نخست وزیر اسلوونی طرفداران ریا و مخالفت با آزادی بیان – اخبار دیپلماسی ایران – اخبار بین المللی تسنیم


گروه بین المللی آژانس تسنیم– حضور نخست وزیر اسلوونی یانس یانسا در جلسه مجازی گروهک منافقین که منفور ملت ایران است ، باعث شده تا زمینه منفی این سیاستمدار اروپایی مورد توجه اندیشمندان ایران قرار گیرد. در می یابیم که اخیراً خود اتحادیه اروپا توهین یانس جانشا ، نخست وزیر اسلوونی به روزنامه نگاران را محکوم و به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

طبق گزارشات ، اتحادیه اروپا نخست وزیر اسلوونی را به دلیل توهین به روزنامه نگار مورد انتقاد قرار داده و ادعا کرده است که به وی دستور داده شده که حقیقت را نگوید

یانس جانشا درباره مقاله ای در مورد اروپا سیاسی با عنوان “درون جنگ اسلوونی در رسانه ها” اظهار نظر کرد. گفته می شود حملات یانسا به روزنامه نگاران باعث ایجاد ترس در اسلوونی شده است.
نخست وزیر اسلوونی ادعا می کند که به روزنامه نگار دستور داده شده است که دروغ بگوید و از منابع ناشناخته در سمت چپ چپ نقل قول کرده است.

استفان براون ، سردبیر سیاست سیاسی اروپا گفت: روزنامه نگاری مستقل و بی طرفانه خود گویاست. وی از مقاله منتشر شده و نویسنده آن حمایت کرد. اریک مامر ، سخنگوی اصلی کمیسیون اروپا ، گفت که اتحادیه اروپا اظهارات توهین آمیز علیه روزنامه نگاران را قبول و محکوم نمی کند.

ماهها بود که گزارشگران بدون مرز نگرانی ها را در مورد جانسا مطرح می کردند و وی را به کارزار علیه روزنامه نگاران متهم می کردند. جانشا در توییتی نوشت: “ما از هر هیئت و هر نهادی استقبال خواهیم كرد كه” این رسانه بزرگ تحت كنترل دولت است “. وی با طرح سال از موضع مستقیم کمیسیون اروپا در این باره ، گفت: “ممکن است تنها چند ساعت طول بکشد تا مشکلات را برطرف کنیم.”

بیشتر بخوانید  عکس های واقعی از ارواح که هرگز ندیده اید

مدیر اجرایی اتحادیه اروپا سال گذشته در گزارش حقوقی خود گفته بود كه روزنامه نگاران در اسلوونی اغلب قربانی آزار و اذیت آنلاین هستند و چنین اقداماتی بندرت توسط دستگاه قضایی مجازات می شوند.

گزارشگران بدون مرز از اتحادیه اروپا خواستند تا به جانشا یادآوری کند که آزادی مطبوعات یک اصل اساسی در بلوک 27 کشور است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید