نفت ایران به سواحل دریای عمانی رسیده است


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تورج دهقانی امروز در جریان عملیات رسمی خط لوله انتقال نفت خام گوره – جاسک ، که به صورت زنده از تلویزیون پخش شد. وی در گزارش ریاست جمهوری گفت: “امروز ، به نمایندگی از همه همكاران مهندسی و توسعه نفت (متن) ، من افتخار می كنم كه اعلام كنم ، همانطور كه ​​وعده داده شده بود ، استراتژیك ترین ، ایرانی ترین و سریعترین پروژه بزرگ تاریخ صنعت نفت است کشور تقریباً دو سال است که درگیر جنگ شدیدترین جنگ اقتصادی و آماده بهره برداری است و نفت این کشور به سواحل دریای عمانی رسیده است.

وی افزود: این پروژه در بخش زمین كه به عهده شركت است شامل یك هزار كیلومتر خط لوله 42 اینچ ، پنج ایستگاه پمپاژ ، دو ایستگاه عملیاتی در جاده ، یك ایستگاه ترمینال ، 20 مخزن ذخیره ، 11 پست است و 300 کیلومتر خط انتقال. “

نفت ایران به سواحل دریای عمانی رسیده است

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران گفت: هدف این پروژه انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از منطقه گوره در استان بوشهر به یاسک در استان هرمزگان است که امروز با پیشرفت 85 درصدی پروژه بخش زمینی و تکمیل هزار کیلومتر خط خط لوله ، ایستگاه شماره 2 در شهر اهرم ، دو ایستگاه عملیاتی در جاده ها و یک ایستگاه ترمینال ، و همچنین پستهای برق متصل به این ایستگاه ها کاملاً عملیاتی هستند و این بخش در فاز اول برای انتقال حدود 300000 بشکه در روز طراحی شده است.

دهقانی با اشاره به نقش 95 درصدی سهم داخلی در این پروژه تأکید کرد: امروز شاهد آغاز بهره برداری از آن هستیم که تا اوایل سال 2009 به دلیل عدم توانایی در تهیه ورق و لوله به دلیل تحریم های اقتصادی و به دلیل عدم پذیرش کشورهای خارجی برای انجام تعهدات خود “ساخت خط لوله با کمک شرکای فنی و مهندسی این شرکت با شرکتهای داخلی آغاز نشده بود و پس از شش ماه تلاش ، در ژوئن 2009 امکان تولید 100٪ لوله های اسید ایرانی و مقدمه ای برای ایجاد اعتماد به نفس فراهم شد. برای تحویل سایر موارد. سازندگان خانه امکان پذیر شدند.

بیشتر بخوانید  ایا فردا شنبه مدارس البرز کرج تعطیل است ۲ دی ۱۴۰۲

وی یادآور شد ، با داشتن 95 درصد سهم داخلی در اجرا و تکمیل این طرح ، می توان آن را به عنوان محرک تحرک سایر صنایع وابسته و نمونه ای درخشان از خنثی سازی تحریم ها دانست.

222322

دیدگاهتان را بنویسید