مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نشست صمیمی سرمایه گذاران داخلی با سعید محمد جهت بررسی راهکارهای تولید دانش بنیان و اشتغالزایی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش شمانیوز، سعید محمد در این نشست که با هماهنگی اتاق بازرگانی ایران در محل دبیرخانه شورای عالی برگزار شد، بر امکان سرمایه گذاری در مناطق آزاد و آشنایی با امکانات سرمایه گذاران حاضر تاکید کرد. با رفع آزادانه موانع سرمایه‌گذاری و از سوی دیگر با طرح مسائل و چالش‌های مربوط به مناطق آزاد در دولت، تلاش می‌شود تا مشکلات این حوزه برطرف شود.

وی افزود: در کشور ما موانع زیادی برای تولیدکنندگان وجود دارد و به همین دلیل مقام معظم رهبری (مدژاله) سال گذشته را سال رفع موانع تولید نامیدند که کاملاً منطبق بر شرایط بود زیرا برخی سرمایه گذاران به این نتیجه رسیدند. با سرمایه گذاری در سایر کشورها، آنها با چالش های بسیار کمتری برای سرمایه گذاری در ایران مواجه خواهند شد، بنابراین رفع موانع تولید به صورت جدی تری در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: متاسفانه در گذشته قوانینی تصویب شده که تولید را با مشکل مواجه می کند و برای اصلاح آنها به زمان زیادی نیاز داریم و باید فلسفه مناطق آزاد را دوباره تبیین کنیم تا قوانین خاصی تصویب نشود. امروز با توجه به ابلاغ قانون مالیات بر ارزش افزوده که در دی ماه ابلاغ شد، با مشکلات متعددی مواجه شدیم و به همین دلیل از ریاست محترم ستاد بازرگانی دولت درخواست شد که این ابلاغیه را متوقف کنند و این درخواست به بالاترین سطح ارسال شد. .

سعید محمد گفت: وجود حاکمیت متمرکز در مناطق آزاد مانند امارات و ثبات 40 ساله حکمرانی در این منطقه یکی از رموز رونق این مناطق است که در ایران قانونگذار در ماده 65 قانون. . ما این قانون مغفول مانده را تصویب کرده و مصمم هستیم که قطب اصلی مناطق آزاد کشور را باز کنیم.

بیشتر بخوانید  عرضه ۲۸۹ میلیون دلار در سامانه نیما

وی به سفر رئیس جمهور به منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به منطقه آزاد اروند مشکلات تشریح شد و کمیسیونی برای تصمیم گیری در خصوص ماده 65 مصوبه دائمی تشکیل شد. و ما در حال نظارت بر آن هستیم. و نتیجه گرفتن».

بیا دیگه

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *