نتایج تحقیقات جدید: دو دوز سینوفرم ممکن است برای افراد مسن کافی نباشد


نتایج تحقیقات جدید در مورد تزریق واکسن Sinofarm

MeetNews مطالعه جدید نشان می دهد که واکسن Sinopharm از محافظت ضعیف در برابر ویروس Covid-19 در سالمندان برخوردار است ، بنابراین سوالاتی در مورد ده ها کشور که از واکسن این شرکت چینی برای آسیب پذیرترین جمعیت خود استفاده کرده اند ، مطرح شده است.

مطالعه بر روی نمونه های خون گرفته شده از 450 نفر در مجارستان حداقل دو هفته پس از دوز دوم Sinofarm نشان داد که 90٪ افراد زیر 50 سال دارای آنتی بادی محافظ هستند ، اما این فراوانی با افزایش سن کاهش می یابد. و 50٪ افراد بالای 80 سال از چنین محافظتی برخوردار نبودند.

این مطالعه توسط دو محقق مجارستانی منتشر شده است ، اما هنوز توسط سایر دانشمندان بررسی نشده است. کارشناسان می گویند که آنها با روش آزمایش واکسن ، تولید شده توسط انستیتوی محصولات ارگانیک پکن از پکن سینوفرم مشکلی ندارند.

جین دونگ یانگ ، ویروس شناس از دانشگاه هنگ کنگ که در این مطالعه نقش نداشت ، گفت: “بسیار نگران کننده است که افراد در معرض خطر نسبت به آنتی بادی ها پاسخ ضعیفی داشته باشند.”

سطح آنتی بادی اندازه گیری مستقیمی در میزان محافظت فرد در برابر Covid-19 نیست ، اما شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد این ماده شاخص خوبی است. یک کارشناس هشدار داد که انتخاب کیت های آزمایشی می تواند دقت اندازه گیری ها را نیز محدود کند.

وانگ چنگوانگ ، استاد پیشین دانشکده پزشکی پکن و متخصص ایمنی ، گفت: نتایج این تحقیق ارزشمند و اولین تلاش علمی و عمومی برای تجزیه و تحلیل تأثیرات واکسن سینوفارم بر افراد مسن است.

بیشتر بخوانید  احیای تولید در مجتمع صنعتی شیح آباد با کمک قوه قضائیه

کمیسیون ملی بهداشت چین از اظهار نظر در مورد این مطالعه خودداری کرد و گفت که این تحقیق فقط به مطالعات دولت ها یا م majorسسات تحقیقاتی بزرگ پاسخ می دهد.

این اولین بار نیست که سوالاتی در مورد اثر بخشی این واکسن مطرح می شود. واکسن Sinofarm در ماه مه توسط سازمان بهداشت جهانی تأیید شد و در بیش از 50 کشور جهان مورد استفاده قرار گرفته است که بسیاری از آنها هنگام تهیه واکسن های دیگر مورد استفاده قرار می گرفتند.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه گفت که کارشناسان این سازمان از نتایج مطالعه آگاه بوده و به بررسی تمام شواهد موجود ادامه می دهند. مشاوران آژانس ماه ها پیش س questionsالاتی را مطرح کردند که آیا Sinofarm از افراد 60 سال به بالا محافظت می کند؟ یک کارشناس WHO گفت: “هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم برای افراد مسن متفاوت عمل خواهد کرد.”

این واکسن دارای دو دوز مشابه ساخته شده توسط Sinofarm است. مطالعه یک شرکت دولتی چینی نشان داد که تقریباً همه شرکت کنندگان در مرحله نهایی آزمایشات بالینی زیر 60 سال بودند ، اما محققان گفتند که شواهد کافی برای اثبات اثر بخشی واکسن در افراد مسن وجود ندارد. درصد موثر است.

در مجارستان ، ترس از واکسیناسیون باعث شده است که بسیاری به دنبال آزمایش خصوصی آنتی بادی باشند. سرانجام مقامات پایتخت مجارستان ، بوداپست ، محاکمه های رایگان را برای ساکنان مسن ارائه دادند.

نخست وزیر ویکتور اوربان هفته گذشته در میان افزایش خشم عمومی تسلیم شد و از دولت خواست تا نگرانی های مربوط به اثربخشی واکسن ها ، از جمله نتایج مطالعه آنتی بادی توسط بالااز سرکادی و توماس فرانسیس را برطرف کند. وی اعلام کرد که دولت به صورت اختیاری دوز سوم را به شهروندان خود ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید  شوک به پرسپولیس/ احتمال جریمه 30 میلیاردی بوزیدار

امارات و بحرین در ماه مه اعلام کردند که به دلیل نگرانی در مورد عدم پاسخ کافی به آنتی بادی ، دوز سوم Sinofarm را ارائه می دهند. بحرین توصیه کرده است افراد بالای 50 سال و برخی دیگر از افراد آسیب پذیر واکسن Pfizer را به عنوان تقویت کننده دریافت کنند ، خواه برای اولین بار Sinofarm دریافت کرده باشند یا نه.

گروه ملی بیوتکنولوژی چین (CNBG) ، زیرمجموعه م Instituteسسه Sinofarm مستقر در پکن ، گفت که دوز سوم بخشی از دستورالعمل های بالینی این شرکت نیست.

مشخص نیست که چند دوز واکسن Sinofarm از موسسه پکن منتشر شده است. در مجموع ، چین در نیمه اول سال 500 میلیون دوز واکسن صادر کرده است و این شرکت به همراه Sinovac یکی از دو تولید کننده اصلی واکسن Covid در این کشور است.

اتحادیه جهانی واکسن و ایمن سازی اخیراً 550 میلیون دوز از هر دو شرکت را برای برنامه COVAX با حمایت سازمان ملل سفارش داده است.

هر دو دوز Sinofarm به طور گسترده ای در چین استفاده می شود ، از جمله در افراد مسن. در ماه آوریل ، کمیسیون ملی بهداشت گفت که این دوزها تا حدی از ویروس کوید محافظت می کند ، حتی اگر تشخیص داده شود که در مراحل اولیه آزمایشات بالینی واکسن sinofarm ، آنتی بادی کمتری در افراد بالای 60 سال تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید