مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نحوه کاشت و نگهداری گل داوودی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



روش نگهداری و کاشت گل داوودی


گل داوودی را می توان اواخر تابستان تا پاییز، اواخر زمستان تا بهار کاشت. برای کاشت بذر ابتدا سینی نشا و یا بستر کشت را مخلوطی از خاک برگ + شن یا خاکبرگ + کوکوپیت + پرلیت و یا هر گونه خاک سبک دیگری که بتوان تهیه کرد فراهم کنید. با دلگرم همراه شوید.


گل داوودی : نحوه کاشت و نگهداری گل داوودی


آشنایی با نحوه پرورش و نگهداری از گل داوودی


آموزش کاشت گل داوودی و روش هایی برای نگهداری از آن


گل داوودی و گل رز و گل حسن یوسف از انواع گل های زیبا و خاص هستند و شما می توانید این نوع گل های رنگارنگ را در منزل بکارید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با آموزش کاشت گل داوودی و روش هایی برای نگهداری این گل زیبا آشنا سازیم.


آموزش مرحله به مرحله کاشتن گل داوودی


  1. ابتدا بذرهای گل داوودی را در بستر کاشتی مناسب شامل خاکبرگ و شن یا خاکبرگ، پرلیت، کوکوپیت و یا هر گونه خاک سبک بکارید.

  2. بذرهای گل داوودی را در سینی نشا بکارید توجه داشته باشید که بذرها باید با فاصله مناسب از یکدیگر کاشته شوند و روی بذرها را بایستی با لایه نازکی از خاک با ضخامت ۵ میلی متر بپوشانید.

  3. بستر کاشت گل داوودی را به آرامی آبیاری کنید به صورتی که بذرهای گل جابجا نشوند بنابراین بهتر است آبیاری این گل را با اسپری انجام دهید.

  4. توجه داشته باشید که در طول مدت جوانه زدن بذر گل داوودی لازم است که بستر کاشت مرطوب نگه داشته شود. برای حفظ دما و رطوبت خاک می توانید محل کاشت گل را با کمک نایلونی شفاف بپوشانید و روی نایلون باید چند سوراخ برای تهویه هوا ایجاد کنید تا شرایط گلخانه ای برای جوانه زدن بذرهای گل داوودی فراهم شود.

  5. سینی نشا را در مکانی گرم که دارای دمای ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتی گراد است قرار دهید و بعد از گذشت ده تا چهارده روز بذرهای گل داوودی جوانه می زنند.

  6. بعد از اینکه بذرها جوانه زدند پوشش پلاستیکی را از روی آن ها حذف کنید سپس سینی نشا را در مکانی مناسب که دارای نور زیاد است قرار دهید. توجه داشته باشید که بهتر است سینی نشا را در صورت امکان در مکانی که دارای تابش مستقیم نور خورشید است قرار دهید.

  7. بعد از گذشت چند روز جوانه های گل داووی را به گلدان زیبا و مناسبی انتقال دهید.

  8. توجه داشته باشید که بعد از سبز شدن بذر گل داوودی گلدان را باید به بیرون از منزل انتقال دهید زیرا اگر این گل را به بیرون انتقال ندهید گلدهی گل داوودی انجام نمی شود.


برای کاشت گل داوودی باید به نوع خاک و میزان نور و میزان دما و کوددهی و آبیاری و مه پاشی توجه داشته باشید.


خاک مناسب برای کاشتن گل داوودی


برای کاشت گل داوودی در گلدان باید از مخلوط خاک لوم و شن استفاده کنید همچنین می توانید برای کاشت این نوع گل از خاک باغچه و خاک جنگلی و کود دامی به نسبت های مساوی نیز استفاده کنید.


نور مناسب برای کاشتن گل داوودی


گل داوودی به نور کامل و متوسط خورشید نیازمند است و بهترین مکان برای نگهداری این نوع گل پشت پنجره های جنوبی خانه های آپارتمانی است. اگر نور محیط آپارتمان برای نگهداری این نوع گل کافی نباشد غنچه ها باز نمی شوند و در صورت نبود نور کافی می توانید از نور مصنوعی استفاده کنید.


دمای مناسب برای کاشتن گل داوودی


گل داوودی به دلیل تنوع زیاد در گونه هایش محدوده متفاوتی از درجه حرارت دما را می تواند تحمل کند و شما می توانید بر اساس آب و هوای محل زندگی تان گل داووی مناسب با شرایط آب و هوایی را انتخاب کنید. انواع مختلف گل داوودی می توانند دمای بین ۱۰ تا ۲۷ درجه سانتی گراد را تحمل نمایند.


کوددهی مناسب برای کاشت گل داوودی


برای تغذیه و رشد گل داوودی بهتر است هفته ای یکبار از کودهای ازته و پتاسه استفاده نمایید همچنین می توانید تغذیه این گل را از کودهای مایع آمونیوم نیترات و نیترات پتاسیوم هر ۱۴ روز یکبار انجام دهید.


خاک گلدان داوودی باید مرطوب باشد توجه داشته باشید که خاک نباید حالت خیس و غرقاب پیدا کند.


چند نکته آخر برای کاشت گل داوودی


رطوبت هوای محیط می تواند به رشد بهتر گل داوودی کمک کند بدین منظور می توانید هفته ای یک بار برگ های گیاه و گل داوودی را مه پاشی کنید. توجه داشته باشید که مه پاشی زیاد و روزانه گل داوودی باعث زرد شدن برگ ها می شود.


توجه داشته باشید گل داوودی بعد از شروع فصل گرما به سرعت ریشه می دهد و ریشه های این گل خیلی سریع همه قسمت های گلدان را پر می کنند بنابراین دیگر جایی برای رشد بیشتر ریشه ها باقی نمی ماند به همین دلیل بهتر است با شروع فصل گرما گلدان گل را عوض کنید


گردآوری شده مجله ی دلگرم


مریم امینی


بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن دکتر مهران کیانی دندانپزشک در تهران
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *