نظارت مداوم بر داروخانه ها برای تأمین انسولین



مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو گفت: به منظور نظارت بر تأمین انسولین قلم در داروخانه های منتخب سراسر کشور ، بازرسی های مستمر انجام می شود و متخلفان تحقیق می شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر رسول ملاکوتی اظهار داشت: طبق دستور رئیس سازمان برای انجام بازرسی ویژه و مستمر از ارائه خدمات بهداشتی ، به ویژه در داروخانه ها با مشارکت اداره کل داروها و مواد کنترل دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ، از ماه مه سال جاری ، در مورد نحوه رساندن انسولین به داروخانه ها بحث شده است.

وی خاطرنشان کرد: بازدید از تهران و شهرهای تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تهران و البر با اولویت داروخانه های منتخب و 24 ساعته انجام می شود.

مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو گفت: البته در عین حال حضور فعال مدیر فنی داروخانه ، نحوه تحویل محصولات تاج دار (ماسک ، الکل و ضد عفونی کننده ها) ) و مواد افزودنی در داروخانه تخلفات احتمالی پیگیری می شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت ، وی با بیان اینکه تخلفات گزارش شده به صورت روزانه و فوری به مراجع ذیصلاح قانونی و قضایی ارسال می شود ، گفت: با پیگیری های صورت گرفته ، فرد متخلف به دادگاه ارجاع می شود 11 کمیسیون. “در مواد غذایی و دارویی دانشگاه مربوطه ، داروخانه مورد نظر از لیست داروخانه های منتخب حذف شد و به منظور تأمین به موقع نیازهای پزشکی بیماران ، داروخانه ای واجد شرایط انتخاب شد.

بیشتر بخوانید  تصویری وحشتناک از لحظه گیر افتادن شش عابر پیاده با خودرو در پیاده رو

لازم به ذکر است که بازدیدهای مشابه به صورت هفتگی در سایر استان ها انجام می شود و افراد نیز می توانند تخلفات خود را از طریق سیستم شکایت سازمان غذا و دارو به آدرس support.ttac.ir به این اداره گزارش دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید