نشست مدیران فرهنگستان هنر و تحقیقات ؛ هنرها و علوم انسانی وارد نمی شود


به گزارش ایرنا ، در جلسه ای که شامگاه 14 جولای در فرهنگستان هنر برگزار شد ، باخمان نامور موتله مدیر فرهنگستان هنر و حسینعلی قبادی مدیر انستیتوی مطالعات بشردوستانه و فرهنگی و برخی از مدیران این دو گروه حضور داشتند. مدیر انستیتوی تحقیقات بشردوستانه و فرهنگی ضمن گزارش از تحقیق و توسعه این م theسسه ، گفت: و میراث مادی ، و یک ایران معنوی و متمدن موثر واقع شود. ترکیب این دو حوزه می تواند تمدن را به گفتگو سوق دهد و به پویایی و زنده بودن آن کمک کند.

قبادی افزود: م Theسسه مطالعات بشردوستانه و فرهنگی ، براساس وظایف و مأموریتهای سازمانی در سالهای اخیر ، همواره تمرکز ویژه ای بر موضوع هنر و تحقیقات بین رشته ای در دستور کار خود داشته است و وجود تحقیقات و تحقیقات ارزشمند در سالهای اخیر اهمیت این امر را نشان می دهد و توجه به این. زمینه تحقیق. در موسسه تحقیقاتی

وی بر اهمیت تعامل و همکاری مشترک بین م institutionsسسات علمی و هنری ، به ویژه فرهنگستان هنر تأکید کرد.

    نشست مدیران فرهنگستان هنر و تحقیقات ؛  هنرها و علوم انسانی وارد نمی شود

همپوشانی علوم انسانی و هنری

ناموار موتلاچ همچنین گفت: برخلاف فناوری و علم ، علوم انسانی و هنر نمی توانند امیدوار به واردات باشند و این دو رشته به دلیل نقششان در هویت و فرهنگ باید تولید کنند. هویت در غیاب این دو تحریف می شود.

اگر می خواهیم به خلقت در زمینه هنر دست پیدا کنیم ، ناگزیریم با زمینه های علوم انسانی و اجتماعی ارتباط برقرار کنیم تا به خلق و خلق نویسنده دست پیدا کنیم. علوم انسانی می تواند به آموزش هنر کمک کند. امیدواریم با همکاری در آینده ، به ویژه در تحقیقات میان رشته ای مانند فلسفه هنر و جامعه شناسی هنر و ادبیات ، بتوانیم رویدادهای مشترکی داشته باشیم که بتوانند ذائقه و زیبایی شناسی جامعه را شناسایی کرده و با مدل سازی و تقویت مدل ها ، این وضعیت را مورد نقد و بررسی قرار دهند. برای تقویت جامعه.

    نشست مدیران فرهنگستان هنر و تحقیقات ؛  هنرها و علوم انسانی وارد نمی شود

در پایان جلسه ، تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه و فرهنگستان هنر در اصل ضرورت توسعه همکاری علمی بین مراکز مختلف آموزشی ، پژوهشی و اجرایی به منظور استفاده از ظرفیت ها و فرصت های متقابل امضا شد .

بیشتر بخوانید  مرد پاکستانی، تولد شصتمین فرزندش را جشن گرفت!

همکاری در توسعه و اجرای پروژه های ملی تحقیقات کلان در زمینه های تخصصی ؛ همکاری و شرکت در سمینارها ، گردهمایی ها و کنفرانس های تخصصی ؛ همکاری در زمینه برنامه ریزی ، تدوین ، ویرایش ، تصحیح ، تحقیق و ترجمه متون ؛ یکی از مفاد این تفاهم نامه همکاری است.

دیدگاهتان را بنویسید