نظارت بر بازرسی های سکوت و جهاد سازمان بازرسی بازار پرندگان



به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان بازرسی کل کشور ، هیاتی متشکل از نمایندگان سازمان بازرسی صمت و بازرسی جهاد کشاورزی ، پلیس امنیت اقتصادی ، بازرسان سازمان دفاع و اتاق بازرگانی ایران در تیرماه از میدان باخمان بازدید کردند. 6 برای بحث در مورد توزیع مرغ گرم. طبق بررسی های انجام شده ، امروز 282 تن مرغ گرم در بازرگانان این منطقه توزیع شده است که این با آمار سازمان دامپزشکی 327 تن مغایرت دارد و مشخص نیست که چگونه و کجا 45 تن مرغ گرم توزیع شده است.

همچنین 100 تا 200 کیلوگرم مرغ گرم به هر واحد صنفی توزیع و مرغ گرم باقیمانده به شهرهای استان تهران تحویل داده شد. متعاقباً طبق لیست دریافت شده از اتحادیه پرندگان و پرندگان در مورد سهمیه گوشت مرغ تحویل شده به خرده فروشان ، از چندین فروشگاه خرده فروشی نیز بازدید شد که همگی به دلیل فروش مجدد جریمه شدند. اما به دلیل کم بودن جریمه ، این اقدام بازدارندگی لازم را ندارد.

این تیم همچنین از واحدهای تهیه مرغ گرم در منطقه دردشت تهران بازدید کردند و مشاهده شد که برخی از واحدهای بازدید شده مرغ پیشنهادی را با قیمت بالاتر از نرخ مصوب ارائه داده و منجر به طرح دعوی در مورد فروش بیش از حد مجاز و جریمه می شوند. برخی از واحدها نیز مرغ را به صورت غیرقانونی قاچاق می کنند. در این بازدید حضوری ، تخلفات دیگری از جمله عدم درج قیمت ، عدم ارائه پروانه کسب ، عدم ارائه کارت بهداشت و … اعمال شد.

بیشتر بخوانید  پمپ بنزین های شل در روسیه تعطیل است

در طول بازدید ، پس از دریافت لیست واحدهای دریافتی مستقیم از کشتارگاه مرغ ، آنها از یکی از بلوک ها بازدید کردند و مشخص شد که علیرغم درج واحد به عنوان دریافت کننده مرغ دولتی ، اما مرغ در بلوک با قیمت از 33 هزار تن به مردم پیشنهاد شد ، که منجر به صدور جریمه های گران قیمت شد.

سومین گشت مشترک برای حداکثر نظارت بر بازار در تاریخ 11 ژوئیه با حضور نمایندگان سازمان بازرسی صمت و جهاد کشاورزی و بازرسان اتاق اصناف تهران از واحدهای صنفی واقع در خیابان آیت الله ساعدی تهران انجام شد.

طبق این بازدید ، مشاهده شد که همه واحدها گوشت مرغ گرم را با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب ، بین 31 تا 33 هزار تومان ارائه می دهند. صاحبان این واحدها ادعا کردند مرغ زنده را از دلال و بالاتر از قیمت مصوب خریداری کرده اند و اعلام کردند که مرغ فروشی ها و دلالان از ارائه فاکتور خودداری می کنند.

در این بازدید ، کلیه واحدها به دلیل نقض فروش بیش از حد ، توسط بازرسان اتاق اصناف مجبور شدند.

دیدگاهتان را بنویسید