مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نحوه نوشتن رزومه (CV)

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آشنایی با رزومه و نحوه نگارش رزومه

داشتن یک رزومه قوی برای ثبت نام در دانشگاه یک قدم بزرگ است، بنابراین در این مقاله دلگرم کننده نحوه نوشتن رزومه را توضیح خواهیم داد.
برای نوشتن بیوگرافی دانشگاهی باید بدانیم که بیوگرافی یا رزومه شامل چه قسمت هایی است و در هر قسمت از بیوگرافی تحصیلی چه اطلاعاتی و به چه ترتیبی باید درج شود.

و ساختار کلی و چیدمان این قسمت ها در بیوگرافی چگونه است؟

  • نحوه نوشتن رزومه
  • ارائه بخشهای مختلف بیوگرافی
  • تعداد صفحات بیوگرافی

بر خلاف بیوگرافی که باید به صورت مفید، مختصر و مختصر نوشته شود، بیوگرافی از این قاعده پیروی نمی کند، این امکان پذیر نیست، در نوشتن بیوگرافی مطالعاتی استاندارد و قانونی برای تعداد صفحات وجود ندارد، اما 4 صفحه است. برای یک رزومه خوب کافی است که از این تعداد صفحات بیشتر نشود.

1- مشخصات شخصی

اولین چیزی که در بیوگرافی و بالای آن نوشته شده نام شماست. حتما از عباراتی مانند رزومه و رزومه (بیوگرافی) و سایر عناوین استفاده شده برای بیوگرافی در بالای رزومه خودداری کنید. هر دو نام خانوادگی، تاریخ تولد یا سن، تلفن و آدرس و ایمیل شخصی فرد از نکات مهم و ضروری در این قسمت است. به خاطر داشته باشید که آدرس ایمیلی که وارد می کنید یک آدرس ایمیل خوب و حرفه ای است.

نحوه نوشتن رزومه

منظور از ایمیل حرفه ای در CV شما چیست؟

آدرس ایمیل حرفه ای در قالب های زیر است:

  • نام و نام خانوادگی mahdi.Ahmadzadeh@gmail.com
  • مخفف نام کامل M.Ahmadzadeh@gmail.com
  • نام کامل و مخفف Mahdi.A@gmail.com
  • از سال میلادی و نام Mahdi.A.1990@gmail.com استفاده کنید
بیشتر بخوانید  برفک

شما فقط مجاز به استفاده از اعداد و حروف مرتبط و مرتبط با شما برای ایجاد ایمیل هستید.

2- تحصیلات و توانایی های علمی

در این بخش مدارک و تحصیلات خود را توضیح می دهید.
مدت زمان تحصیل در هر مقطع، نام دقیق رشته، نام دانشگاه یا دبیرستان و پیش دانشگاهی و معدل نمرات فارغ التحصیلی از مواردی است که در این قسمت باید ذکر شود.
هدف از تکمیل این بخش این است که تحصیلات خود را با جزئیات فهرست کنید.
در این بخش باید تمامی سوابق تحصیلی خود را به صورت معکوس از دیپلم جدید به قدیمی ترین مدرک ثبت نام کنید.
زیرا هرچه اسناد یا محتوای شما جدیدتر و به روزتر باشد، سطح و ارزش آنها بالاتر است.

3- گواهینامه ها و تخصص ها

این بخش شامل دوره های کاری تخصصی، مدارک حرفه ای مرتبط و مهارت های مرتبط با کامپیوتر و نرم افزار و زبان های خارجی که با آن ها آشنایی دارید و همچنین میزان تسلط شما در هر یک از این زمینه ها می باشد.
چه زبان های خارجی را می دانید و تا چه حد؟ سطح مهارت خود را در هر بخش یا نتیجه آزمون آن مهارت توضیح دهید.

4- یادداشت های شغلی نحوه نوشتن رزومه

در این بخش برای نشان دادن مهارت های خود در این زمینه، سال هایی که در آن کار کرده اید و همچنین دستاوردهای کار تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی را نشان می دهد.

رزومه تحصیلی

5- مقالات علمی و پژوهشی و مقالات و کتب چاپ شده

یکی از بخش‌های کلیدی رزومه شما که با بخش‌های قبلی همراه است، مقالات منتشر شده و بخشی در مورد تحقیق و اکتشاف است.
فهرستی از مقالات پژوهشی، کتاب‌ها و مقالاتی را که در کنفرانس‌ها یا مجلات داخلی و خارجی منتشر کرده‌اید یا ارائه کرده‌اید و همچنین زمان انتشار را نیز درج کنید.
عنوان دقیق مقاله یا کتاب را ذکر کنید. در صورت لزوم خلاصه ای را ارائه دهید.
سپس تحصیلات خود، افتخاراتی که کسب کرده اید، سخنرانی ها و کنفرانس هایی که به آنها دعوت شده اید و غیره را فهرست کنید.

بیشتر بخوانید  لحظه‌ای که احتمالا مشتری کره‌ی زمین را نجات داده است

6- عضویت

در این قسمت اگر عضو انجمن های علمی هستید واحدهای پژوهشی در این قسمت درج شود و اگر عضو انجمن های علمی و تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی یا کاری خود هستید این موضوع را بیان کنید.
به عنوان مثال،:عضویت در انجمن مشاوران مدیریت، عضویت در نظام مهندسی، عضویت در انجمن خبرنگاران ورزشی و ….

باید بخوانید:

7- عناوین و افتخارات

در این بخش باید تمام جوایز و افتخاراتی را که در مراحل زندگی و تحصیل کسب کرده اید از جدیدترین و جدیدترین شروع کنید.
به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد: کسب رتبه های بالا در ثبت نام دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، کسب رتبه های بالا در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، کسب اعتبار در المپیادهای دانشجویی در سطح ملی و بین المللی، ثبت اختراع و ثبت نام و ….

8 – علایق

در صورت تمایل در این قسمت می توانید لیستی از علایق خود در زمینه های فوق برنامه مانند ورزش یا هنر بنویسید و اگر در این زمینه ها سابقه حرفه ای دارید حتما آن را ذکر کنید.

نحوه نوشتن رزومه (CV)

9-مرجع

در بیوگرافی های علمی مرسوم است که افراد در انتهای شرح حال به عنوان افرادی با مشخصات کامل و نحوه تماس معرفی شوند. شما هم می توانید همین کار را انجام دهید. بنابراین نام، رتبه، مدرک، آدرس یا شماره تلفن و اطلاعات کلی توصیه های خود (که معمولا اساتید شما هستند) را در این قسمت قرار دهید. این توصیه‌ها باید همان توصیه‌هایی باشند که توصیه‌های شما را تکمیل کردند.

نکته: حتماً چند نسخه اضافی از رزومه خود را برای خود نگه دارید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  تاریخ شروع هفته دولت در سال ۹۸ چه روزی است ؟

قالب بندی نحوه نوشتن رزومه

نحوه نوشتن و نحوه قالب بندی و نحوه نوشتن زندگینامه باید خوانا باشد. اندازه فونت خوانا 11 تا 12 و حاشیه 1.5 تا 2.5 مناسب ترین روش برای نوشتن است.
یکپارچگی و ساختار متن را در سراسر رزومه خود حفظ کنید. از حروف برجسته، کج و خیلی کم زیر آن استفاده کنید.
از اشتباهات املایی و دستوری، تایپی، گرامری خودداری کنید، این اشتباهات می توانند وضعیت رزومه شما را به خطر بیندازند و ممکن است از پذیرش شما محروم شوند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *