نحوه از بین بردن و از بین بردن بوی بد بدن با چند روش ساده و خانگی



به گزارش سلام نو، در حالی که تعریق سالم و طبیعی است، زیرا به دفع سموم و حفظ دمای بدن کمک می کند، هیچکس تمایلی به استشمام آن در طول روز ندارد.

عرق به خودی خود بو نمی دهد، اما باکتری های ماندگار روی پوست شما هستند که باعث ایجاد بو می شوند. در حالی که ساده ترین گزینه استفاده از موم ضد تعریق و سپس عطر است، ما 5 ماده ساده را پیشنهاد می کنیم که به راحتی در آشپزخانه شما پیدا می شود.

سرکه

یک پد پنبه ای بردارید و کمی سرکه سفید و سرکه سیب را روی هر دو ناحیه آسیب دیده بمالید. سرکه به تعادل pH پوست کمک می کند و باکتری های تولید کننده بو را از بین می برد.

لیمو

لیمو مانند سرکه برای متعادل کردن PH پوست عمل می کند. لیمو را از وسط نصف کنید و روی زیر بغل خود بمالید. همچنین می توانید 2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و آب لیمو را اضافه کنید تا خمیر درست شود. آن را روی زیر بغل بمالید و بعد از 10 دقیقه بشویید.

چای

در ظرفی آب بریزید و بگذارید بجوشد سپس چند برگ چای سبز به آن اضافه کنید. پس از خنک شدن، پنبه را در آن آغشته کنید و در مناطق مستعد تعریق بمالید. چای به خشک شدن و از بین بردن بوی عرق روی پوست کمک می کند. فقط 2-3 بار در هفته استفاده کنید.

گوجه فرنگی

2 فنجان آب گوجه فرنگی تازه را به یک لیوان آب اضافه کنید. پنبه را در آن قرار دهید و در قسمت های مخصوص عرق کنید. خواص ضد عفونی کننده آن به از بین بردن باکتری های تولید کننده بو کمک می کند.

بیشتر بخوانید  مداحی مصطفی راغب خواننده پاپ کشورمان و هماهنگی فوق العاده یزدی ها

پودر خمیرمایه

جوش شیرین به جذب رطوبت کمک می کند و رشد باکتری ها را کند می کند. می توانید از آن به عنوان پودر بچه استفاده کنید و آن را روی زیر بغل و بین انگشتان پا قرار دهید. همچنین می توانید آن را در کفش خود قرار دهید تا از هر گونه بوی بدی جلوگیری شود.

نکته دیگر این است که 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان آب مخلوط کنید. بطری اسپری را با مایع پر کنید و روزانه آن را روی زیر بغل و سایر قسمت های بدن اسپری کنید. قبل از پوشیدن لباس، محل را خشک کنید تا لباس ها کثیف نشوند.

به یاد داشته باشید که کم آبی بدن باعث بوی بد بدن می شود. آب سموم را از بدن شما دفع می کند و کمبود آنها می تواند باعث شود که آنها به شکل های غلیظ از طریق عرق شما خارج شوند. بنابراین، هیدراته نگه داشتن بدن منجر به عملکرد طبیعی غدد عرق می شود.

دیدگاهتان را بنویسید