نحوه حل اختلاف بین زوجین / صحبت را فراموش نکنید – آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان



بهناز عرب زاده در گفتگو با گزارشگر بیشتربیان شده: برخی از زوجین موفقیت در حل اختلافات را متقاعد کردن طرف مقابل و سرزنش همسر خود می دانند یا معتقدند که با گذشت زمان مشکلات به صورت خودجوش حل می شود ، در حالی که اگر اختلافات به درستی حل نشود ، ممکن است زندگی خانوادگی دچار بحران شود. به طور جدی.

وی گفت: حل و فصل اختلافات زناشویی قوانین و اصولی دارد. به عنوان مثال ، در مورد زمان و مکان مناسب برای بحث در مورد اختلافات فکر کنید. به خاطر داشته باشید که وقتی خسته ، گرسنه یا عصبانی هستید ، زمان مناسبی برای گفتگو و حل نیست یک مشکل

عرب زاده با بیان اینکه اختلافات نباید در یک محیط پر سر و صدا یا در حضور دیگران و کودکان مورد بحث و بررسی قرار گیرد ، افزود: در طول مکالمه به جای ابراز ناراحتی و عصبانیت ، احساسات منفی خود را بیان کنید ، گاهی اوقات در هنگام مشاجرات و مشکلات زوج باشید. مورد توجه ما قرار گرفت مثلاً اخم می کنند ، حرف نمی زنند ، فریاد نمی کشند.

این روانشناس ادامه داد: به جای نشان دادن احساسات با رفتار بی پروا ، احساسات خود را با کلمات مناسب بیان کنید. با بیان احساسات خود ، زمینه دقیق حل مشکلی که باعث ایجاد چنین احساساتی در شما می شود را فراهم می کنید. البته مراقب صحبت های خود باشید.

عرب زاده گفت: تحقیر ، توهین ، تهدید ، اتهام و پرخاشگری نکنید. اگر صدای شما بلندتر یا سریعتر است و تهاجمی صحبت می کنید ، لحظه ای مکث کنید ، نفس عمیق بکشید تا آرام شوید و سپس به صحبت ادامه دهید. همچنین ، در مورد اختلافات گذشته بحث نکنید ، زیرا آنچه معمولاً از حل اختلاف جلوگیری می کند این است که معمولاً پس از بروز اختلاف ، زوجین مسائل قبلی و قدیمی را مطرح می کنند.

بیشتر بخوانید  کددویی: در طول این سالها سعی کردم اشتباهات کمتری داشته باشم

وی ادامه داد: سعی کنید هر بار در مورد یک موضوع بحث کنید و فقط روی آن موضوع تمرکز کنید. دقیقاً آنچه را که در آن اختلاف نظر دارید تعیین کنید. مشکل اصلی را پیدا کنید و دقیقاً بدانید که در مورد چه چیزی با همسرتان صحبت کنید و تفاوت اصلی آن چیست.

عربزاده اشاره كرد كه شرح مشكل يكي است چشم انداز کلی این مشکل را بیان می کند و می افزاید: “تعریف واضح و دقیق مسئله مهم گام در حل آن است ، به خود و همسرتان توجه کنید ، به خواسته های خود توجه کنید.” هم نیازها و هم خواسته های خود را بیان کنید. سعی کنید نظر خود را به شریک زندگی خود تحمیل نکنید. از نظر شوهرتان به مسئله نگاه کنید و خواسته ها و نگرانی های او را در مورد مشکل درک کنید.

وی تأكید كرد: “در مورد چگونگی مشاركت هر كدام از شما در این مسئله صحبت كنید ، در واقع بسیاری از زوجین هنگام مشاجره سعی در اثبات گناه خود دارند و حق دارند و علت این مشكلات شوهرشان است و او مقصر اصلی است. توجه داشته باشید که با سرزنش همسرتان مشکلی حل نخواهد شد و فقط با این کار او را در موقعیت دفاعی قرار می دهید و اختلافات شما پیچیده تر می شود.

این مشاور خانواده گفت: “صادقانه نقش خود را در ایجاد و حفظ مشکل در نظر بگیرید و در مورد آن با همسرتان صحبت کنید. این رفتار باعث می شود تا او بتواند اشتباهات خود را در ایجاد مشکل بیان کند تا اختلافات برطرف شود. “

بیشتر بخوانید  لحظه سرقت گوشی بیرانوند در سعادت آباد تهران + فیلم

عرب زاده خاطرنشان کرد: اگر هر زوج فقط 5 ساعت در هفته را با هم بگذرانند رابطه بسیار بهتری خواهند داشت ، توجه داشته باشید که اگر هر روز فقط 30 دقیقه وقت بگذارید از خوشبختی واقعی لذت خواهید برد

دیدگاهتان را بنویسید