مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نجات دهنده ترین واکسن ها علیه ویروس کرونا معرفی شده است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، با توجه به افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری ویروس کرونا و برای ورود به موج هفتم این بیماری بهتر است واکسن زده شود ویروس کرونا جدی بگیر

پس از شروع اپیدمی ویروس کرونا رقابت شدیدی بین شرکت‌های تولید واکسن در سراسر جهان برای تولید واکسن علیه این بیماری وجود داشت.

بر اساس یک مطالعه اخیر، جان 20 میلیون نفر با واکسن های مختلفی که در سال گذشته علیه کرونا ساخته شد، نجات یافت.

دو واکسن آکسفورد – AstraZeneca و Pfizer – Biovantech رتبه اول را در نجات جان انسان ها در سراسر جهان دارند.

در این مطالعه، محققان شرکت Airfinity Biosciences Data، با استفاده از این آمارهای عمومی و همچنین داده‌های گسترده در دسترس در هر کشور، تخمین می‌زنند که کدام واکسن‌ها بیشترین احتمال مرگ را دارند. مردم از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری می کنند.

بر اساس مطالعه محققان این شرکت، نجات جان بیش از نیمی از مبتلایان به کرونا در سراسر جهان را تنها می توان به دو نوع واکسن Oxford-AstraZeneca-Oxford و Pfizer-BioNTech نسبت داد. هر یک از این واکسن ها از مرگ بین 5 تا 7 میلیون نفر جلوگیری کرد.

همچنین دو واکسن Sinovac و Moderna به ترتیب جان 2.2 و 2 میلیون نفر را نجات دادند.

Airfinity از مطالعه اخیر اپیدمیولوژیست ها در امپریال کالج لندن استفاده کرد تا تخمین بزند که هر واکسن تولید شده علیه ویروس کرونا چه تعداد زندگی را نجات داده است.

این مطالعه تعداد افرادی را که می‌توانستند بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست بدهند، اما با واکسیناسیون در سال اول واکسیناسیون که از 8 دسامبر 2020 آغاز شد، نجات یافتند، تخمین زد.

بیشتر بخوانید  این ۳ منطقه در پایتخت بیشترین جمعیت سالمند را دارند

البته لازم به ذکر است که مطالعه Airfinity چین را که داده های محدود و کمتری نسبت به سایر کشورها در اختیار شرکت ها دارد و همچنین کشورهای کوچک با جمعیت کمتر از 900000 نفر را کنار گذاشته است.

از سوی دیگر، این واقعیت که دو واکسن Oxford-Astrazenka و Pfizer-Biovantech به عنوان نجات دهنده ترین واکسن ها تا پایان سال 2021 معرفی شده اند، تعجب آور نیست زیرا شرکت های تولید کننده این دو نوع واکسن در ابتدا تولید را افزایش دادند. و تا پایان در بازه زمانی مورد مطالعه در این تحقیق، بالاترین دوزهای تجویز شده در خارج از چین به ترتیب حدود 2 میلیارد و 1.5 میلیارد بوده است.

دلیل مهم دیگر این است که بسیاری از این دوزهای واکسن به جمعیت‌های مسن در کشورهای دارای بیماری‌های زمینه‌ای که در برابر کرونا آسیب‌پذیر بودند، تزریق شد.

در پایان لازم به ذکر است که این مطالعه عملکرد واکسن‌ها را در نجات جان انسان‌ها تا پایان سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد و واکسن‌ها همچنان جان انسان‌ها را نجات می‌دهند و به اکثر کشورها اجازه داده‌اند تا قبل از همه‌گیری کرونا به حالت عادی بازگردند. .

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *