نحوه نگهداری و مراقبت از گل سیسوس (پیچ کانگورو)


پرورش و نگهداری پیچ سیسوس (پیچ کانگورو)


گل سیکوس گیاهی است همیشه سبز و خزنده، طول برگ آن حدود 10 سانتی متر است. از این گیاه می توان به عنوان آویز نیز استفاده کرد.
نام علمی گل کانگورو Cissus antractica از خانواده Vitaceae می باشد.این تیره دارای 350 گونه مختلف از گیاهان چوبی همیشه سبز و ده گونه با ساقه های گوشتی می باشد. پیچ کانگورو اصالتا استرالیایی است و ارتفاع آن به 5 تا 6 متر می رسد.

رایج ترین گونه این گیاه کانگورو سیسوس قطب جنوب است. این گیاه گیاهی همیشه سبز است که با استفاده از پیچک خود به سرعت رشد می کند. برگ ها پهن و نوک تیز با لبه های دندانه دار و گلبرگ ها به وضوح روی آن ها نمایان است. این گیاه باریک و سبز بسیار محبوب است، زیرا بسیار بی درد است و می تواند نوسانات دمایی قابل توجهی را تحمل کند. پیچ کانگورو را می توان هم در یک اتاق گرم و هم در ورودی سرد راهرو نگهداری کرد.

نمونه دیگر “Cissus discolor” است که دارای برگ هایی در طرح ها و رنگ های مختلف قرمز، خاکستری، نقره ای و سبز مایل به زرد است. این گیاه زینتی و تقریباً همیشه سبز باید در دمای ثابت 20 درجه سانتی گراد نگهداری شود. این گیاه را می توان از سبد آویزان کرد.


نگهداری و مراقبت از پیچ های کانگورو

شرایط نگهداری پیچ کانگورو


خاک:
مخلوطی از خاک باغچه و ماسه و خاک برگ برای رشد سیسوس مناسب است سیسوس خاک قلیایی با PH حدود 7-8 را ترجیح می دهد.

بیشتر بخوانید  لیست دفاتر ازدواج و طلاق ارومیه + آدرس و تلفن


سیستم های راهنمایی:
به مقدار متوسط ​​آب نیاز است و خاک باید همیشه مرطوب باشد و در هر بار آبیاری به گیاهان نباید آب زیادی داد. به خصوص در فصل زمستان اجازه ندهید آب روی پاهایتان جمع شود، در غیر این صورت لکه های زرد روی برگ ها ظاهر می شود.


نور و گرما:
این گیاه نور کم تا متوسط ​​و دمای بین 10 تا 22 درجه سانتیگراد را ترجیح می دهد.


اندازه بالا:
این گیاه به راحتی در منزل نگهداری می شود و با روشی معروف تکثیر می شود که به آن چسباندن مستقیم یعنی کاشت مستقیم قلمه در گلدان می گویند. با استفاده از یک چاقوی تیز، قیچی هرس یا قیچی هرس، انتهای ساقه ها را به فاصله 8 تا 12 سانتی متر بریده و در پودر هورمون ریشه آغشته کنید و سپس با احتیاط در گلدان بکارید.

قبل از انجام این کار، قلمه های پایینی را بردارید. هر 3 تا 4 قلمه را در گلدانی به قطر 9 سانتی متر حاوی کمپوست پیت قرار دهید. قلمه ها را باید با کیسه پلاستیکی شفاف پوشاند و در دمای 18 تا 20 درجه سانتیگراد و نور مناسب اما دور از نور مستقیم خورشید تا ریشه زایی که معمولاً سه هفته طول می کشد نگهداری شود.


نگهداری از گل های پیچ سیسوس

بیماری ها، آفات و درمان پیچ و مهره های کانگورو

اگر دیدید که گیاه به کندی رشد می کند و برگ ها رنگ پریده اند، هر دو هفته یکبار به گیاه تغذیه مصنوعی بدهید. اگر فاصله بین برگ ها زیاد شود و گیاه به کندی رشد کند، نشان دهنده کافی نبودن نور محیط است. لکه های قهوه ای روی برگ ها در اثر آبیاری زیاد ایجاد می شود. بین دو آبیاری، سطح خاک باید خشک شود. هوای سرد و خشک باعث شل شدن برگ ها و در نهایت ریزش می شود.

بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن شورای حل اختلاف خسروف شاه آذربایجان شرقی

برگ های زرد آغشته به تار عنکبوت، کنه کش را ترمیم می کند، زیرا در اثر عمل کنه های قرمز که به سم بسیار حساس هستند، ایجاد می شود. سمپاشی در کاهش آفات موثر است. اگر برگ های پیچ کانگورو چروک شده و می ریزند، این نشان دهنده بالا بودن دمای محیط است. گلدان را در جای خنک تری نگه دارید و اسپری کنید همچنین هوای بسیار سرد باعث از بین رفتن برگ های پایینی گیاه و توقف رشد گیاه می شود.


دیدگاهتان را بنویسید