ناوگان نیروی دریایی ارتش در سن پترزبورگ


 نیروی دریایی ارتش

MeetNews – برای مدت طولانی ، یکی از شاخص های اصلی برای توسعه هر کشور ارتباط با دریا و قدرت ناوبری این کشور است ، بنابراین خطوط دریایی جایگاه خود را در مسیرهای اصلی تجاری ، اتصال بین قاره ای و فرهنگی تقویت می کنند ارتباط هر ساله و این باعث می شود که ایمنی این خطوط و توانایی ناوبری فرامنطقه ای برای هر کشور در مقایسه با شرایط آب و هوایی و همسایگان آن بهتر باشد. همانطور که هرکسی که به حوزه دریایی علاقه مند باشد ، می داند ، وجود یک ناوگان دریایی توانمند در دریا ، چه ناوگان تجاری و چه اسکات نظامی ، از مهمترین ویژگیهای هر دولت در طول زندگی خود بوده و هست. سالهاست که نام نیروی دریایی انگلیس در دریا هر نیروی دریایی دیگری را وحشت زده می کند. با این حال ، وضعیت فعلی این نیرو به دلیل کسری بودجه ، تعداد کم کشتی و مشکلات بی شمار کشتی ها در آب گرم ، مانند سابقه درخشان آنها نیست.

هر ساله ، در سالگرد تأسیس نیروی دریایی روسیه توسط پیتر بزرگ ، رژه بزرگ دریایی با حضور کشتی های عملیاتی مختلف در نیروی دریایی روسیه در روسیه برگزار می شود ؛ امسال ، در سی و پنجاه و پنجمین سالگرد تأسیس نیروی دریایی روسیه ، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با نیروی دریایی کاملاً ایرانی خود ، متشکل از نیروی دریایی سهند و مکران ، پس از شکستن رکورد نیروی دریایی کشور در فاصله و مدت زمان عملیات ، به همراه ناوگان دریایی هند و پاکستان ، از نظر سیاسی و نظامی در یکی از مهمترین رژه های دریایی در جهان شرکت کردند.

بیشتر بخوانید  بازداشت مدیران شهری در کنگاور

نیروی دریایی ایران به دلیل سهم 90 درصدی خطوط دریایی در تجارت ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و حفظ امنیت آنها در مسیرهای ترانزیتی به یک اولویت اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. از دهه 1960 نیروی دریایی ارتش در دریای عمانی ، خلیج عدن و سپس در اقیانوس هند برای حفاظت از ایمنی کاروان های تجاری در برابر دزدان دریایی خستگی ناپذیر کار کرده و نیروی دریایی استراتژیک ایران امسال قدم محکم تری در جهت بهبود نیروی دریایی خود برداشته است. و در قالب ناوگان کاملاً ایرانی خود ، ناوگان سهند و مکران با دور زدن کل قاره آفریقا ، بدون فرود دوباره به اقیانوس اطلس وارد شده و سرانجام از کانال انگلیس ، دریای شمال عبور کرده و سپس برای سن پترزبورگ وارد روسیه می شوند. رژه با شکستن رکورد قبلی سفرهای دریایی ایران ، زمینه تجارت ناوگان بازرگان ایرانی تا اعماق آمریکا و اروپا فراهم شد و امروز حضور نیروی دریایی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای ناوگان تجاری و متحدانش محدود به آسیا و اقیانوس هند است. از این پس ناوگان استراتژیک ایران کلیه عملیات را مطابق با اهداف خود در دریاهای آزاد انجام خواهد داد.

