مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نحوه برخورد با پدر شوهر بد اخلاق و بی ادب

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چگونه با پدر شوهر بدخلق رفتار کنیم؟

برخورد با پدرشوهری بداخلاق کار آسانی نیست و در بیشتر موارد منجر به مراجعه کمتر می شود، اما اگر دلیل این بدخلقی را درک کنید، مدیریت زندگی خود را آسان تر خواهید کرد.
مادرشوهر ممکن است بی ادب باشد یا از طرف شما احساس خطر کند و دلیل بی ادبی او این است که فکر می کند می خواهید پسرشان را از آنها جدا کنید.
البته اگر پدرشوهرت عموما بداخلاق است و رفتار خوبی با دیگران ندارد، تقصیر شما نیست و تقصیر شما نیست که شرایط کار را بهتر کنید، فقط باید صبور باشید.

کسی که در تمام عمرش بداخلاق و پرخاشگر بوده و با شوهر و مادرشوهر شما یکسان رفتار می کند، در آینده رفتارش را تغییر نخواهد داد.
اما در برخی موارد با درک دلیل اصلی بدرفتاری پدرشوهر می توانید تا حدودی رابطه او با شما را بهبود ببخشید.
وقتی ازدواج می کنید قدرت انتخاب خانواده شوهرتان را ندارید و در بدترین حالت ممکن است در خانواده ای سمی قرار بگیرید و مجبور شوید با یک پدرشوهر بداخلاق دست و پنجه نرم کنید.


بد خلقی پدرشوهری

اگر شوهرتان علاقه مند و وابسته به خانواده است، نمی توانید او را کنار بگذارید و باید با معضلات اخلاقی آنها روبرو شوید و ریشه رفتارهای بد را که ممکن است ناشی از مشکلات شخصیتی یا عوامل محیطی و بیماری ها باشد، بیاموزید و نحوه برخورد با آنها را بیاموزید. با آرامش .
همیشه از همین راهکارها برای کاهش آسیب های ناشی از بداخلاقی اطرافیان مانند طرد یا دفاع و تعیین حریم خصوصی استفاده می شود، اما وقتی این مشکلات برای اعضای خانواده شوهر پیش می آید، مدیریت آنها نیاز به حوصله و سیاست گذاری بیشتری دارد. .
دلیل بی اخلاقی پدرشوهر بسته به تفاوت های فردی، فرهنگی و تحصیلی می تواند متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید  برای کودکتان اصولی خرج کنید

معمولاً دلیل اصلی بی ادبی به تازه داماد، نگرانی از دست دادن فرزند و تداوم کنترل زندگی اوست.
برخی از پدرها نمی توانند استقلال فرزندشان را تحمل کنند و از نظر روانی نمی توانند خود را از او جدا کنند و این باعث مشکلات و روحیه بعدی می شود که در این موارد باید با اطمینان به آنها که همیشه به فکر آنها هستید و هر از چند گاهی به آنها سر می زنید، این مشکل را حل کنید. این تنش عاطفی را کاهش دهید.
گاهی اوقات که بد رفتاری پدرشوهر به دلیل مشکلات شخصیتی و تربیتی و یا به دلیل مصرف داروها و بیماری های خاص است، معمولاً کار زیادی لازم نیست و بهترین راه استفاده از تکنیک دوری و دوستی


ترفندهای برخورد با پدرشوهر

برخورد با پدرشوهر بداخلاق

بعد از ازدواج خانواده شوهرتان جزئی از زندگی شما خواهد شد و قطعا در این روابط جدید با چالش هایی روبرو خواهید شد و برای برخورد با پدرشوهر بداخلاق یا مادرشوهر سمی باید با توجه به شرایط از تکنیک های مختلفی استفاده کنید. .انجام دادن.

اتحاد با شوهر

نارضایتی خود را از رفتار پدرشوهرت به شوهرتان اطلاع دهید و به او بگویید که رفتار او احساسات شما را جریحه دار می کند تا آنها را از ناراحتی شما آگاه کند و از خانواده خود بخواهد که رفتار مناسبی داشته باشند اما هرگز او را میانجی بین خود قرار ندهید.
هرگز شوهرتان را به خاطر اخلاق بد پدرش سرزنش نکنید، سرزنش شوهرتان و شکایت از خانواده اش فقط باعث می شود که او در مقابل شما بایستد و شرایط را برای شما سخت تر کند.
وقتی با بی ادبی یا رفتار نادرست پدرشوهرت مواجه می شوید، سعی کنید در کنار همسرتان بایستید و هر اتفاقی که افتاده است، راه های ارتباطی را باز نگه دارید.
در این شرایط زن و شوهر باید بیشتر به یکدیگر متمایل شوند تا با هم تصمیم بگیرند که نقش پدرشوهر در رابطه شان چیست.
اگر زن و شوهر مطمئن شوند که از یکدیگر حمایت می کنند، بهتر می توانند از پس چالش پیش رو برآیند و احساس بهتری نسبت به یکدیگر داشته باشند.
شوهرتان را میان خود و پدر شوهرتان واسطه یا وکیل قرار ندهید، این روش به مرور زمان باعث ایجاد فشار و استرس بی مورد بر ازدواج شما می شود و باعث رنجش شوهرتان از شما می شود.

بیشتر بخوانید  حواسپرتی، چاشنی زندگی امروز


چگونه با پدر شوهر خود رفتار مناسبی داشته باشید

تعیین مرزها

برای حفظ آرامش و سلامت عقل و حفظ استقلال، باید از همان ابتدا حریم خصوصی خود و خانواده فردی که با او ازدواج کرده اید را به وضوح مشخص کنید و در اسرع وقت به دیگران اطلاع دهید که چگونه و چگونه به آن احترام بگذارند.
شما نباید اجازه دهید که مرزهای حریم خصوصی شما با بدخویی، کنترل، یا سایر رفتارهای سمی همسرتان زیر پا گذاشته شود.
اگر به والدین شوهرتان آزادی زیادی بدهید، همه چیز به سرعت از کنترل خارج می شود.
شجاع باشید و از تعیین مرزهای واضح نترسید.
اگر پدر شوهرتان بد اخلاقی زیادی دارد و ملاقات های هفتگی شما را آزار می دهد، می توانید ملاقات های هفتگی را به همسرتان بسپارید و ملاقات ها را به یک بار در ماه کاهش دهید.
به مواردی که منجر به بداخلاقی یا اعمال نظر پدرشوهرتان می شود توجه کنید، مثلاً اگر بداخلاقی او مربوط به مسائل مالی است و سعی می کند در روند اقتصادی زندگی شما دخالت کند، در همین مورد با هم مشورت کنید. به پدرشوهر خود در مورد مرزبندی دقیق نهایی اطلاع دهید. به او توضیح دهید که چقدر می توانید به نظر او گوش دهید یا رفتار بد او را تحمل کنید.


مشکلات رفتاری را جدی بگیرید

برای مقابله با یک پدرشوهر بدخلق، یادگیری مهارت همدلی می تواند به شما کمک کند تا علت مشکلات رفتاری او را بهتر درک کنید.
خود را به جای او و شرایطی که در آن زندگی می کند قرار دهید تا او را بهتر درک کنید
اگر پدر شوهرتان احساس کند که او را درک می کنید، انعطاف بیشتری نشان می دهد و پویایی رابطه شما بهتر می شود.

بیشتر بخوانید  اشخاصی که شادی می خواهند


یاد بگیرید با پدرشوهرت رفتار کنید

عجولانه و هیجان زده عمل نکنید

اگر پدر شوهرتان چیزی توهین آمیز یا غیرعادی می گوید، سعی نکنید تند و تدافعی نشان دهید. واکنش های عاطفی و عاطفی معمولا وضعیت را بدتر می کند و حیثیت را از بین می برد.
در چنین مواقعی سعی کنید کمی از او فاصله بگیرید تا آرام شوید و بدون عصبانیت پاسخی متعادل به او بدهید و موقعیت را به شکلی سازنده به جلو ببرید.
یک واکنش عاطفی و عصبانیت معمولی باعث می شود بعداً پشیمان شوید. بعد از اینکه به آرامش رسیدید می توانید با قاطعیت به پدرشوهرت بگویید که از رفتار او ناراضی هستید و رفتار بد برای شما سخت است و باید از آنها دوری کنید.

تلاش برای یافتن نقاط مشترک

اگر بتوانید علایق پدرشوهرتان را پیدا کنید، از این طریق می توانید او را بیشتر بشناسید و در مورد زمینه های مشترک صحبت کنید و وضعیت را از همان منظر ببینید. اگر با وجود تلاش زیاد مشکلات شما در حال افزایش است، بهتر است از محیط دور بمانید و فضای شخصی در اختیار داشته باشید تا مجبور نشوید به بداخلاقی های پدرشوهرت گوش دهید. در هر صورت همیشه به پدرشوهرت احترام بگذارید تا او نیز به حریم خصوصی شما احترام بگذارد و از آن محافظت کند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *