ناهین کیانی ثابت کرد که می توان به مدال های بزرگ او اعتماد کرد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان


طبق گزارش ها خبرگزاری مهر، تکواندوی بانوان ایران در المپیک 2008 شرکت کرده است و در این دوره از مسابقات المپیک ژاپن ، ناهید کیانی به عنوان نماینده المپیک در وزن 57 کیلوگرم ایران با رقبای خود دیدار خواهد کرد.

مهرو کامرانی از المپیک ریو سرمربی تیم ملی بانوان بود و جوایز زیادی را در این زمینه کسب کرده است.

کامرانی تمام تلاش خود را به کار گرفت تا تکواندوی بانوان ایران با دو سهمیه در المپیک توکیو شرکت کند اما در نهایت ناهید کیانی یک امتیاز کسب کرد. در زیر گفتگوی مفصلی بین کامرانی و روابط عمومی فدراسیون تکواندو در مورد این سفر آمده است:

ونوس در حال حاضر در اوج حرفه خود است

خدا را شکر آموزش خوبی دیدیم و بچه ها را برای رسیدن به اوج آمادگی آماده می کنیم. مسابقه ونوس در تاریخ 3 آگوست برگزار می شود و تیم مشترک که در قالب دو زن و دو مرد در مسابقات آزمایشی شرکت خواهد کرد ، در پایان هر روز کشتی انفرادی یک مسابقه خواهد داشت. کیانی قرار است به عنوان چهارمین نماینده تکواندوی بانوان در المپیک شرکت کند. ما 6 سال است که با هم کار می کنیم و او در حال حاضر در اوج حرفه خود است. پیشرفت ونوس در طول سال ها نوسان داشته است ، اما از سال 2009 حرکت رو به رشد و عملکرد خوبی در مسابقات وجود دارد ، که نشان می دهد این بازیکن ثبات داشته و می تواند روی مدال های بزرگ خود حساب کند. امیدوارم که این زندگی حرفه ای جدید که او آغاز کرده ادامه داشته باشد.

چیانی یکی از پتانسیل های خوب تکواندوی ایران است

ونوس یکی از پتانسیل های خوب ما است که در طی سال های گذشته بسیار کار کرده و مستلزم سرمایه گذاری بیشتر است. فکر می کنم وقتی ونوس وارد جایزه بزرگ شود ، این دنیای حرفه ای رنگ جدیدی برای او پیدا خواهد کرد. ما باید آن را به بهترین روش استفاده کنیم تا در المپیک بعدی از آن استفاده کنیم. دوره کوتاه قهرمانی در گروه زنان برای ما زنگ خطر است و باید این دوره حرفه ای را تمدید کنیم تا کودکان بتوانند سالها در این ورزش بمانند.

ناهین کیانی ثابت کرد که می توان به مدال های بزرگ او اعتماد کرد

امیدوارم رده بندی المپیک را نیز پشت سر بگذاریم

از طریق سیستم رتبه بندی ، ترکیه موفق به کسب چهار سهمیه برای حضور در بازی های المپیک شده است ، و این ممکن است سومین المپیک باشد که این افراد در آن شرکت می کنند. آنها سالهاست که در حال رقابت هستند و امتیازات لازم را کسب می کنند و مسیر سخت و پراسترسی را که ما راحت تر و با استرس کمتری طی کردیم طی کرده اند ، زیرا وقتی فقط یک فرصت داریم ، بار روانی بسیار زیاد است ، اما وقتی فرصت های زیادی وجود داشته باشد ، کمتر است. امیدوارم روزی فرا برسد که ما از طریق سیستم رتبه بندی به المپیک برسیم ، زیرا دختران ما پتانسیل و توانایی این کار را دارند.

بیشتر بخوانید  چغاخور; مهمترین باتلاق بین المللی

در مسابقات قهرمانی آسیا همه نگاه ها به عملکرد ناهید بود

بعد از مسابقات سهمیه المپیک ، مسابقات قهرمانی آسیا فشار زیادی را به کیانی وارد کرد زیرا همه نگاهها به او بود. اولین نبرد ونوس در آسیا برای او بسیار دشوار بود ، اما در بازی دوم بسیار آسان بود. یک اشتباه در داوری و مدیریت ضعیف ، طلای او را به برنز تبدیل کرد. در مسابقات قهرمانی آسیا ونوس بالاترین شرایط فنی را نسبت به هم تیمی های خود داشت و من فکر نمی کنم اگر اشتباهی مرتکب شود و از آنچه در المپیک اتفاق می افتد بهتر باشد.

بانوی المپیکی در تکواندو برای میز سخت خود آماده است

ونوس از نظر ذهنی از آمادگی ذهنی خوبی برای شرکت در این مسابقات برخوردار است ، اما او برنامه شلوغی را برای بازی های المپیک در نظر گرفته است که برای این کار خود را آماده می کند و تلاش زیادی برای رویارویی با حریفان خود می کند. تیم روانشناس با ما هستند و به طور مداوم با زهره در تماس هستند. همدلی در اردوگاه زنان مشهود است و کودکان در اردوگاه از صمیم قلب به او کمک می کنند تا به موقعیت ایده آل خود نزدیک شود و در ازای زحمات او حقوق دریافت کند.

زمان باقی مانده تا المپیک روزهای طلایی است که پشت سر می گذاریم

بعد از بازی های آسیایی ، به بازیکن یک وقفه کوتاه دادیم و دوباره تمرینات سخت را شروع کردیم. شرایط ما را ملزم می کرد که فشار تمرینات را افزایش دهیم و فشار نزدیک به ارسال را کاهش دهیم. ونوس 6 ماه در ارتش بوده و یک ماه تا المپیک ، روزهای طلایی که پشت سر می گذاریم ، می ماند. فکر می کنم این فرصت به من کمک زیادی کرده است تا اکنون تمرین صحیح را برای رسیدن به سطح بالای بازیکن در نظر بگیرم.

بیشتر بخوانید  فال شمع امروز سه شنبه 12 دی 1402 | فال شمع روزانه برای متولدین هر ماه | پیشگویی سریع بخت و سرنوشت

موفقیت در بازی های المپیک به روحیه شما بستگی دارد

ناهید اکنون وضعیت بسیار بهتری نسبت به مسابقات قهرمانی آسیا دارد و با روندی که ما در پیش گرفتیم در حال حل مشکلات آن هستیم تا بتواند با تمام وجود در Xiaoping Chang در توکیو ظاهر شود. من معتقدم که دستیابی به نتیجه بازی های المپیک به درصد بالایی از شرایط روحی و روانی بستگی دارد و هرکسی که در این زمینه روی آن کار کند می تواند موفق باشد. ورزشکاری که در المپیک شرکت می کند یکی از بهترین های جهان است و برای رسیدن به این نقطه باید بهترین باشد. امیدوارم ونوس قسمت ذهنی خود را برنده شود و بتواند مدال کسب کند.

با وزنه های سنگین ، دستان ما خالی است

انتقاداتی از افرادی که برای حضور در سهمیه المپیک انتخاب شده بودند وجود داشت اما من فکر می کنم عملکرد تکواندوکاران در مسابقات قهرمانی آسیا همه چیز را ثابت کرد و نشان داد که در وزن سوم و چهارم المپیک نمی توانیم نتیجه بگیریم زیرا در وزن سوم اردن و در وزن چهارم نماینده ازبکستان حضور داشت و فرزندان ما قبلاً نتیجه را به آنها داده بودند و طبق تجزیه و تحلیل شانس موفقیت با وزنه های بالا بسیار کمتر از وزن اول بود. برخلاف وزن کم ، وزن زیاد خالی است و ما باید سرمایه گذاری کنیم. ما در وزن های کم پتانسیل خوبی داریم و در طول این 4 سال بیشتر مدال ها در همین وزن ها کسب شدند. من از تصمیم و انتخابم برای کسب سهمیه اصلا پشیمان نیستم ، اگرچه می توانستیم با همان وزن سهمیه را کسب کنیم اما متأسفانه به دلیل شرایط روحی مهلا این اتفاق نیفتاد و او نتوانست در برابر قدرتمندان عملکرد خوبی داشته باشد بازیکن تایپه چین ، شاید اگر میدان بیشتری می بینم. نتیجه کاملا متفاوت بود.

