نفرت از انگلیس ناشی از شناخت درست ملت ایران است



آنچه دیگران می خوانند:



گزارش کردن تو خبر: مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به حمایت دولت انگلیس از جاسوس کشته شده خود گفت: واکنش عصبی و عجولانه رژیم انگلیس به اعدام یکی از جاسوسان برجسته خود در این کشور توسط قوه قضائیه نشانه دیگری است. از بدخواهی این دولت نسبت به مردم ایران.» انتظار این بود که با داده شدن روسیه به دولت انگلیس، حداقل یک عذرخواهی رسمی از ملت ایران صورت گیرد، اما واکنش ها نشان داد که نفرت این دولت نتیجه شناخت واقعی و عمیق مردم ایران است. در مورد انگلیسی ها

وی افزود: اصل طرح پرونده و تحقیقات مقدماتی و شروع مراحل تحقیقات و تکمیل تحقیقات و اقدام به اتهامات این جاسوس در دستگاه قضایی با دقت و اشراف قانونی انجام شد و رای صادر شد. تصویب، نشانه دیگری از حساسیت دستگاه قضایی ما نسبت به خباثت دولت انگلیس است.

وی گفت: دولت انگلیس هرگز حتی در نگاه اول نخواسته تاریخ تلخ و شوم عملکرد خود را در کشور ترمیم کند و همواره با ملت شریف ایران دشمنی داشته و دست کثیف این دولت است. تا حد زیادی به ملت ایران لطمه می زند.کاملا بدیهی است.

ستایشی ادامه داد: حمایت از رژیم طاغوتی شاهنشاهی، استقرار و حمایت از رژیم اشغالگر قدس و تربیت عناصر جاسوسی، کشتار دانشمندان و نخبگان، قیام و تفرقه بخشی از کینه توزی و دشمنی انگلیس با ملت ایران است.

بیشتر بخوانید  (عکس) اولین واکنش مهدی قایدی بعد از شکست استقلال

وی در خصوص رسیدگی به مدیران متخلف که از ارائه حساب خود به بانک مرکزی خودداری می کنند، گفت: نظارت بر حسن اجرای قانون دغدغه قوه قضاییه است. سازمان بازرسی با اختیارات خود گزارش بازرسی مناسب را در سال جاری به وزیر اقتصاد ارائه کرد. با پیگیری سازمان بازرسی، برخی از شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت مانند شرکت ملی پالایش و پخش مشتقات نفتی خارج از بانک مرکزی حساب دارند و توضیحاتی از وزیر نفت گرفته شد و منجر به مسدود شدن برخی حساب ها شد. این شرکت همچنین خزانه داری کل کشور برای تعیین تکلیف حساب های در نظر گرفته شده مهلت تعیین کرده است.

وی افزود: در حوزه علوم پزشکی نیز حساب هایی خارج از بانک مرکزی وجود دارد که از مسئولان دخیل در افتتاح این حساب ها توضیح خواسته شده و انسداد آن حساب ها در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده شهید سردار سلیمانی گفت: این حادثه قتل نیست اما مشخص است که این حادثه جنایت علیه امنیت ملی کشور است و باید بررسی و پیگیری شود. مقصر اصلی کسی است که دستور صریح این جنایت را داده است و باید تحت تعقیب قرار گیرد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: تاکید هیئت عراقی بر اجرای اقدامات قضایی علیه دست اندرکاران این جنایت بود که نمونه آن صدور حکم بازداشت رئیس جمهور سابق آمریکا است. نگرانی مقامات و دستگاه های دو کشور ایران و عراق این است که در محاکمه و مجازات عاملان اصلی این جنایت تردیدی وجود نداشته باشد.

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت استرداد الیور ون کاستل شهروند بلژیکی گفت: این فرد تبعه بلژیک است و هیچ کشوری مدارا یا عدم اقدامات جاسوسی و جاسوسی را ندارد.

بیشتر بخوانید  کارهای VAR در حال انجام است

ستایشی گفت: مردم و ملت ما پیگیر عملکرد مسئولان هستند، آنچنان اجازه و اختیاری به ما نمی دهند که به آنها رحم کنیم. طبق قانون، فرد مورد نظر در دستگاه قضایی تحت پیگرد قانونی قرار دارد. مرجع صلاحیتدار در مورد طرح این شکایت علیه شخص تصمیم گیری کرد. تصمیم اولیه گرفته شد.

چرا علیرغم دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر ممنوع التصویری افراد نباید به گونه ای باشد که مردم در فرودگاه متوجه ممنوع الخروج بودن آنها شوند بلکه باید از قبل به این موضوع توجه شود، اما شاهد این اتفاق باشیم. به برخی افراد مشهور وی گفت: دستور و تاکید رئیس کل دادگستری در این زمینه از افتخارات قوه قضائیه در حوزه تحول و تعالی است و دستگاه قضایی نیز بر این موضوع تاکید دارد و ما قبل از ممنوعیت مردم این موضوع را اعلام می کنیم. از رفتن در خارج و در تمام واحدهای قضایی دستور رئیس قوه قضائیه باید محقق شود و همه افراد جامعه در برابر قانون برابر باشند. پس ما افراد معروف و نامدار نداریم.

وی افزود: در صورت وجود ابهام از سوی حوزه قضایی و واحدهای مربوطه کنترل و با توجه به شرایط تصمیمات قضایی اتخاذ می شود. تلاش می کنیم در اجرای نظر رئیس قوه قضائیه در این حوزه فرآیندهایی را اجرا کنیم.

تمام شده است

دیدگاهتان را بنویسید