نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: اظهارات روحانی با گزارش وزارت امور خارجه مغایرت دارد / به نظر می رسد منافع ملی از دیدگاه رئیس جمهور تعریف دیگری دارد – اخبار مجلس و دولت – تسنیم اخبار سیاسی


ابراهیم عزیزی ، نایب رئیس کمیسیون ملی مشاور امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی آژانس تسنیموی در مورد اظهارات امروز رئیس جمهور مبنی بر اینکه اگر قانون هسته ای مجلس نبود ، تحریم ها از عید قربان 1400 برداشته می شد ، گفت: و با مسئول مذاکرات هسته ای و رئیس اتمی مشورت کنید سازمان انرژی و آگاهی کامل از نظرات آنها

وی با بیان اینکه اظهارات رئیس جمهور فاقد رویکرد منطقی و منطبق با منافع ملی است ، گفت: “برخلاف آقای روحانی ، وزیر امور خارجه و مقامات انرژی اتمی معتقدند که قانون هسته ای مجلس سدی محکم در برابر اسراف آمریکا است.” و اروپایی ها از غارت دستاوردهای بزرگ هسته ای ایران جلوگیری کردند.

نایب رئیس کمیته امنیت ملی خاطرنشان کرد: تمام تلاش های مجلس تصویب قانون لغو تحریم ها و حمایت از منافع ملی همراه با حمایت از منافع ملی و رشد و ارتقا صنعت هسته ای به زمینه را برای تیم مذاکره کننده آماده کنیم. کشورمان برای ادامه مذاکرات “همزمان ، یکی از اهداف اصلی این قانون جلوگیری از استکبار آمریکایی و اروپایی بود.

عزیزی گفت: این واقعیت که آقای روحانی ادعا می کند آقای ترامپ عامل اصلی بن بست برجام است ، خوب است به مردم بگوییم چه تغییراتی در دوران تحریم های پس از ترامپ ایجاد شده است. بنابراین پیشنهاد ما به آقای روحانی این است که برای مدت کوتاهی مانده به پایان دولت دوازدهم ، وی بتواند از چنین اظهارنظرهایی خودداری کند ، زیرا تجربه نشان داده است که هرچه او نگوید در نهایت برای ملت و سخنان او مفید خواهد بود. will only این باعث خوشحالی دشمنان ملت ایران می شود و ملت بزرگ ایران را مثل همیشه ناراحت و نگران می کند.

بیشتر بخوانید  520 خوزستانی به دلیل گرد و غبار راهی مراکز درمانی شدند

وی افزود: “آقای رئیس جمهور ، بهتر است به جای همدردی با مخالفان ایران در برجام ، به مشکلات داخلی کشور بیندیشد. ما مشکلی برای حل نداریم و نداریم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه اظهارات امروز آقای روحانی با متن گزارش وزارت امور خارجه به شورای امنیت سازمان ملل مغایرت دارد ، تأکید کرد: “در هیچ یک از بخشهای این گزارش هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه هسته ای قانون پارلمان مانعی برای مذاکرات وین بود. “متن قانون هسته ای نیز برای همه در دسترس است. س Ourال ما از آقای روحانی این است كه كجای این قانون به ممنوعیت مذاكره برای احیای مجدد برجام اشاره دارد ، اگرچه تأكید در قانون مجلس حمایت از منافع ملی در مذاكرات بود كه آقای روحانی به نظر می رسد تعریف متفاوتی از منافع ملی دارد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید