نجیب میکاتی کارمند دولت لبنان می شود – اخبار غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیممنابع خبری از رایزنی های اجباری پارلمان لبنان در مورد انتخاب دولت برای تشکیل دولت در این کشور می گویند که نجیب میکاتی نخست وزیر پیشین با اکثریت آرا برای تشکیل دولت جدید منصوب شده است.

خبرنگار الجزیره در قطر گفت: 72 نماینده در پارلمان به تشکیل دولت جدید در این کشور رای دادند.

نجیب میکاتی پس از استعفا سعد حریری ، نخست وزیر سابق و رهبر جنبش آینده از دولت استعفا داد تا در 9 ماه بدون هیچ اقدامی در بحرانی ترین وضعیت کشور یعنی فروپاشی اقتصادی و مالی دولت ، دولت را تشکیل دهد.

لبنانی ها امیدوارند که این بار سناریوی روند سیاسی در این کشور تکرار نشود و نخست وزیر موقت جدید در اسرع وقت نسبت به تشکیل دولت نجات به منظور منافع ملی اقدام کند.

محمد نجیب عزمی میکاتی سیاستمدار و تاجر لبنانی در 24 نوامبر 1955 در طرابلس متولد شد.

وی در دانشگاه آمریکایی بیروت ، آکادمی مدیریت اروپا در فرانسه و دانشگاه هاروارد در ایالات متحده تحصیل کرد.

میکاتی سمت های مختلفی در سیاست های لبنان داشته است. وی در 19 آوریل 2005 به عنوان نخست وزیر لبنان انتخاب شد و تا 19 ژوئیه همان سال نخست وزیر شد. دولت وی یک دولت موقت است که فقط تا زمان انتخاب قانونگذار جدید ادامه دارد. تشکیل دولت رسماً رسمیت یافت.

وی همچنین از سال 1998 تا 2004 به عنوان وزیر حمل و نقل و اشتغال عمومی خدمت کرد. میکاتی در سال 2009 مجدداً به عنوان نماینده منطقه طرابلس به عنوان نماینده پارلمان لبنان انتخاب شد.

بیشتر بخوانید  سهم بسیار کشاورزی آب خراسان رضوی و نیاز به مصرف بهینه آن

وی بنیانگذار Invest.com است که از سال 1982 فعالیت خود را آغاز کرده و یکی از بزرگترین شرکتهای ارتباط از راه دور عرب و منطقه است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید