نتایج رتبه بندی مutesسسات تحقیقاتی در سال 1998-99 اعلام شد


به گزارش گروه آموزشی فارس ، محمدجواد دهگانی ، رئیس م Instituteسسه استناد علمی (ISC) و م Instituteسسه پایش علم و فناوری می گوید: پایش علم و فناوری (ISC) انجام و منتشر شده است.

دهقانی گفت: م Cسسه استنادی علوم (ISC) ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها و مutesسسات تحقیقاتی کشور را با شاخص ها و معیارهایی که کارگروه تخصصی وزارت علوم از اواخر سال 1998 با بیانیه رسمی وزیر علوم ، تحقیقات و تحقیقات به تصویب رسانده است ، آغاز کرد. فن آوری ها اگرچه در 10 سال گذشته رتبه بندی دانشگاه ها و مutesسسات تحقیقاتی کشور توسط گروه رتبه بندی (ISC) انجام می شود ، اما در 99 سال رتبه بندی و ارزیابی م institسسات تحقیقاتی عمومی و دانشگاه های تحت نظارت وزارت علوم با جدید معیارها و شاخص ها و روش کاملا متفاوت با قبل. با هماهنگی و نظارت کامل کارگروه تخصصی ، رتبه بندی در وزارت آموزش و پرورش (ISA) انجام شد.

وی اظهار داشت: اطلاعات مورد نیاز برای رتبه بندی دانشگاه ها و م institسسات تحقیقاتی به سه روش جمع آوری می شود: اطلاعات تحقیقاتی جمع آوری شده توسط گروه رتبه بندی م Instituteسسه استنادی علمی و فناوری (ISC) ، خوداظهاری دانشگاه ها با پر کردن پرسشنامه رتبه بندی الکترونیکی از پیوندهای مورد احترام در دانشگاه ها و همچنین اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم یا سازمان های مرتبط در اختیار گروه رده بندی قرار می گیرد ، دریافت می شود.

وی افزود: با توجه به ماهیت متفاوت مراکز آموزشی و پژوهشی و تفاوت در ماموریت ها ، ضرایب ملاک ها و شاخص ها در رتبه بندی دانشگاه ها و پژوهشکده ها متفاوت است. مهمترین تفاوت در استاندارد آموزشی است که ضریب آن برای موسسات تحقیقاتی صفر است. جدول زیر وزن هر معیار را در دانشگاه ها و م institسسات تحقیقاتی نشان می دهد. در سایر شاخص ها و زیرشاخص ها نیز تفاوت هایی وجود دارد که به طور کامل در روش ذکر شده در سایت رتبه بندی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید  تأیید حمله سایبری علیه شرکت نفتی آرامکو و درز اطلاعات از این شرکت

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید