مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نحوه استفاده از فرنچ پرس

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چندین استفاده خلاقانه از مطبوعات فرانسه

اگر قهوه دوست دارید، احتمالاً یک دستگاه فرنچ پرس در خانه دارید. اگر نه، احتمالاً می دانید که چگونه با آن کار کنید. این دستگاه یکی از بهترین ابزار برای تهیه قهوه است اما آیا می دانستید که اهداف دیگری نیز وجود دارد؟ از این دستگاه می توان در موارد دیگری نیز استفاده کرد که در این مطلب چند نمونه از استفاده از فرنچ پرس را برای شما بازگو می کنیم.

1. با فرنچ پرس یک خامه ترش سبک و شیرین درست کنید

چه کسی خامه ترش شیرین دوست ندارد. اگر گفت نه، حتما شوخی کرده است. با این دستگاه می توانید یک خامه شیرین و سبک برای دسر خود تهیه کنید. اگرچه ممکن است به اندازه یک زن برقی موثر نباشد، اما می توان آن را انجام داد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که خامه غلیظ را تا نیمه داخل محفظه بریزید و سریع دسته را بالا و پایین کنید. کرم در 5 دقیقه تشکیل می شود. بیایید از یک دسر خوشمزه لذت ببریم.

استفاده از مطبوعات فرانسه

2. آب میوه و اسموتی را با فرنچ پرس آماده کنید

می توانید از فرنچ پرس برای تهیه آبمیوه هایی به شکل اسموتی استفاده کنید. کافی است میوه مورد نظرتان مانند توت فرنگی، شاه توت، انگور، تمشک، شاتوت یا زغال اخته را در ظرف فرنچ پرس بریزید و دسته پرس را فشار دهید و نوش جان کنید.

3. قهوه سرد را با فرنچ پرس درست کنید

اگر قهوه سرد دوست دارید، خوشحال باشید. می توانید با فرانسوی خود در خانه قهوه سرد درست کنید، اما باید صبور باشید. برای این کار قهوه آسیاب شده را در ظرفی ریخته و روی آن آب بریزید. اهرم فشار را روی آن قرار دهید، اما فشار ندهید. بعد از 12 تا 24 ساعت اهرم را فشار داده و قهوه به دست آمده را در سطل یخ بریزید و شیر را اضافه کنید. قهوه شما آماده است.

بیشتر بخوانید  ترفندهای طلایی جهت نگهداری از سیب زمینی خرد شده

کاربرد مطبوعات فرانسه

4. ساختن کف با شیر قهوه

اگر دوست دارید کمی کف روی اسپرسو یا کاپوچینوی خود داشته باشید، دستگاه فرنچ پرس این کار را برای شما انجام می دهد. فقط کمی شیر از هر نوعی حتی بادام به آن اضافه کنید یا نصف شیر و نیمی از شیر بادام را در ظرفی بریزید. اهرم را مانند یک پمپ فشار دهید تا فوم مورد نظر شما ساخته شود.

5. انواع غلات را بشویید

اگر کینوا دوست دارید، دیگر نگران شستشو نباشید. کینوا از لوبیا شکل بسیار کوچکی دارد و به جای برنج در بسیاری از رژیم ها استفاده می شود. برای شستن آن، کینوا را در ظرفی فرانسوی بریزید و روی آن آب بریزید. دستگاه را تکان دهید و بچرخانید تا تمام کینوا کاملا خیس شود. حالا اهرم را فشار دهید. دانه های کینوا ته آن باقی می مانند حالا آب آن را خالی کنید. کینوآ شما شسته شده و بدون مصرف یک دانه آماده طبخ است. همانطور که می بینید، این برنامه فرنچ پرس می تواند به افراد زیادی کمک کند.

6. سبزیجات تازه با فرنچ پرس

در صورت استفاده از سبزی خشک در غذا به خصوص در تهیه رشته، سبزی را با فرانسوی تازه کنید. سبزی ها را در ظرفی بریزید و آب به آن اضافه کنید تا روی آن را بپوشاند. سپس آن را ببندید و اهرم را فشار دهید. حالا آب را تخلیه کنید. سبزیجات شما تازه هستند.

مزایای مطبوعات فرانسه

۷- با فرنچ پرس نوشیدنی های مخلوط درست کنید

اگر دستگاه کوکتل ندارید، از فرنچ پرس استفاده کنید. تمام مواد را در یک کاسه بریزید و صافی را بالا و پایین کنید. اگر نوشیدنی با پالپ دوست دارید، کافی است آن را داخل آن بریزید و در لیوان بریزید. اما اگر می خواهید یک نوشیدنی صاف و بدون پالپ داشته باشید، در را باز نکنید و نوشیدنی را در لیوان بریزید.

بیشتر بخوانید  آخرين مدل هاي دسته گل هاي عروس سري دوم

باید بخوانید:

8. از آن به جای کوزه شیر استفاده کنید

تصور کنید ناهار می خورید. همانطور که احتمالا می دانید، برانچ غذایی است که به جای ناهار و صبحانه خورده می شود. حالا می بینید که سیبوه مناسبی برای این مراسم ندارید. به سادگی شیر را داخل چاودار فرانسوی بریزید، وانیل و دارچین را اضافه کنید و کمی صبر کنید. حالا به مهمانان خود شیر خوشمزه را با قهوه پیشنهاد دهید.

9. برگ های چای را خیس کرده و بپزید

این روش برای شما که چای را به قهوه ترجیح می دهید بسیار مناسب است. چای را داخل محفظه دستگاه بریزید و آب داغ بریزید و صبر کنید. پس از خیس شدن برگ ها، اهرم فشار را فشار دهید تا چای کاملا از بین برود. حالا یه چای خوشمزه بخور

10. با ادویه ها چای درست کنید

دارچین، میخک، زنجبیل و فلفل را در هاون برش دهید. در یک ظرف شیر آب و در دیگری شیر نارگیل بریزید سپس ادویه ها را به طور مساوی در هر دو ظرف شیر بریزید و هم بزنید. برگ های چای را در یک کاسه فرنچ پرس بریزید و مواد شیر حاوی آب را داخل آن بریزید. بپوشانید و 5 دقیقه صبر کنید. حالا شیر نارگیل را اضافه کنید. دسته را چند بار بالا و پایین فشار دهید و چای معطر و خوشمزه بنوشید.

فرنچ پرس برای چیست؟

11. روغن ها و مایعات دیگر را طعم دار کنید

اگر روغن زیتون طعم دار و معطر دوست دارید یا می خواهید در خانه از روغن معطر برای بو استفاده کنید، سبزیجات و ادویه های مورد علاقه خود را در دستگاه خود قرار دهید و سپس روی آن روغن بریزید. هر از گاهی اهرم را به سمت پایین فشار دهید. عطر ادویه ها و سبزیجات به تدریج روی روغن تاثیر می گذارد و آن را معطر می کند. حالا اهرم پایین را فشار دهید تا روغن تمیز شود. آن را در ظرف مورد نظر بریزید.

بیشتر بخوانید  مدل های جدید و زیبای ژله

باید بخوانید:

12. آب سبزیجات شسته شده را بگیرید

آیا تا به حال موفق شده اید آب سبزیجات شسته شده را تمام کنید؟ دستگاه شما این کار را برای شما انجام می دهد. سبزیجات خیس را در ظرفی بریزید و اهرم را کمی فشار دهید و آب اضافی آن را بگیرید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *