نظام اسلامی مبتنی بر اندیشه و اعتقاد است



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مسائل عقیدتی با دعوا و مجادله حل نمی شود، بلکه باید وارد دانشگاه شد و با علمی سازنده مشکلات را حل کرد. جنبش فکری و فرهنگی».

سید احمد علم الهادی روز شنبه در جریان تربیت و توانمندسازی اساتید بسیا در مشهد افزود: این دانشگاه دائما در حال تغییر و توسعه است و هر ساله دانشجویان زیادی وارد دانشگاه یا فارغ التحصیل می شوند. در دانشگاه و با حضور جامعه دانشگاهی می توان تصمیمات سازنده گرفت.

وی با بیان اینکه بسیج اساتید و بسیج دانش آموزی امام (ره) به عنوان مرزبانان نظام و اندیشه انقلاب معرفی شدند، گفت: در شرایطی که دشمن مدام در حال تهاجم و دویدن بی باک است، آمادگی همگانی و همگانی را می طلبد. ما با استکبار مبارزه می کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه باید برای تثبیت اساس نظر و اعتبار نظام مدیریت اسلامی در جامعه دانشگاهی اقدام کرد، افزود: عدم توجیه، تحلیل و معرفت شناسی مبانی نظام مدیریتی اسلامی است. نظام و انقلاب در فضای دانشگاه یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

وی گفت: اگر خدای ناکرده سیر فکری و فرهنگی انقلاب در دانشگاه آسیب ببیند، بسیج دانشگاهی پاسخگوی آن خواهد بود. همچنین اگر سستی در اصول واجبات در حوزه باشد، مسئولیت بسیج طلاب است.

علم الهادی افزود: تفاوت نظام عقیدتی با سایر نظام های حکومتی این است که نظام غیرایدئولوژیک مبنای عقیدتی ندارد، بلکه نظام اسلامی در اندیشه، نظر و عقیده مبتنی بر ایدئولوژی است.

بیشتر بخوانید  تصویب طرح تعطیلی روز پنجشنبه در کمیسیون آموزش

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه متأسفانه مبانی فکری نظام در جامعه دانشگاهی روشن و تثبیت نشده است، افزود: در زندگی ما مرجعیت بالاتری وجود ندارد و نباید هیچ فردی را مرجعیت تلقی کرد. اما او”. اگر حاکمیت را به غیر خدا نسبت دهیم، مشرک هستیم. چند سال پیش یک گروه سیاسی داخلی خود را «لیبرال دموکرات مسلمان» نامید که به معنای مشرکین مسلمان است.

ولایت فقیه سنگ بنای فکری نظام اسلامی است

علم الهادی با اشاره به اینکه در نگاه توحیدی به جهان، حاکمیت حق خداوند است، افزود: ولایت فقها در زمان غیبت امام، تداوم و مظهر حاکمیت خداوند و مبنای فکری نظام اسلامی است.

وی تصریح کرد: حاکمیت اسلامی و اصول عملی و رفتار توصیه شده از سوی خداوند نیز باید اجرا شود. وی تصریح کرد: امروز در حکومت اسلامی مشکل داریم. اگرچه شناخت مبانی اندیشه اسلامی و حاکمیت اسلام مهم است، اما قوانین آن باید اجرا شود.

امام جمعه مشهد گفت: اگر مبانی عقیدتی نظام برای مردم توجیه نشود، طبیعی است که با هر قانون و تکلیف شرعی مخالفت شود. اگر پایه های نظام در دانشگاه مستقر شود، پرتوهای آن جامعه را می پوشاند.

دوره دانش افزایی و توانمندسازی اساتید بسیا در کشور با عنوان “طرح ولایت” از سیزدهم شهریور ماه در مشهد آغاز شده و تا 21 شهریور ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید