاب و سرگرم کننده او برای همه ما جذابیت دارد.

میگل دوامل، قهرمان هشت دوره مسابقات جاده ای AMA

میگل دوامل، قهرمان هشت دوره مسابقات جاده ای AMA

او همچنین رکوردهای زیادی از جمله 86 قهرمانی AMA و عناوین رسمی دیتون را در اختیار دارد. در حین خندیدن، وقتی کلاه ایمنی به سر می گذارد، بسیار جدی است. از آنجایی که دوهامل با سوپربایک های هوندا آشنایی زیادی دارد، بهترین فرد برای تست هوندا CBR1000R SP است.

هوندا CBR1000RR SP 2014

هوندا CBR1000RR SP 2014

اگرچه او زمان زیادی را با موتورهای سوزوکی، کاوازاکی و هارلی دیویدسون گذراند، اما این “شماره 17” همیشه به عنوان یک راننده هوندا شناخته می شود.

هوندا CBR1000RR SP 2014

هوندا CBR1000RR SP 2014

او با هر دو موتور تولید محدود هوندا، VFR750R RC30 و RVF750R RC45 برنده شد. البته نسخه محدود SP به اندازه دو موتور ذکر شده عجیب نیست اما ویژگی های خاص خود را دارد. امکاناتی مانند موتور دست ساز، سیستم تعلیق با کیفیت Ohlins و سیستم ترمز Brembo.

برای شروع، ما AMA Superbike 2006 را از مجموعه آمریکایی هوندا با دو پایه قرض گرفتیم. متاسفانه این مدل قابل سوار شدن نیست اما در هر صورت این دوچرخه تضاد جالبی بین نسخه SP و مدل پایه CBR1000RR ایجاد می کند.

سوپربایک AMA 2006

سوپربایک AMA 2006

نقد و بررسی Honda CBR1000RR SP، Road Volf

پس از حذف گرد و غبار و تار عنکبوت از مدل استاندارد CBR1000RR و مقایسه سریع آن با مدل SP، دو حامل به سرعت SP را سوار کرد و ما را به یاد چند سال پیش انداخت! آیا آن عشق و علاقه در دو سال اول پس از سوار شدن بر این موتورسیکلت بازگشته است؟!

بیشتر بخوانید  احسان کوچولو دیگر خجالت نمی کشد

دوهامل می گوید:

چیزی که باید بگویم این است که رانندگی و تکان دادن جام جهانی در پیچ ها راحت تر است. وی می افزاید: موتور استاندارد خوب است اما در گوشه و کنار مسیر باتون ویل با سرعت بالا کمی سخت است.

هوندا CBR1000RR SP 2014

هوندا CBR1000RR SP 2014

جای تعجب نیست که درک محدودیت های عملکرد سوپربایک توسط دو حامل بسیار قابل توجه است.

دوهامل در مورد این مدل می گوید:

جذب برآمدگی ها و برآمدگی ها در نسخه SP بسیار بهتر است. از دست انداز عبور می کنید و آن را احساس می کنید، اما این باعث نمی شود که موتور از ریل خارج شود. در مدل SP، لاستیک ها تماس پایدارتری با سطح پیست برقرار می کنند.

هوندا CBR1000RR SP 2014

هوندا CBR1000RR SP 2014

همه این تفاوت ها قابل توجه است زیرا دو موتور هندسه مشابهی دارند:

شیب 23.3 درجه، دم 3.7 اینچ و فاصله بین دو محور 55.7 اینچ. همچنین وزن این دو تقریبا یکسان است. البته ذکر این نکته ضروری است که سیستم تعلیق Ohlins و سپرهای TTKS سواری بهتری را به همراه دارند. همه اینها به SP هندلینگ بهتری می بخشد و هنگام خم شدن احساس سفت تر و محکم تر به شما می دهد. نکته این است: در حالی که مدل استاندارد CBR فوق العاده خوب است و کارش را عالی انجام می دهد، مدل SP بدیهی است عملکرد بالاتری دارد.

هوندا CBR1000RR SP 2014

هوندا CBR1000RR SP 2014

یکی دیگر از مواردی که توجه ما را به خود جلب کرد کالیپرهای ترمز برمبو هستند که این دو براکت را به این شکل در می آورند:

احساس بسیار قوی نسبت به ترمزهای استاندارد که موتور را با قدرت بیشتر و کنترل بهتر متوقف می کند.

ترمزهای برمبو در ابتدا کمی سنگین هستند، اما وقتی آنها را با شدت بیشتری فشار دهید، ترمزها به صورت خطی و قوی بدون هیچ لرزش یا تداخلی کار می کنند.

بیشتر بخوانید  امیر جعفری با عکسی عجیب تولد همسرش را تبریک گفت/ ریما رامین فر با قابلمه!

تغییرات موتور نیز برای هر دو نسخه 2014، از جمله سرسیلندر اصلاح شده (با ورودی ها و خروجی های تغییر شکل یافته) ارائه شده است. در این میان، عملکرد نسخه SP با استفاده از پیستون های دستی و شاتون فوق العاده است.

دو حامل در طول آزمایش تحت تأثیر قرار گرفتند:

حتی اگر کنترل کشش وجود نداشته باشد، SP قدرت خود را به خوبی به سطح جاده منتقل می کند.

هوندا CBR1000RR SP 2014

هوندا CBR1000RR SP 2014

همه چیز در مورد جام جهانی بیش از یک احساس پیشرفت است. این نسخه سواری نرم تری با لرزش کمتر دارد. انتقال نیرو در این مدل به صورت الکتریکی احساس می شود. یک مزیت قابل توجه برای SP قدرت خروجی آن است که 152.2 اسب بخار و 78.4 پوند فوت گشتاور است. (این اعداد برای نسخه معمولی به ترتیب 147.2 و 75.8 هستند.)

دوهامل بیان می کند که:

انتقال قدرت مدل استاندارد کمی سریعتر و ناگهانی است و زمانی که این نیرو با سیستم تعلیق عقب استاندارد ترکیب می شود باعث جهش کمی موتور می شود.

هوندا CBR1000RR SP 2014

هوندا CBR1000RR SP 2014

دوهامل همچنین در مورد رانندگی با مدل استاندارد می گوید:

فکر کنم با مدل استاندارد کمی زودتر دایره درست کنم ولی تعداد دایره ها کم است. تا زمانی که مدل SP نمی‌توانم چرخه‌های سریع‌تری داشته باشم. در مدل SP واقعاً می خواهید سوخت باک تمام شود. این مدل به شما آرامش می دهد و باعث می شود محدودیت های آن را پیدا کنید.

آخرین تست خیابانی احساسات و باورهای ما را در مورد این مدل کامل و تایید کرده است و مزایای سیستم تعلیق بهبود یافته مورد توجه قرار گرفته است. مدل SP کنترل و هندلینگ بهتری دارد و سواری نرم و موتور آن نسبت به مدل استاندارد شما را شگفت زده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  بیوگرافی پیمان معادی بازیگر معروف کشور + عکس

Duhamel آن را به خوبی خلاصه می کند:

این دوچرخه با هوندا نیست، فقط آرم SP را روی آن بچسبانید و فقط رنگ دیگری دارد. قطعا تفاوت های قابل توجهی بین این دو مدل وجود دارد. انتخاب جام جهانی مطمئنا لبخند بر لبان شما خواهد آورد.

اگرچه هوندا هنوز مشخص نکرده است که چند مدل SP برای سال 2014 عرضه خواهد شد، اما مطمئناً فروش آنها مشکلی نخواهد داشت زیرا تفاوت قیمت 2700 دلاری برای چنین عملکرد عالی کم است.


دیدگاهتان را بنویسید