یکی از مهمترین ویژگیهای این سفر حضور دو کشتی کاملا محلی و عبور مسیرهایی بود که قبلاً توسط این نیرو پیموده نشده بود. در این عملیات تاریخی ، ناوگان ایرانی با دو فروند شناور محلی خود ، بدون تلاش قبلی برای پیشبرد مسیر و برداشتن اولین قدم در این مسیر ، موفق به سلامتی و تندرستی ، 4 روز قبل از برنامه و پیمایش مسیر بدون اتصال ، یک بار دیگر استراتژی خود را به همه نشان دهید. مهمترین مسیرهایی که برای اولین بار توسط نیروی دریایی در این عملیات طی شد ، شبه جزیره ایبری ، خلیج بیسکای ، کانال انگلیس (بین فرانسه و انگلیس) ، تنگه اسکاگراک (بین نروژ و دانمارک) ، تنگه کاگات (بین سوئد و دانمارک) ، دریای بالتیک و خلیج فلاندرس و سرانجام سهند ابتدا برای شرکت در رژه وارد سن پترزبورگ شد و پس از آن ناو مکران.

بیشتر بخوانید  ضرورت سیاه‌پوش شدن معابر و میادین شهر با آمدن محرم

حضور ناوگان بومی ایران در این رژه ، بلافاصله پس از ضبط طولانی ترین و طولانی ترین سفر تاریخ کشور ، پیام مهمی را برای هر یک از دیگر شرکت کنندگان در این رژه به همراه دارد ؛ نیروی دریایی ایران که تا سال 1988 عملاً یک نیروی مصرف کننده بود ، اکنون با تلاش مداوم مهندسان نیروی دریایی کشور و حضور آن ، به نیرویی تبدیل شده است که اکنون می تواند برای هر نوع نیاز خود کشتی مناسبی بسازد. این محدود به اقیانوس هند و آسیا نیست ، بلکه در اقیانوس اطلس ، در قلب آمریکا و پس از ورود به سن پترزبورگ ، قاره اروپا ، حضور قدرتمند ناوگان استراتژیک ایران را در قلب خود مشاهده می کند.

موقعیت ناوگان بومی ایران به همراه ناوگان سایر کشورها در رژه نیروی دریایی روسیه از جمله هند و پاکستان را می توان پرچمی درخشان از عزم نیروی دریایی ایران دانست که علی رغم تحریم های نیروی دریایی بومی این کشور طی دو دهه گذشته ، اکنون در کنار هم است. نیروی دریایی کشورهایی که بدون تحریم ، همراه با کمک و فن آوری مناسب خارجی ، کشتی و ناوبری می سازند ، اما در این رژه شاهد ناوگان استراتژیک ایران بود ، پس از یک سفر طولانی به اقیانوس آرام به نام جدا نشدنی از کشتی سخت و طاقت فرسای دریایی ، وی با اقتدار ثبت نام کرد حضور او در رژه در سن پترزبورگ ، با آمادگی کامل.

امور دریایی همیشه در تجارت و در عین حال انتقال فرهنگ و ارتباطات ، پل اصلی بین کشورهای مختلف بوده است ، به طوری که سالها پس از تشکیل اولین ناوگان ، جامعه دریایی سیاست و زبان دیپلماسی خود را ایجاد کرده و بنابراین هرگونه حضور یا رویارویی پیامی برای شاهدان به همراه دارد. در ساختار دیپلماسی دریایی ، حضور هر یک از اجزای ناوگان یک کشور در رژه سن پترزبورگ نمایانگر سطح خاصی از احترام و نزدیکی سیاسی و همچنین حضور فرمانده نیروی دریایی ایران به همراه دو اصلی و اصلی است. کشتی های محلی. طولانی ترین سفر. آنها همچنین تاریخ ایران هستند ، برای روسیه این به معنای بزرگترین احترام در سیاست از طرف ایران است. همچنین در دیپلماسی دریایی ، حضور نمایندگان دو برابر سالهای گذشته است و می تواند آغاز همکاری قوی تر بین نیروی دریایی استراتژیک این کشور و نیروی دریایی قدرتمند روسیه در آینده نزدیک باشد.

بیشتر بخوانید  آیت الله صافی درگذشت حجج الاسلام حسینی گلپایگانی را تسلیت گفت

دیدگاهتان را بنویسید