نترس! کافیه دو تا چوب کبریت رو حذف کنی که معادله 7=2+8 به شکل صحیح دربیاد


معمای چوب کبریت یکی از جذاب‌ترین معاها و پازل‌های ریاضی است. این پازل‌ها علاوه بر زیبایی بصری می‌توانند ذهن خواننده را به چالش بکشند. در این معادله همانطور که در صورت سوال گفته شده است می توان دو چوب کبریت از آن حذف کرد. به نظر شما چگونه می‌توان این دو چوب کبریت را حذف و معادله را تصحیح کرد؟

اگر به دنبال امتحان ضریب هوشی خود هستید، بهتر است با فکر کردن به این معمای چوب کبریت ذهن خود را فعال نگه‌دارید. پیشنهاد می‌کنیم که به خودتان فرصت بیشتری داده و سعی نکنید در زمان کوتاه به پاسخ صحیح برسید. اگر هم راه حل‌های دیگری به ذهنتان خطور کرد می‌تواند در قسمت نظرات آن را با ما در میان گذارید.

اگر شما هم از طرفداران حل معماهای چوب کبریتی هستید همراه ما باشید.

معمای چوب کبریتی ۷=۲+۸

کدام دو چوب کبریت باید حذف شوند تا مشکل معادله ۷=۲+۸ حل شود و معادله به شکل صحیح درآید؟

.

.

.

.

.

.

.

برای دیدن جواب کمی پایین‌تر بروید

.

.

.

.

.

.

.

آیا توانستید پاسخ درست را حدس بزنید؟

پاسخ معمای چوب کبریت ۷=۲+۸

همانطور که در تصویر مشخص است یک چوب کبریت از عدد ۸ حذف شده و علامت مثبت به منفی تبدیل شده است.

به طور کلی معماها یا پازل‌های چوب کبریت به شکل معادلاتی هستند که نادرست بوده و نیاز به حل دارند. اینگونه معماها برای همه کسانی که به دنبال بهبود ضریب هوش و مهارت های منطقی حل مسئله خود هستند، توصیه می‌‌شود. 

حل معماهای چوب کبریت باعث می‌‌شوند تا مهارت های حل مسئله خود را توسعه داده و توانایی شما برای تجزیه و تحلیل موقعیت ها و تفکر خلاقانه بهبود یابد. حل این پازل‌ها نیاز به تمرکز دارد، زیرا حتی یک اشتباه کوچک می تواند کل معما را غیر قابل حل کند. تمرین اینگونه معماها می‌تواند به بهبود تمرکز و توجه شما به جزئیات کمک کند.

بیشتر بخوانید  پیام شفاف: بروز مشکلی در خط تولید واکسن کو ایران یک نعمت نادرست است

بازی معماهای چوب کبریت یک فعالیت آرامش بخش و کم استرس است که می توانید در هر مکانی انجام دهید. کافی است مدت زمانی حل این سوالات را روتین زندگی شخصی خود کرده تا معجزه تاثیرگذاری آن را ببینید. اگر هم از علاقه‌مندان به حل اینگونه پازل‌ها هستید مطالعه دو مقاله زیر را از دست ندهید.

نظر و دیدگاه شما درباره این نوع از معماهای ریاضی چیست؟ آیا روشی برای کوتاه کردن زمان حل این سوالات وجود دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید