نروژی ها خیلی از پوتین می ترسند!



طبق یک نظرسنجی ، 38٪ از نروژی ها بیش از سایر رهبران جهان از پوتین می ترسند و وی را “بزرگترین تهدید برای صلح جهانی” می دانند.

به گزارش اسپوتنیک ، طبق نظرسنجی انجام شده توسط موسسه ایپسوس برای روزنامه نروژی Dagbladet ، 38 درصد از روس ها می گویند ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را بیش از شی جین پینگ و رئیس جمهور جو بایدن ارزیابی کرده اند. چین ، ایالات متحده و کیم جونگ اون از رهبری کره شمالی ترس دارند.

رئیس جمهور چین با 25 درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت و کره شمالی پس از وی قرار گرفت. بایدن با چهار درصد در پایین ترین سطح قرار دارد.

هفت درصد از پاسخ دهندگان گفتند که هیچ یک از آنها را تهدید نمی دانند و 7 درصد دیگر گفتند که تصمیمی نگرفته اند.

مدیر موسسه فریدثوف نانسن از نتایج به هیچ وجه تعجب نکرد و گفت که نروژی ها به سه دلیل از روسیه می ترسند.

وی گفت: “اول ، ما در بیشتر قرن گذشته تهدیدی برای روسیه بوده ایم.” مردم در حال آماده باش برای روسیه هستند. دوم ، روسیه بسیار نزدیکتر از چین ، کره شمالی و ایالات متحده است. سوم ، روسیه در تمرینات خود دائماً از نیروی نظامی استفاده می کند.

وی ادامه داد: روسیه نه یک قدرت جهانی است و نه یک ابرقدرت بلکه یک “بازیگر کوچک در جهان” است که فقط 145 میلیون سکنه دارد و اقتصادی به اندازه اسپانیا دارد. اما چین با داشتن 1.4 میلیارد نیروی کار و اقتصاد خود که در مدت زمان نسبتاً کوتاهی حتی از ایالات متحده هم پیشی خواهد گرفت ، چالش بزرگی برای صلح جهانی و تهدیدی بالقوه است.

بیشتر بخوانید  آیین اختتامیه پنجمین المپیاد ورزشی زندانیان زندان زاهدان برگزار شد

وی ادامه داد: چین نیرویی است که شرایط را تغییر خواهد داد و این در 15 تا 20 سال گذشته کاملاً واضح بوده است. فکر می کردم مردم هوشیارتر هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید