مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نقاشی امام صادق (ع) | نقاشی کودکانه و ساده با محوریت امام صادق (ع)

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


امام صادق علیه ‌السلام امام ششم ما شیعیان است که در سن ۳۱ سالگی به امامت رسید و مدت امامت آن حضرت ۳۴ سال و طول عمر ایشان ۶۵ سال بوده است. امامت امام صادق همزمان با سال‌های پایانی حکومت بنی امیه و سال‌های آغازین حکومت بنی عباس بود.

از آنجا که حکومت بنی امیه در این سالها رو به ضعف و سقوط می‌رفت و بنی عباس نیز استقرار پیدا ننموده بودند و علاوه بر آن در ابتدای حکومت خود برای جلب نظر بیشتر منش سرکوب را نداشتند، به امام صادق علیه السلام فرصتی دست داد که نهضت علمی و فرهنگی بزرگی را شروع نماید و پایه های علمی مکتب شیعه را محکم کند. به دلیل فراهم بودن بستر گسترش اسلام در زمان ایشان سخنان ارزشمند و احادیث امام صادق در دسترس ما هستند.

امام صادق (علیه السلام) در سال ۱۴۸ هجرى به دستور منصور عباسى به وسیله انگور زهرآلود، مسموم و به شهادت رسید. برای اطلاعات بیشتر می توانید طریقه شهادت امام صادق را مطالعه کنید. مدفن مطهر آن حضرت در قبرستان بقیع و در جوار ائمه بقیع قرار دارد.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر فرزندانتان با شخصیت امام صادق، در هنگام شهادت یا ولادت امام صادق با استفاده از این تصاویر به نقاشی امام صادق را بکشید. فرزندان شما می‌توانند از این تصاویر ایده گرفته و خودشان نقاشی بکشند. برای کودکان در سنین پایین‌تر پرینت نقاشی‌های سیاه و سفید را بگیرید تا آنها را رنگ‌آمیزی کنند، این کار هم قدرت کودکان در رنگ‌آمیزی را بالا می‌برد و هم باعث ایجاد عشق و علاقه به امامان می‌شود.

بیشتر بخوانید  هیچکس حق ندارد درباره پول افغان‌ها تصمیم بگیرد/برای مذاکره آماده‌ایم

نقاشی امام صادق (ع)

نقاشی با محوریت امام صادق
نقاشی امام صادق رنگی
نقاشی شهادت امام صادق (ع)
نقاشی امام صادق (ع)
نقاشی رنگی با محوریت امام صادق
نقاشی رنگی با محوریت امام صادق
نقاشی امام صادق رنگی
نقاشی امام صادق رنگی

يكى از اصحاب نزديك امام جعفر صادق عليه السلام به نام زيد شحّام حكايت كند:

روزى به همراه عدّه اى در محضر پربركت آن حضرت بوديم ، يكى از شعراء به نام جعفر بن عفّان وارد شد و حضرت او را نزد خود فرا خواند و كنار خود نشانيد و فرمود: اى جعفر! شنيده ام كه درباره جدّم ، حسين عليه السلام شعر گفته اى ؟

جعفر شاعر پاسخ داد: بلى ، فدايت گردم .

حضرت فرمود: چند بيتى از آن اشعار را برايم بخوان .

همين كه جعفر مشغول خواندن اشعار در رثاى امام حسين عليه السلام شد، امام صادق عليه السلام به قدرى گريست كه تمام محاسن شريفش خيس ‍ گرديد؛ و تمام اهل منزل نيز گريه اى بسيار كردند.

سپس حضرت فرمود: به خدا قسم ، ملائكه مقرّب الهى در اين مجلس ‍ حضور دارند و همانند ما مرثيّه جدّم حسين عليه السلام را مى شنوند؛ و بر مصيبت آن بزگوار مى گريند.

آن گاه خطاب به جعفر بن عفّان نمود و اظهار داشت : خداوند تو را به جهت آن كه بر مصائب حسين سلام اللّه عليه ، مرثيّه سرائى مى كنى اهل بهشت قرار داد و گناهان تو را نيز مورد مغفرت و آمرزش خود قرار داد.

بعد از آن ، امام عليه السلام فرمود: آيا مايل هستى بيش از اين درباره فضيلت مرثيّه خوانى و گريه براى جدّم ، حسين عليه السلام ، برايت بگويم ؟

جعفر بن عفّان شاعر گفت : بلى ، اى سرورم .

حضرت فرمود: هركس درباره حسين عليه السلام شعرى بگويد و بگريد و ديگران را نيز بگرياند، خداوند او را مى آمرزد و اهل بهشت قرارش ‍ مى دهد.

بیشتر بخوانید  کتک خوردن شوهر بهاره رهنما در ایکس لارج سوژه شد

رنگ آمیزی نقاشی امام صادق (ع) برای کودکان

رنگ آمیزی نقاشی امام صادق
رنگ آمیزی نقاشی امام صادق (ع)
نقاشی کودکانه امام صادق (ع)
رنگ آمیزی کودکانه امام صادق (ع)

نظرات خود را درباره نقاشی امام صادق (ع) با ما به اشتراک بگذارید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *