نشست کمیسیون مالی و اقتصاد شهری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران برگزار شد



به گزارش شمانیوز، شهردار کرمان در این نشست گفت: خوشبختانه اکنون مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران می تواند نقش تشکل های صنفی و تصمیم ساز کلانشهرهای کشور را ایفا کند و مسائل مشترک کلانشهرها را در فضایی تخصصی و عینی حل کند. “

سعید شعرباف خاطرنشان کرد: سال هاست که ما در کلانشهرهای ایران از نبود اتحادیه و ساختار تصمیم گیری رنج می بریم که بتواند به صورت تخصصی و در فضایی عینی و نقطه به نقطه به مسائل رایج کلان شهرها نگاه کند و چانه بزند. قانونی باشد.” به نظر می رسد شورای شهر می تواند این نقش را ایفا کند و به سرعت تبدیل به یک تریبون کلیدی برای تصمیم گیری در مدیریت شهری ایران شود.

نقش شهرداری ها در حوزه فعالیت های عمرانی و اجرایی بسیار مهم است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با قدردانی از شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان و مسئولان استانی برای ایجاد فرصت برای برگزاری این رویداد ملی، گفت: در شرایط سخت اقتصادی امروز، نقش شهرداری ها عمرانی و اجرایی است. فعالیت ها.

محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه معمولاً وقتی کشورها با شوک های ارزی 5، 10 و 20 درصدی مواجه می شوند، در حوزه اجتماعی و اقتصادی با چالش های عمیقی مواجه می شوند، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته به دلایل مختلف با سخت ترین شرایط اقتصادی مواجه بوده ایم. . ساختار اقتصادی کشور، عدم توجه به توانمندسازی داخلی و مشکلات نظام بودجه کشور که قدمت برخی از آنها به قبل از انقلاب بازمی‌گردد، با شرایط ویژه‌ای مواجه شده است که تلاش‌های دشمن علیه نظام را باید به آن اضافه کرد.

بیشتر بخوانید  تا فصل پسته ست خودت خلال پسته درست کن | ترفند درست کردن خلال پسته +ویدئو

وی گفت: ایران در یک نقطه عطف در تصمیمات اقتصادی خود قرار دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقش شهرداری ها در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. چون رکن مهمی در نظام اجرایی کشور هستند پیش بینی ما این است که در سال 1401 میزان درآمدهای شهرداری 33 درصد افزایش یافته و حداقل 30 درصد پایه عددی رشد داشته باشد.

پورابراهیمی تصریح کرد: برای رفع مشکلات احتمالی شهرداری ها در اجرای این قوانین، پیشنهاد می کنم کارگروه مشترکی بین کمیسیون اقتصادی مجلس، مجمع شهرداری و مرکز پژوهش های مجلس و شهردار کرمان به عنوان دبیر کارگروه تشکیل شود. گروه

فلاح، رئیس کمیسیون مالی و اقتصاد شهری کشور نیز در این نشست با اشاره به اینکه شهرداری ها با استانداردهای دوگانه دولت و برخی از مجالس مواجه هستند، گفت: گاهی شهرداری ها را با دستگاه های دولتی مقایسه می کنند، اما در جایی که منافع شهرداری وجود دارد حذف می شود.

وی ادامه داد: یک مورد قانون کار بود و یک مورد هم مربوط به بانک شهر است که یک بانک تخصصی در حوزه مدیریت شهری است.

رئیس کمیسیون مالی و اقتصاد شهری کلانشهرهای کشور گفت: باید نسبت نقدینگی شهرداری ها را با شرکت های دولتی مقایسه کرد تا امکان پرداخت تسهیلات شهرداری به بانک شهر تسریع شود و مشکل ایجاد شود. برای شهرداری ها به بهانه های غیرکارشناسی

شهرداری بزرگترین نهادی است که به صورت 24 ساعته به شهروندان خدمات ارائه می کند

مدیرعامل بانک شهر گفت: شهرداری بزرگترین نهاد ارائه خدمات بدون وقفه به شهروندان است و عدم خدمات رسانی به شهرداری ها روند بهره مندی شهروندان از خدمات شهری را مختل می کند.

بیشتر بخوانید  هشدار ایران درباره پیامدهای سوء محاسبه آمریکا و غرب در نشست شورای حکام

دکتر سید محمد مهدی احمدی در جلسه کمیسیون مالی و اقتصاد شهری مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست بانک شهر مبنی بر ارائه خدمات مالی و تسهیلات و تعهدات تحت سیستم مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: نقدینگی تسهیلات شهرداری صفر در نظر گرفته شده است. در همین آیین نامه تفسیر و ساختار باید با توجه به ساختارها و نهادهای موجود در کشور شکل گیرد.

دکتر احمدی ادامه داد: موضع ما این بود که با توجه به ساختار شهرداری ها، نسبت نقدینگی آن ها بنگاه های دولتی محسوب می شود. بسیاری از شرکت های دولتی از این تسهیلات استفاده می کنند، مطالبات آنها در صورت های مالی باقی می ماند و سپس بدهی ها از طریق املاک و سهام تسویه می شود. این در حالی است که اگر این موضوع به صورت آئین نامه ای به سایر بانک ها هم کشیده شود، سیستم بانکی نمی تواند به شهرداری ها وام و تسهیلات بدهد.

مدیرعامل بانک شهر تصریح کرد: از نمایندگان مجلس تقاضا داریم وارد این حوزه شوند، ضامن شهرداری ها باید شرکت های دولتی در نظر گرفته شود تا از بن بست خارج شویم.

روابط عمومی بانک سیتی

دیدگاهتان را بنویسید