ناهین کیانی ثابت کرد که می توان به مدال های بزرگ او اعتماد کرد

در المپیک باید اعتماد متقابل بین بازیکن و مربی وجود داشته باشد

بازی های المپیک جایی است که بازیکن و مربی باید موقعیت خود را نسبت به یکدیگر مشخص کنند و اعتماد متقابل بین آنها وجود دارد ، زیرا این امر به قسمت ذهنی ورزشکار کمک می کند. چالش های روانشناختی بازی های المپیک بالاترین چیزی است که یک بازیکن باید با آن روبرو شود و در این بخش تنها شخصی که می تواند امنیت روانی یک ورزشکار را فراهم کند مربی او است. خدا را شکر این مشکل بین من و ونوس ایجاد شد و امیدوارم بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید  به حمایت از مردم ایران ادامه می‌دهیم

ویروس کرونا این برای ما بسیار مشکل ساز بود

ویروس کرونا از آنجا که این مسئله برای کشورهای دیگر مشکلاتی ایجاد کرد ، برای ما بسیار مشکل ساز بود. ما برای ارتش صربستان آماده بودیم تا فرزندان بیشتری را آماده کند ، اما متأسفانه این شرایط دست و پاهای ما را بست. آموزش ما تحت تأثیر قرار گرفت و ما نمی توانیم بسیاری از کودکان را برای حضور در اردو دعوت کنیم. ما حتی می خواستیم برای مسابقات قهرمانی آسیا انتخابات جدید برگزار کنیم که این اتفاق نیفتاد. سفر محدود بود و ما بیشتر تمرینات خارج از فدراسیون را که م wasثر بود ، لغو کردیم. مهمترین چیز فاصله زیاد تکواندوکاران از خانواده هایشان بود که تأثیر منفی زیادی داشت ، اما خدا را شکر که با این بحران کنار آمدیم ، اگرچه بازیکنان واقعاً صبر و تلاش زیادی در این راه کردند و من تشکر می کنم آنها

ما تکواندوکاران وزن 57- کیلوگرم را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم

با توجه به رتبه بندی المپیک و رتبه بندی موجود ، جدول المپیک مشخص است. با این حال ، ما تمام تکواندو کاران با این وزن را تجزیه و تحلیل کردیم ویروس کرونا ما به دلیل حوادث محدودی که اتفاق می افتاد ، در این زمینه مشکل داشتیم ، اما تحقیقات لازم انجام شد و همه شرایط را در نظر گرفتیم.

ما انتظار حمایت داریم

ما انتظار داریم در روزهای باقیمانده از نظر روانشناختی مورد حمایت قرار بگیریم و در چند فرصت این فرصت را داریم که به ناهید کیانی و همه ورزشکاران در رشته های مختلف اجازه دهیم عملکرد واقعی خود را با آزادسازی انرژی مثبت نشان دهند. استرسی که از خارج ایجاد می شود تأثیر زیادی دارد و تلاش برای مداوم کنترل آن ناامیدکننده است. امیدوارم همه ایرانیانی که در این شرایط تلاش کرده اند بهترین نتیجه را بگیرند. من می خواهم همه بدانند که ما همه تلاش خود را انجام داده ایم و ورزشکاران در این راستا بسیار تلاش کرده اند تا لبخند بر لب مردم بنشانند و انگیزه های آنها را تزریق کنند ، هر چند کوچک باشد. ما واقعاً می خواهیم اتفاق خوبی رخ دهد و می خواهیم مردم لبخند بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید