ناگفته های “قطعنامه 598” منتشر شده + گزارش تصویری در مراسم افتتاحیه کتاب “جنگ و صلح” – اخبار ادبیات و نشر – اخبار فرهنگ تسنیم


به گزارش خبرنگار فرهنگ آژانس تسنیم، مراسم افتتاحیه کتاب “جنگ و صلح” ، نوشته سید محمد مهدی دزفولی ، امشب در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. این کتاب روایتی متفاوت از ماههای قبل و بعد از قطعنامه 598 است.

علی عسگر جعفری ، مدیر باغ موزه دفاع مقدس در این جلسه سخنرانی کرد و گفت: دفاع مقدس یکی از نقاط طلایی کشورمان است. طی 200 سال گذشته ، دفاع مقدس تنها جنگی است که به ملت ما تحمیل شده است و با مقاومت شدید اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک کشورمان در اختیار دشمن قرار گیرد.

وی با اشاره به تصویب قطعنامه توسط امام خمینی (ره) گفت: مقام معظم رهبری سال گذشته فرمودند كه تصویب قطعنامه امری عقلانی است و اگر عقلانی نباشد ، امام آن را نمی پذیرند. این نشان می دهد که حضرت امام به دنبال جنگ نبودند و این جنگ به ما تحمیل شد. در واقع ما زمانی وارد منطقه شدیم که مناطقی از کشورمان توسط دشمن اشغال شده باشد و به همین دلیل امام مردم را به محافظت و اخراج دشمن از کشور فراخواند.

جعفری با اشاره به اینکه باغ موزه دفاع مقدس سندی از رشادت های رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس است ، جعفری گفت: “بسیاری از خارجیانی که به اینجا می آیند می گویند ما مردم ایران را تحسین می کنیم.” این جنگ طولانی ترین جنگ از زمان جنگ جهانی دوم بود و همه جهان دست به دست هم دادند تا جمهوری اسلامی را سرنگون کنند. امروز ، اسنادی را می بینیم که نشان می دهد کمک به رژیم بعث در هیچ کجا فراموش نشده است. بنابراین ، دفاع مقدس یک دوره بسیار حساس در تاریخ کشورمان است و محققان باید سعی کنند ابعاد مختلف آن را توضیح دهند.

بیشتر بخوانید  نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: اعضای شورای شهر ارومیه در انتخاب شهردار دقت کنند- اخبار آذربایجان غربی - اخبار استانها تسنیم

مدیر باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به نگارش کتاب جنگ و صلح گفت: نوشتن این کتاب به معنای طرح همه مسائل نیست. طبیعتاً ، این اثر برخی از حقایق و دیدگاه ها را به تصویر می کشد ، اما هنوز حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد. امروز شاهد عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی هستیم که وظیفه دارد از دنیا محافظت کند. شهید سلیمانی گفت که حفاظت مقدس اوج است و مقاومت دامنه آن است.

قاسم صفایی نژاد ، مدیر انتشارات سعد ، دیگر سخنران این نشست بود. وی گفت: من فکر می کنم برای تبیین لحظات حساس در تاریخ انقلاب به کار موثری نیاز داریم. یکی از این س importantالات مهم ، قطعنامه 598 است که طی سالهای گذشته مورد سال قرار گرفته و پاسخهای زیادی داده شده است. بنابراین لازم بود طرفداران و مخالفان در این باره صحبت کنند تا حقیقت را درک کنند.

وی افزود: در نشر ساد سعی شده است در انقلاب اسلامی به مشکلات مختلفی وارد شویم و این موضوع ادامه این آمادگی سیاسی است. البته آنچه به این کتاب ارزش می بخشد این است که می توانیم مستند را به همراه کتاب ببینیم تا مخاطب اطلاعات بیشتری پیدا کند. طرفداران این مستند را می بینند و برای تعمیق دانش خود به کتاب روی می آورند.

صفائی نژاد در پایان سخنان خود با بیان اینکه باید از این کتاب انتقاد کرد ، گفت: ما قصد داریم سنت نوشتن نظرات را احیا کنیم. بنابراین ما از عموم مردم می خواهیم که این کتاب را بررسی کنند و آماده انتشار این بررسی ها هستند. حتی در صورت لزوم ، کتاب دیگری در این زمینه اختصاص خواهیم داد.

بیشتر بخوانید  همه کسانی که میخواهند گواهینامه بگیرند بخوانند + هزینه‌ها و مدارک لازم

امیر مهر یزدان ، رئیس مرکز فیلم سفیر ، سخنران دیگر این نشست بود. وی گفت: ما به عنوان یک سرباز جوان در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که درگیر مستند و تحقیق هستیم ، معتقدیم که یکی از مشکلات جدی ما این است که ما برای تاریخ و فرهنگ خود کار جدی انجام نمی دهیم و این همان اولویت چند گروه است. “برای ما ، نسل بعدی پس از جنگ ، همیشه این سال وجود داشته است که چرا وقتی امام خمینی پیام تصویب قطعنامه را خواند ، آنها ناراحت شدند. چرا تأثیر اشک در پیام آنها دیده می شود؟ و چه کسی می خواهد به نسل ما پاسخ دهید که امام نظر خود را در مورد ادامه جنگ به مدت یک هفته تغییر داده است و من دوست دارم افرادی مانند آقای ولایتی یا محسن رضایی به این سالات پاسخ دهند.

من معتقدم اگر هدف ما این است که در برابر نسل بعدی مسئولیت پذیر باشیم تا او یک خیانتکار قهرمان و یک خادم خیانتکار نشود ، وظیفه ما بسیار بالاتر از این است. ما از برخی افراد می خواهیم که بی خیال سیاست شوند و درباره بیان این قسمت از داستان صحبت کنند.

آخرین سخنران این جلسه سید محمد مهدی دزفولی ، نویسنده این کتاب بود. وی گفت: در سال 2016 احساس کردیم که دوره قطعنامه 598 و ماه های آخر جنگ بسیار شبیه به حوادث امسال است ، یعنی. 1394 و 1395. “آقای علایی به درستی خاطر نشان كرد كه اگر برنامه ای نداشته باشید ، نتایج خوبی نخواهید گرفت. پیام های امام خمینی (ره) در طول قطعنامه و تا 10 ماه پس از زنده بودن وی بسیار قابل توجه است و بیشتر پیام های عمیق و محکمی است.

بیشتر بخوانید  به 100 هزار نفر از سهامداران بازنشسته بیمه ملت سود سهام پرداخت شد

وی افزود: در این کتاب مصاحبه هایی با افراد درگیر در این قطعنامه مانند ابراهیم یزدی ، ناصر نوبری ، عباس ملکی ، شخصیت های اقتصادی و نظامی و … داریم. در واقع ، ما 16-16 مصاحبه جامع انجام دادیم. همچنین مستندی براساس این داستان ارائه شد. در این کتاب سعی شده است به نکات مهم اشاره شود. دیدگاه ما در مورد این موضوع آموزنده است زیرا ما می توانیم چنین مواردی را در زمان های دیگر مشاهده کنیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید