نقاشی های دیواری فرهنگی در بوشهر توزیع می شود – خبرگزاری اطلاعات مهر اخبار ایران و جهان


خبرگزاری مهر– گروه استان: این اولین بار نیست که نقاشی های دیواری بوچر به عرصه ای برای هنر جوانان تبدیل می شود. علاوه بر جنبه های اطلاعاتی و زیبایی شهر ، نقاشی های دیواری می تواند ابزاری برای آموزش و فرهنگ سازی باشد.

بیش از یک سال است که گروهی از جوانان بوشهری که در زمینه خانواده فعالیت دارند ، اقدام به ایجاد پروژه های هنری کرده اند که علاوه بر شهر بوشهر در فضای مجازی نیز دیده می شود.

این گروه در جدیدترین کارهای عروسی خود به مناسبت روز عروسی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) طرحی با شعار “او در منظره نشسته است ، کجا باید نگاه کنم؟” شما آماده هستید

در گفتگویی با احسان طوسی ، یکی از هنرمندان بوشهری و مدیر هنری این نقاشی دیواری ، این نقاشی دیواری قابل تأمل و زیبا را بررسی کردیم و دلایل اهمیت آن را بررسی کردیم.

* این کمپین ها چگونه طراحی می شوند؟

در طول سال با مواردی روبرو می شویم که هر زمان که زمان فرا برسد ، موج عظیمی از تبلیغات تبریک و تسلیت به همین مناسبت فضای مجازی کشور را تحت تأثیر قرار می دهد.

بنابراین ، در ابتدای هر سال ، گروهی از افراد که تا زمان اجرای پروژه ها در ایده با ما همکاری می کنند ، ما در یک مکان جمع می شویم و برای گزارش مناسبت های مهم هر ساله مشورت می کنیم و پیشنهادهایی را ارائه می دهیم.

سرانجام مواردی که با توجه به موضوع کار ما بیشترین رأی و اقبال را دارند. خانواده ، و پس از شروع اولیه کار ، فواصل زمانی مربوط به تهیه پیام ، ایده ، طراحی و اجرای هر کار تعیین می شود.

بیشتر بخوانید  سخنگوی طالبان: دولت انتقالی را نمی‌پذیریم

معمولاً فواصل تولید هر اثر از ابتدا تا روز مربوط به مدت یک ماه بسته می شود. از تاریخ مشخص شده کار با برگزاری جلسه با تیم تحقیق برای تعیین پیام و شعار برای بیلبورد رسما وارد مرحله اجرایی و عملیاتی می شود. .

پس از ارائه پیام ها و ایجاد شعاری متناسب با پیام ، کار ایده پردازی برای طراحی پوستر با اضافه شدن طراحان از موسسه آغاز می شود و پس از ایده نهایی کار ، طراح خود را آغاز می کند کار کردن از طریق کار

این بیلبورد که هم اکنون روی سه حصار بوشهر نصب می شود ، نتیجه تلاشی است که از اوایل تیر آغاز شد و صبح روز 12 ژوئیه در معرض دید عموم قرار گرفت.

شعار این کمپین “او در چشم است – کجا باید جستجو شود” بر اساس داستانی از مولوی (ع) است که می گوید: “زنان با شما به خدا اعتماد می کنند”. با تفسیر و گسترش این گفته مولا علی (ع) ، مهم است که نتیجه بگیریم وفاداری از طریق وفای به عهد حاصل می شود و یکی از مصادیق وفاداری ، بستن چشم و نگاه به شوهر و بستن چشم دیگران است. .

کاری که مituteسسه ما بهتر توسعه داده است محدود به میادین و فضاهای بوشهر نیست و ما قصد داریم تولید و البته همکاری نهادهای فرهنگی را برای چاپ اثر افزایش دهیم تا سایر مناطق استان را نیز شامل شود ، البته ، نیاز به حضور و پشتیبانی سایر نهادهای مسئول دارد. ما طرفیم

بیلبورد مثلثی حصار بوشهر تصویر اصلی این کمپین است ، اما بر اساس هر بیلبورد ، دو اثر دیگر به صورت پوستر برای برخوردهای خانوادگی و مصاحبه در محل با افرادی که در فضای مجازی ، خبری و غیر خبری هستند ساخته می شود. در صفحات اینستاگرام ، و همچنین صوتی و تصویری. تلویزیون مرکز بوشهر پخش می شود.

بیشتر بخوانید  عکس لو رفته از ماموران یگان ویژه |پلنگی پوشان در میدان انقلاب چه می‌کنند؟ + عکس

نقاشی های دیواری فرهنگی در بوشهر توزیع می شود

* در این عکس ها چه می بینیم؟

آقای محمد صفایی و آرش هوشنیت در طراحی و اجرای کمپین “او در چشم می نشیند” همکاری و همکاری کردند.

در این طرح که به مناسبت سالگرد ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) با به تصویر کشیدن یک زوج جوان در سفره عقد و با طراحی درهای چوبی سنتی که نشان دهنده بافت قدیمی و نماد مفهوم زن و شوهر بوشهر در ذهن مخاطبان ، که در درجه اول بوشهر است ، نقش بسته است.

وجود برکه با گلدان های آب و گل در حوضچه ، نشاط و شادابی را در زندگی زناشویی نشان می دهد و نماد دیگری از خانه های بوشهر و ساختار بوشهر است.

البته نباید از وجود آب به عنوان نمادی از روشنگری و امید غافل شد. البته نماد جهیزیه حضرت زهرا (س) است.

نقاشی صورت مردی که هنگام امضای سند ازدواج با لبخند به همسرش نگاه می کند و در کنار شعار “او در منظره می نشیند؛ به کجا نگاه کنیم؟ “تفسیر شعار انتخاب شده را در متن شرح فوق توضیح می دهد ، که به تفصیل ذکر شد.

* این تصویر چگونه طراحی شده است؟

موضوع اصلی مورد بحث در طراحی این طرح استفاده از رنگ های گرم بر روی دیوارها و ساختمان به همراه رنگ های شادی است که هم در سفره عقد و هم در چراغ های رشته ای روی دیوار دیده می شود. پیام شادی و خوشبختی

استفاده از شب روشن مهتابی با ستارگانش تصویری با فضایی شاد و سرزنده ایجاد می کند که مخاطب را مسحور خود خواهد کرد

بیشتر بخوانید  معافیت مالیاتی هنرمندان ابقاء شد

در پذیرایی از میز از هر آنچه مطابق با آداب و رسوم ایرانی بود استفاده می شد. شمع ، آینه ، قرآن ، شاخه ای از شمع ، یک سبد گل و … خود باعث جذابیت مضاعف فضا می شوند.

آنچه در یک جمله برای توصیف چگونگی این طرح و لیست ها می توان گفت این است که این طرح کاملاً براساس مضمون و مطابق با پیام و فضای مناسبتی و البته با در نظر گرفتن هدف طراحی و تدوین شده است ، مقدار کار را افزایش دهید ، نقش مهم و کلی را در رشد بازی کنید و اثر بخشی کیفیت کار را ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید