نفت بیش از 75 دلار است



قیمت نفت در آغاز معاملات روز دوشنبه در میان بن بست ادامه دار مذاکرات تولیدکنندگان اوپک + درباره سیاست های تولید در ماه های آینده و نگرانی در مورد تأثیر شیوع تاج بر اقتصاد جهانی ، همچنان ادامه داشت.

به گزارش ایسنا ، برنت خام برای تحویل در ماه سپتامبر با چهار سنت کاهش به 75.51 دلار در هر بشکه رسید. وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه اوت با یک سنت افزایش به 74.57 دلار در هر بشکه رسید.

پنجشنبه گذشته قیمت نفت کاهش یافت ، زیرا وزرای انرژی اوپک پلاس نتوانستند در مورد افزایش تولید از ماه آگوست به توافق برسند. دلیل شکست مذاکرات مخالفت امارات متحده عربی با تمدید هشت ماهه محدودیت عرضه اوپک پلاس تا پایان سال 2022 بود.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: “عدم اطمینان بازار پس از بن بست در مذاکرات اوپک پلاس برای افزایش تولید در آینده بوجود آمد.” در صورت عدم توافق ، تولید فعلی همچنان رو به کاهش است و منجر به کمبود شدید عرضه در میان تقاضای شدید می شود.

هفته گذشته وست تگزاس اینترمدیت برای ششمین هفته متوالی معامله شد و این امر منجر به گزارش مثبت اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده شد که نشان می دهد موجودی نفت و بنزین در هفته گذشته کاهش یافته و تقاضای بنزین به طور مداوم زیاد بوده است. در سال 2019 وارد شد

آمار روز جمعه خدمات انرژی بیکرهاوس نشان داد که شرکت های انرژی آمریکایی برای دومین هفته متوالی تعداد حفاری های نفت و گاز را افزایش داده اند.

با این حال ، وزیران دارایی G20 روز شنبه هشدار دادند که گسترش سویه های جهش یافته ویروس کرونا و دسترسی نابرابر به واکسنها ، بهبود اقتصاد جهانی را تهدید می کند.

بیشتر بخوانید  لزوم ایجاد یک سازمان واحد جمعیتی در دولت سیزدهم - اخبار مهر و اخبار جهان

براساس گزارش رویترز ، نظرسنجی رویترز نشان می دهد که شیوع جدید بیماری Covid 19 در 69 کشور افزایش یافته است و روند صعودی روزانه را از اواخر ماه ژوئن نشان می دهد و به 478،000 رسیده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید