مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نرخ مرگ و میر در بین افرادی که واکسن نزده‌اند، بیشتر است –

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، آرزو فلاحی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مرگ ناشی از کرونا در صورت عدم دریافت واکسن، مرگ خودخواسته است، اظهار داشت: آمار تعداد افرادی که در برخی از شهرها برای تزریق واکسن هنوز مراجعه نکرده‌اند زیاد بوده و این قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بهترین سلاح مقابله با این بیماری، دریافت واکسن است، افزود: برخی از مردم تمایلی به واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خودداری از حضور در جمع و مکان‌های سربسته و استفاده از ماسک ندارند و همین امر موجب قرارگرفتن استان در وضعیت قرمز و به تبع آن افزایش شمار مبتلایان، بستری‌ها و مرگ و میرهای ناشی از این بیماری شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: از میان یک هزار و ۲۶۸ نفر از بستری‌های مهرماه در بیمارستان توحید سنندج طبق نظر سنجی‌های بعمل آمده فقط ۱۸۶ نفر آنان واکسینه شده‌اند و بقیه از جمله کسانی بودند که واکسن دریافت نکرده و به اهمیت و کارایی آن در مهار و کنترل این ویروس اعتقادی نداشته‌اند.

فلاحی گفت: این باور غلط وجود دارد که واکسن مانع از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نمی‌شود چراکه  تاکنون هیچ واکسنی با ایمنی۱۰۰ درصد ساخته نشده است و امکان ابتلا پس از واکسیناسیون وجود دارد اما همه واکسن ها از موارد شدید بیماری و  مرگ جلوگیری می‌کنند، پس جای تعجب نیست  اگر افرادی که واکسینه شده‌اند دوباره به این ویروس مبتلا می‌شوند اما با مرگ مواجه نمی شوند.

وی یادآور شد: بر اساس تحقیقات بعمل آمده، میانگین سنی بستری‌های مبتلا به کرونا در استان ۵۷ سال است که این امر نشان می‌دهد افراد در سنین پایین‌تر هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید  ویدیویی از ترس شدید مردم دبی، پس از زلزله بندرعباس -

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شهروندان خواست به شایعات مخرب و منفی درخصوص واکسن کرونا توجه نکنند و ادامه داد: تاکنون عارضه قابل توجهی در خصوص واکسن کرونا  گزارش نشده است و اکنون تنها راه مقابله با این ویروس،  واکسیناسیون است.

وضعیت کرونا در سنندج قرمز و در شهرستانهای بانه، قروه، سقز، کامیاران، نارنجی و دهگلان، بیجار، دیواندره و سروآباد نیز زرد است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *