مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نرخ شیرینی شب یلدا اعلام شد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


 به گزارش سایت طلا ، علی بهره‌مند امروز (دوشنبه)  درباره وضعیت قیمت شیرینی در آیین شب یلدا، افزود: طبق مصوبه قیمت هر کیلوگرم شیرینی تر و خامه‌ای ۷۸ هزار تومان، شیرینی دانمارکی، زبان و پاپیونی ۶۵ هزار تومان و کیک یزدی ۴۹ هزار تومان برای شیرینی‌فروشی‌های درجه یک تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت انواع مختلف شیرینی براساس کیفیت تعیین می‌شود، اظهار داشت: شیرینی‌فروشی‌های درجه دو می توانند هر کیلوگرم شیرینی تر و خامه‌ای را با قیمت ۶۰ هزار تومان، شیرینی دانمارکی، زبان و پاپیونی را ۶۵ هزار تومان و کیک یزدی را ۳۹ هزار تومان بفروشند.

بهره مند تصریح کرد: با توجه به تورم و افزایش هزینه های تولید قیمت شیرینی شب یلدا، امسال نسبت به سال گذشته نرخ انواع شیرینی حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم باسلق لوله ای ساده و باسلق لقمه ای گردویی بستگی به نوع مواد اولیه و کیفیت تولید آن متغیر است و نرخ ثابتی ندارد.

رییس اتحادیه قنادان تهران درباره نظارت بر عملکرد قنادی ها و شیرینی فروشی های سطح شهر گفت: تمام قنادی ها و شیرینی فروشی های کشور تحت نظارت و بازرسی بهداشتی و قیمتی مستمر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازرگانی، اصناف کشور و اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان کشور قرار دارند.

قنادان و شیرینی فروشان تخلف نکنند 

بهره مند افزود: در صورتی که مردم در خصوص قیمت یا کیفیت محصولات عرضه شده در قنادی ها و شیرینی فروشی های تهران شکایتی داشته باشند، می توانند با شماره تلفن ۶۶۹۴۴۴۱۱ و ۶۶۹۴۴۴۹۹ با اتحادیه قنادان مربوطه تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید  فال فرشتگان امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ | پیام مثبت فرشتگان برای شما در یکشنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲

وی توصیه کرد: شهروندان از قنادی ها و شیرینی فروشی هایی که پروانه فعالیت دارند، خرید خود را انجام دهند.

این مقام صنفی اظهار داشت: اکنون در مجموع ۳۵ هزار واحد قنادی و شیرینی فروشی دارای پروانه در سراسر کشور فعالند که از این تعداد حدود دو هزار واحد پروانه دار در تهران فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته قیمت هر کیلوگرم شیرینی برای شب یلدا شیرینی تر و خامه ای ۴۸هزارتومان، زبان، پاپیونی و دانمارکی کیلویی ۳۸هزار تومان و کیک یزدی نیز با قیمت هر کیلو ۲۹ هزار تومان به مشتریان عرضه می شد.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *