نتایج کنکور 1401 کی اعلام میشود


نتایج آزمون 1401 چه زمانی منتشر می شود؟ زمان انتشار نتایج کنکور سراسری 1401

نتایج اولیه کنکور 1401 + سازمان سنجش آموزش کشور + سایت سنجش کشور در مطلب بعدی منتشر می شود.

نحوه پیگیری گزارش خبرنگار ایرانی.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار نتایج اولیه آزمون 1401 در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در هفته آینده خبر داد و گفت: تمام تلاش ما بر این است که نتایج اولیه آزمون بر روی سایت سنجش قرار گیرد. سازمان در اسرع وقت».

دکتر حسن مروتی وی با بیان این مطلب گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در کنکور 1401 هستند می توانند دو روز پس از انتشار نتایج اولیه انتخاب رشته خود را آغاز کنند.

مروتی تاکید کرد: پس از انتشار نتایج اولیه آزمون سراسری 1401، بازه زمانی مشخص یعنی حدود 10 روز را برای انتخاب داوطلبان در رشته هایی که ثبت نام بر اساس تحصیلی انجام می شود در نظر خواهیم گرفت. سوابق و همچنین علاقه مندان می توانند بدون آزمون در این رشته ها ثبت نام کنند

معاون آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که همزمان با انتخاب رشته های امتحانی از داوطلبان در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ثبت نام کنیم.

مروتی با اشاره به اینکه ظرفیت ثبت نام در دانشگاه های بدون آزمون حدود 85 درصد است، گفت: نتایج ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های بدون آزمون پایان شهریور ماه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

وی تاکید کرد: نتایج تمامی آزمون های سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از نیمه دوم شهریورماه منتشر می شود.

بیشتر بخوانید  عکس لورفته از همسر شیک و جوان جمشید هاشم پور

یک میلیون و 489 هزار و 220 داوطلب گروه‌های آزمایشی مختلف طی چهار روز چهارشنبه 8، پنجشنبه 9، جمعه 10 و شنبه 11 تیرماه در 17 حوزه آزمایشی از 15 کشور خارجی به رقابت پرداختند.

به طور کلی تعداد داوطلبان زن در کنکور امسال 915 هزار و 41 نفر و 574 هزار و 179 داوطلب زن بوده که بر این اساس 61 درصد از کنکورهای امسال زن و 39 درصد مرد بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید