سامانهی مدیریت و ارزیابی خدمات برق توانیر (سمات) در راستای اجرای ماده (25) قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، افزایش رضایت ذینفعان و رعایت حقوق شهروندان در نظام اداری راهاندازی شده است و مطابق قوانین، مقررات و ضوابط به شکایات و درخواستهای مردم در حوزهی خدمات برق رسیدگی می کند.
برای اعتراض به قطعی برق روی گزینه زیر کلیک کنید .
اعتراض به قطعی برق
نحوه اعتراض به قطعی
مشترکان محترم می توانند چنانچه از شرکتهایی که عهدهدار تأمین برق هستند در خصوص نحوه ارایه خدمات برقرسانی، نقض قوانین و مقررات، عدم انجام وظیفه و یا ضعف در ارایه خدمات، شکایتی داشته باشند می توانند موضوع را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات شرکت توانیر ثبت نمایند تا وفق مقررات به آن رسیدگی و نتیجه اعلام شود.
در راستای طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع و به استناد ماده 25 قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر لزوم بازنگری و مهندسی مجدد سامانه پاسخگویی به شکایات و دریافت شکایات به طور حضوری، «سامانه جامع رسیدگی به شکایات» در شرکت توانیر راه اندازی شد.
نحوه شکایت به قطع مکرر برق
در همین راستا و به منظور سهولت دسترسی افراد به مرجع پیگیری و رسیدگی به شکایات، چنانچه شهروندان در خصوص نحوه ارایه خدمات برق رسانی، نقض قوانین و مقررات، عدم انجام وظیفه و یا ضعف در ارایه خدمات از شرکت هایی که عهده دار خدمات تأمین برق هستند شکایتی داشته باشند می توانند با مراجعه به سایت توانیر به آدرس http://www.tavanir.org.ir/complaints شکایات و درخواست های خود را به صورت غیر حضوری ثبت و پیگیری نمایند.
شکایت خسارت وارد شده ناشی از قطعی برق
مشترکان محترم می توانند چنانچه از شرکتهایی که عهدهدار تأمین برق هستند در خصوص نحوه ارایه خدمات برقرسانی، نقض قوانین و مقررات، عدم انجام وظیفه و یا ضعف در ارایه خدمات، شکایتی داشته و خواهان رسیدگی و احقاق حق در زمینههای مربوطه باشند می توانند موضوع را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات شرکت توانیر ثبت نمایند تا وفق مقررات به آن رسیدگی و نتیجه اعلام شود.
گفتنی است مراحل و شرایط احصاء شکایات و درخواست های مشترکان در سامانه توانیر اعتراض به قطعی برق به صورت کامل شرح داده شده است.