نحوه محاسبه نمره متاهل و فرزند داوطلبان آزمون روابط استخدامی 1401



به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، معاونت امور آزمون سازمان سنجش نحوه محاسبه نمرات متاهل و فرزندآوری بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانان را تشریح کرد. جمعیت در آزمون جامع نهادهای اجرایی و آموزشی.

پس از انتشار گزارش آزمون جامع موسسات اجرایی و آموزشی، برخی داوطلبان از تاثیر 2 درصدی برای ازدواج و فرزندآوری در نتیجه آزمون سردرگم شدند و برخی معتقد بودند به جای 2 درصد، 2. به امتیاز نهایی داوطلبان متاهل اضافه می شود که با توجه به توضیحات افسر مسئول، محاسبه این افراد صحیح نمی باشد.

«حسن مروتی» معاون امور آزمون سازمان سنجش کشور درباره سردرگمی به وجود آمده در خصوص نمره 2 درصد ازدواج در آزمون جامع دستگاه های اجرایی و آموزشی و تأثیر آن در نتیجه نهایی، توضیح داد: نمره آزمون استخدامی است. حداکثر 10000 و امتیاز مربوط به ازدواج و قانون جوانان جمعیت نیز هزار نمره به داوطلب واجد شرایط می افزاید. این نتیجه چگونه اضافه و محاسبه می شود؟ 200 امتیاز به ازای هر ازدواج و 200 امتیاز به ازای هر فرزند در این شرایط به امتیاز داوطلب اضافه می شود، البته این قانون برای مناطقی که رشد جمعیت آنها بیش از 2.5 درصد نیست، اعمال می شود، بنابراین اگر فردی دارای چهار فرزند با احتساب ازدواج باشد، هزار نمره. به هر نمره ای که او گرفت اضافه می شود و این سوال ربطی به نمره داوطلب ندارد و پس از شمارش این اعداد، فرد در تراز خود قرار می گیرد.

مروتی با ذکر مثالی توضیح داد: فرض کنید فردی متاهل بدون فرزند است و در این صورت 200 امتیاز به نمره کسب شده در آزمون کتبی اضافه می شود. در این مثال، اگر نمره آزمون کتبی فردی 38.52 باشد، پس از کسب 200 امتیاز به دلیل ازدواج، اولین نمره کل او 40.52 می شود، یعنی اگر نمره اول را که 38.52 بوده است، به 10 هزار و 3852 و اگر 200 برسانیم. امتیاز ازدواج این فرد به 3852 اضافه می شود که به عدد نهایی 4052 یا همان 40.52 ذکر شده در سوابق فرد می رسیم.

بیشتر بخوانید  هشدارهای پلیس راهور به مسافران بخاطر بارندگی های این هفته در کشور

وی در پایان تاکید کرد: البته این را هم اضافه کنم که به ازای هر فرزند 200 امتیاز به یک نفر تعلق می گیرد اما حداکثر امتیاز آن 1000 است و اگر فردی فرزند بیشتری داشته باشد این امتیاز تغییر نمی کند.

با توجه به توضیحات معاونت امتحانات سازمان سنجش، لازم به ذکر است در ماده 15 قانون حمایت از خانواده و جوانان آمده است:

کلیه سازمان های دولتی موظفند دو درصد (2%) به نمره هر فرد برای ازدواج و فرزندآوری و حداکثر تا ده درصد (10%) در جذب، جذب و استخدام اضافه کنند.

در صفحه پنجم دفترچه استخدامی دستگاه های دولتی نیز این قانون آمده است:

به ازای هر ازدواج و هر فرزند دو (2) درصد به آزمون کتبی داوطلب جمعاً تا ده (10) درصد اضافه می شود.

تبصره: امتیازات مندرج در بند فوق مشروط به این است که نرخ باروری زادگاه داوطلب یا فرزند وی از 2.5 درصد بیشتر نباشد.

مبنای تعیین نرخ باروری آخرین اطلاعیه رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری آزمون مشترک می باشد.

البته بسیاری از داوطلبان عموماً با این قانون و امتیاز ازدواج و فرزند برای داوطلبان آزمون استخدامی دولتی مخالف هستند، زیرا معتقدند این قانون کمکی به جوانان مجرد نمی کند و آنها را به ازدواج تشویق می کند و جوانانی که وضعیت شغلی دارند. هنوز رسمی می تواند. برای او هیچ امنیت و امتیازی در این آزمون وجود ندارد، انگیزه لازم برای ازدواج را پیدا نمی کند و در نتیجه این قانون به هدف نهایی خود که افزایش جمعیت از طریق ازدواج و تولد فرزند است نمی رسد. .

بیشتر بخوانید  استقلالی باشگاه پرسپولیس مغضوب هواداران سرخ شد

دیدگاهتان را بنویسید