نجات کودک مبتلا به سرطان توسط خواهر ۴ ساله اش



آنچه دیگران می خوانند:

اوبری آستین چهار ساله در اولین تولدش پس از تشخیص نوع نادرش سلول های بنیادی خود و برادر کوچکترش جان کری را اهدا کرد. سرطان خون ذخیره شده در سن هشت ماهگی.

زمانی که کری آستین تنها هشت ماهه بود به نوع نادری از سرطان خون تشخیص داده شد. تنها امید او برای زنده ماندن پیوند سلول های بنیادی بود. صرف نظر از این، سلول های خواهر چهار ساله اش اوبری کامل بود.

جراحان کری را در اولین تولد او جراحی کردند و شش ماه بعد به لطف خواهر بزرگترش از سرطان جان سالم به در برد.

سرطان

مادر دو فرزند گفت: «او کاملاً کری را می‌پرستد و وقتی پیوند را به او توضیح دادیم، او می‌خواست هر کاری که می‌تواند برای نجات برادرش انجام دهد. اوبری تنها چهار سال دارد، اما او فقط به این فکر می کرد که چگونه می تواند به او کمک کند. ما همچنین از انجام عمل جراحی احساس گناه می‌کردیم، اما این تنها شانس کری برای زنده ماندن بود، اوبری بسیار شجاع بود. او می دانست که خونش او را نجات می دهد.»

جراحان طی یک عمل جراحی دو ساعته در بیمارستان گریت اورموند استریت لندن، سلول های بنیادی اوبری را برداشتند و از طریق قطره ای وارد بدن کری کردند.

نائومی می گوید: «این واقعیت که پیوند در روز تولد کری انجام شد آنقدر مهم بود که به او فرصتی دوباره برای زندگی در آن روز خاص داد. پزشکان می گویند که تا به حال ندیده اند کسی در روز تولدش پیوند سلول های بنیادی را دریافت کند.

بیشتر بخوانید  حقوق بازنشستگان از مرداد ماه 13 میلیون می شود

او ادامه می دهد: لحظه ای که همدیگر را دیدند بسیار شیرین بود. ما اوبری را برای دیدن کری بردیم و او او را در آغوش گرفت. آنها از دیدن دوباره یکدیگر هیجان زده بودند.

پس از دو روز بستری شدن در بیمارستان برای اوبری و هفت هفته برای کری، خانواده توانستند به خانه خود در برایتون، شرق ساسکس بازگردند. کری اکنون در حال بهبودی است و هیچ نشانه‌ای از سلول‌های سرطانی در بدن او وجود ندارد، اما به والدینش هشدار داده شده که بیماری آنقدر تهاجمی است که احتمال بازگشت آن تا مارس سال آینده 40 درصد است. پس از آن این احتمال تنها به 5 درصد کاهش می یابد./باشگاه خبرنگاران


دیدگاهتان را بنویسید