نرم افزار “صدای دانش” / تولید تلاوت قرآن کریم در قالب تلاوت سریع ارائه شد


به گزارش آژانس فارس از اصفهان ، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه اصفهان ، حجت الاسلام احمد سجادی ، در مراسم افتتاحیه صدای دانش ، متشکل از تلاوت سریع قرآن کریم ، گفت: اینکه ما افتخار می کنیم که یک اثر باشکوه قرآن را آشکار می کنیم ، باعث خوشحالی است. از پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی.

رئیس مرکز سمینارهای رایانه ای حوزه علمیه اصفهان گفت: پس از تولید نرم افزار زیبای طنین واهی در مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان و سپس شاهد تولید قرآن کریم ، تحقیق کردیم که یک سری از تلاوتهای کامل قرآنی مناسب است. ساخت اصفهان براساس نمادهای ایرانی و ایرانی

وی تأکید کرد: به همین دلیل در مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه بر خلاف روشها و سبکهای قبلی ، به ویژه ملودی عربی ، تصمیم به تلاوت قرآن کریم گرفتیم.

سجادی افزود: “این تلاوت قرآن کریم با ملودی ها و صحنه های ایرانی و فارسی همراه است و به صورت کامل در مرحله فوق قرائت می شود. توجه به معنا هنگام خواندن آیاتی از دوران مقدس یکی دیگر از ویژگی های این باشکوه است. توجه به معنای الزامات رهبری در “این مجموعه خوانندگان ایرانی است”.

رئیس مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان گفت: روح ویژه محمدرضا هاگشناس ، استاد برجسته کشوری و قاری ، از دیگر مزایای این اثر باشکوه متمرکز بر اصوات ابتکاری ایرانی و در متن سازهای ایرانی است. و ملودی های این اثر قرآنی.

وی افزود: آنچه اکنون در جهان اتفاق می افتد ، تلاوت قرآن توسط خوانندگان سعودی با ملودی عربی بلند است ، به طوری که این آثار توسط خوانندگان سراسر جهان برای گوش دادن به تمرین مشاهده می شود.

بیشتر بخوانید  آمریکا همه شروط ایران را رد کرده است

سجادی اذعان داشت: توجه به نذورات و تکمیل مشکلات تجوید ، بر اساس نظر مکتب تشیع که با اهل سنت اختلافاتی دارد ، از دیگر ویژگی های این اثر فاخر است.

رئیس مرکز تحقیقات حوزه علمیه کامپیوتر حوزه علمیه اصفهان گفت: امروز شهر اصفهان افتخار می کند که تلاوت مشابهی در ایران اسلامی و شهر شهدای اصفهان پیدا شده است. در قالب به صورت رایگان و به صورت هدیه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

سرانجام وی پرسید: این اولین گام در خلق آثار فاخر قرآن بود ، اما من دعا می کنم که دوستان و خادمان قرآن اجازه ندهند که این آخرین گام در تلاش آنها باشد.

تولید تلاوت کل قرآن به صورت تندخوانی یکی از ده ها خدمات قرآنی مسسه دانش است.

در بخش دیگری از این مراسم ، سید محسن روضاتی ، دبیر مراسم افتتاحیه صدای دانش گفت: “در آینده ای نزدیک ، تلاوت صدای دانش به عنوان یکی از عناصر به قرآن اضافه می شود. برنامه به موسسه دانش علاوه بر داستان ها و قصه های قرآنی. نظرات کوچک در مورد قرآن ، دعاها و پرستش قرآن نیز در به روزرسانی های این برنامه به صورت رایگان در دسترس عموم قرار می گیرد.

وی با اشاره به مراسم افتتاحیه پروژه بزرگ قرآنی “صدای دانش” در طول دهه استان ، گفت: پروژه بزرگ قرآنی “صدای دانش” که تلاوت کل قرآن کریم در فرم یک خواندن سریع اما با سبک و روش جدید ، با ایده حجت الاسلام خراسانی و ج حرم رضوی ایجاد شد و همزمان محمدرضا هاگشناس ، از اساتید موسسه دانش و از خوانندگان برجسته اصفهان ، برای خواندن آن دعوت شد.

بیشتر بخوانید  عکسی از طناز طباطبایی که هیچ کس انتظار نداشت

روزاتی افزود: تولید این اثر را با شروع کنید ایام فاطمیه 99 و پایان آن مصادف با سالروز شهادت امیر مومنان (ع) بود که در نوع خود قابل توجه است.

دبیر مراسم افتتاحیه گفت: موسسه دانش قرآنی پیش از این کارهای مهمی تحت عنوان دوره 4 جلدی قرآن در شعر فارسی منتشر شده توسط اسماعیل آذر که با حضور رهبر معظم انقلاب آشکار شد.

وی با تأکید بر همکاری گسترده م Instituteسسه دانش با جوامع قرآنی ، دارالقرآن و حوزه های علمیه اظهار داشت: م Instituteسسه دانش از نظر مزایای هدایت آنها با علما خصوصاً با منبرهای برجسته ملی ارتباط نزدیک دارد. و موعظه کردن بنابراین ، براساس ارتباط با مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان ، پروژه ضبط و ایجاد صدای دانش قرآنی عالی راه اندازی شد.

روزاتی می افزاید: علی رغم پیچیدگی و دشواری تولید این اثر فاخر که ابتدا با این سبک و روش تهیه شد ، این اثر با تلاش جمعی کارکنان قرآنی ظرف 3 ماه تولید ، تهیه و آشکار شد ، با توجه به روزهای دهه امام. “هر دو ولایت و ایدولا اکبر گادیر کم ، پس از افتتاحیه این اثر ، به صورت رایگان در وب سایت موسسه دانش به نفع عموم مردم در دسترس خواهد بود.
دبیر مراسم افتتاحیه با اشاره به آدرس وب سایت و شبکه های اجتماعی مربوط به موسسه دانش گفت: درگاه های وب سایت به avayemarefat.ir و شبکه های اجتماعی آوای معرفت و موسسه دانش به آدرس Khm14.ir هستند در دسترس علاقه مندان از قرآن کریم برای استفاده از محصولات. م Instituteسسه دانش خاص کل قرآن کریم را به صورت تندخوانی با اصوات ایرانی-فارسی تلاوت می کند.

بیشتر بخوانید  تقدیر رئیس جمهور از حمایت بانک سپه در پروژه ملی انتقال آب خلیج‌فارس به استان‌های مرکزی

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک تلاوت صدای دانش به عنوان یکی از عناصر به کاربرد قرآنی مسسه دانش اضافه خواهد شد و علاوه بر این داستان ها و قصه های قرآنی ، تفاسیر کوچک قرآنی ، نماز و عبادت قرآن در به روزرسانی این نرم افزار استفاده می شود. به صورت رایگان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

روساتی یکی از دغدغه های موسسه دانش در اصفهان را دسترسی آسان مردم ، نوجوانان و جوانان به این تلاوت دانست و ادامه داد: “پس از کشف این اثر فاخر ، امیدواریم با کمک قرآن ، متخصصان دینی و قرآنی ، دارالقرآن. قرآن و مرکز خدمات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان برای کمک به تکمیل این برنامه کاربردی مفید برای مسلمانان و شیعیان داخل و خارج است.

در پایان دبیر مراسم افتتاحیه “صدای دانش” تأکید کرد: روند تولید این کار حدود 440 ساعت ضبط استودیو با متوسط ​​2 تا 4 ساعت در روز بدون وقفه و با در نظر گرفتن زمان ویرایش است. ، تخصص و ویرایش ، حدود 1100 ساعت جمع آوری شده است.

انتهای پیام / 63077 / ح /


دیدگاهتان را بنویسید