مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نحوه ثبت‌نام متقاضیان ورود به محدوده طرح ترافیک چگونه است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



عموم شهروندانی که قصد دارند با خودروی شخصی در محدوده طرح ترافیک تردد کنند، باید قبل از اولین ورود، به‌عنوان شخصی حقیقی اطلاعات مربوط به خود و خودرویشان را در سامانه my.tehran.ir ثبت کنند.


1. پس از واردکردن کد ملی و تاریخ تولد با مشاهده اطلاعات شناسنامه‌ای، نام کاربری و رمز عبور موردنظر خود را درج می‌کنند.


عضویت در سامانه تهران من

عضویت در سامانه تهران من


2. سپس از طریق پیامک، کد فعال‌سازی را دریافت می‌کنند و پس از واردکردن این کد، می‌توانند بانام کاربری و رمز عبور خود در قسمت «ورود» به پنل اصلی سایت دسترسی داشته باشند.


3. پس از واردکردن نام کاربری و رمز عبور وارد قسمتی می‌شوند که می‌توانند اطلاعات خودروی خود را با توجه به آنچه بر روی کارت خودرو نوشته‌شده است ثبت کنند.


ثبت خودرو در سامانه تهران من

ثبت خودرو در سامانه تهران من


4. پس از ثبت اطلاعات باید تصویر مدارک خودرو شامل کارت ماشین را نیز از قسمت مدارک ثبت نمائید.


5. برای هر روز تردد مبلغ 414,000 ریال را از بخش حساب شهروندی > افزایش اعتبار پرداخت کنید.


مبلغ پرداختی از بابت ثبت “درخواست انتخاب روز” برای ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک، در حساب شما مسدود خواهد شد.


6. سپس از منو سمت راست بخش : خدمات طرح ترافیک > درخواست انتخاب روز را انتخاب کنید و روز و تعداد تردد را مشخص کنید تا مبلغ مورد نظر در نمایش داده شود و ثبت نهایی را کلیک کنید.


توجه داشته باشید ، به منظور ثبت “درخواست انتخاب روز” برای ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک ، شما می‌‏بایست حتما یک خودروی غیر هیبریدی و غیر سهمیه ای تحت پوشش در حساب کاربری خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید  راهنمای گرفتن سلفی: چگونه ژست سلفی بگیریم؟


نحوه ثبت‌نام متقاضیان ورود به محدوده طرح ترافیک چگونه است؟


چنانچه اعتبار حساب شهروندی شما به اندازه باشد ، پیام ثبت درخواست به شما نمایش داده می شود و چند دقیقه بعد درخواست شما برای تردد فعال خواهد شد.


درخواست‏‌های ثبت ‏شده شما برای حساب شهروندی شما خواهد بود و محدود به پلاک خودرو نیست و به ترتیب و به طور خودکار برای اولین خودروی حساب شما که در محدوده طرح ترافیک وارد می‌‏شود، توسط سامانه تخصیص خواهد یافت.


بدیهی است در صورت ثبت چند درخواست مجوز ورود، هر یک از آن‏ها به ترتیب برای خودروهای تحت پوشش شما مورد استفاده واقع خواهد شد.



نحوه شارژ حساب شهروندی چگونه است؟


پس از ورود به حساب تهران من ، امکان ورودِ مشخصات یک یا چند خودرو و شارژ حساب شهروندی وجود دارد. در این مرحله، کاربران می‌توانند حساب شهروندی خود را به میزان دلخواه شارژ کنند تا از آن برای خرید روزانه طرح ترافیک برای هر یک از خودروهای خود استفاده کنند. این مبالغ در حساب شهروندی افراد باقی می‌ماند و صرفاً پس از تردد خودرو در محدوده طرح ترافیک، بسته به شرایط تردد (ساعات اوج یا غیر اوج و دارا بودن یا نبودن گواهی معاینه فنی برتر)، هزینه طرح ترافیک آن روز محاسبه و از حساب کسر می‌شود و مانده آن برای روزهای بعد استفاده می‌شود.


رزرو مجوز تردد به محدوده ترافیک چگونه انجام می‌شود؟


پس از ثبت‌نام در سایت، امکان رزرو مجوز تردد وجود دارد. فایل مربوط به‌روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته، در پایان هفته قبل باز خواهد شد و شهروندان می‌توانند هر تعداد از روزهای هفته را که قصد ورود به محدوده طرح دارند، از طریق سامانه my.tehran.ir خریداری یا به عبارتی رزرو کنند. این کار در روزهای بعد نیز ممکن است و این امکان تا روز چهارشنبه برقرار خواهد بود.

بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن شعبه های تیپاکس در شهر رودسر


در طول روز پنجشنبه، محدودیت طرح ترافیک وجود ندارد و ورود به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد آزاد است. برای خرید (رزرو) مجوز هر روز، باید ۳۶ هزار تومان (معادل حداکثر هزینه احتمالی یک روز تردد) در حساب فرد وجود داشته باشد، ولی رقم قطعی هزینه تردد در پایان هر روز با توجه به شرایط حضور خودرو محاسبه و برداشت خواهد شد. درصورتی‌که مجوز روزانه برای خودرو خریداری (رزرو) ‌شده باشد اما استفاده نشود، مبلغ حداقل یک روز (۱۳۴۴۰ تومان) از حساب فرد کسر می‌شود.


ازاین‌رو توصیه می‌شود شهروندان محترم صرفاً وقتی اقدام به خرید رزرو کنند که از نیاز خود به تردد در محدوده اطمینان دارند.


سقف تردد خودروهای شهروندان (مجوزهای تردد روزانه) به محدوده طرح ترافیک ۹۷ چه تعداد است؟


سقف تعداد مجوزهای روزانه در فاز اول ۴۰ هزار عدد تعیین‌شده است. با توجه به اینکه در سال گذشته به‌طور متوسط روزانه ۱۵ هزار خودرو متقاضی خرید طرح ترافیک روزانه بوده‌اند، امکان تأمین نیاز عموم شهروندان برای ورود روزانه به محدوده طرح ترافیک وجود خواهد داشت و شهروندان در این زمینه دغدغه‌ای نداشته باشند.


separator line


بیشتر بخوانید :


نقشه طرح ترافیک زوج و فرد تهران در سال ۹۸


نحوه ثبت نام در سایت تهران من


همه چیز در مورد طرح جدید زوج فرد سال ۹۸


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *