مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نحوه مشاهده وضعیت قرنطینه و واکسیناسیون افراد با تلفن همراه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، با وجود آن واکسیناسیون کرونا، در روزهای اخیر روند ابتلا و مرگ و میر در کرونا دوباره رو به افزایش است. تنها از ششم تا هفتم باخمن، وزارت بهداشت بیش از 14000 بیمار جدید مبتلا به عروق کرونر را اعلام کرد.

ایران وارد موج ششم تاج شده است

وزیر بهداشت درباره وضعیت تاج در کشور گفت که عملا وارد ششمین قله تاج شده ایم. از سوی دیگر حدود شش میلیون نفر در کشور واکسینه نشده اند. وضعیتی که برخی را به دلیل بیماری عروق کرونر قلب نگران می کند.

اما اکنون عموم مردم، اصناف و شرکت ها می توانند از طریق اپلیکیشن «ماسک» کد ملی سایر افراد (به عنوان مثال اعضای خانواده، مشتریان، مسافران، دانشجویان) را بررسی کرده و از وضعیت واکسیناسیون یا قرنطینه مطلع شوند.

تا کنون این امکان فقط برای بازرسان بهداشت وجود داشت. اما با تایید ستاد ملی ویروس کرونا و در راستای اجرای طرح محدودیت های هوشمند (Iran I)، عموم مردم می توانند از گذشته از آن استفاده کنند.

وضعیت واکسیناسیون افراد را چگونه می بینید؟

برای این مشکل ابتدا باید اپلیکیشن «ماسک» را از سایت mask.ir بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کرده و با زدن دکمه «I» و وارد کردن شماره موبایل، آن را فعال کنید. سپس بر روی گزینه Verify Person کلیک کنید. اکنون می توانید با نگه داشتن دوربین گوشی روی بارکد پشت کارت ملی و وارد کردن دستی کد ملی، وضعیت فرد را بررسی کنید. یکی از چهار صفحه زیر بلافاصله نمایش داده می شود:

  • سبز: 2 دور واکسن
  • آبی: 1 دوز واکسن
  • زرد: واکسینه نشده است
  • قرمز: آلوده و قرنطینه شده است
بیشتر بخوانید  تیراندازی در نزاع قاچاقچیان مواد مخدر در فردیس / یک نفر کشته شد

اگر فردی واکسینه شده باشد اما حاضر نشود باید به همان پایگاه اطلاع دهد واکسیناسیون بازدید کنید.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون یک شهر به رنگ قرمز، ۸ شهر به رنگ نارنجی، ۱۱۴ شهر به رنگ زرد و ۳۲۵ شهر با رنگ آبی دیده شده اند.

همچنین تعداد کل قربانیان تاج به 132 هزار و 333 نفر و تعداد بیماران به 6 هزار و 293 نفر رسید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *