نامه 16 سازمان دانشجویی پزشکی کشور به رئیس



16 سازمان دانشجویان پزشکی در سراسر کشور در نامه ای به سید ابراهیم رئیسی اولویت های نظام سلامت ایران را به دولت سیزدهم یادآوری کردند.

به گزارش ایسنا ، در ابتدای این بیانیه خطاب به رئیس جمهور تازه انتخاب شده سید ابراهیم رئیسی:

مدیریت صحیح سیستم بهداشت منجر به عملکرد بهتر سیستم بهداشتی و در نهایت نتایج بهتر سلامتی برای افراد جامعه می شود. مهم است که پنج بعد حاکمیت شامل مشارکت معنی دار ، شفافیت ، استفاده از شواهد و اصلاح حاکمیت سیستم بهداشت ، تحت نظارت وزارت بهداشت ، به طور جدی توسط رئیس جمهور درخواست شود.

در ادامه این بیانیه با تأکید بر لزوم ایجاد و تکمیل کارت سلامت الکترونیکی ، اجرای طرح پزشک خانواده ، پیشگیری و مبارزه با فساد و تعارض منافع و افزایش شفافیت و پاسخگویی در نظام سلامت ، اظهار داشت: حساس به سیستم بهداشتی است. کشوری که حدود 17٪ بودجه عمومی را به خود اختصاص داده و با چالشهای عمیقی مانند تاجگذاری ، جلوگیری از ورشکستگی دانشگاه و تهیه دارو روبرو است ، انتظار می رود جناب عالی دارای تجربه مدیریت ملی ، موثر و باتجربه باشد. داشتن روحیه جوان ، زیرا دیگر جایی برای آزمون و خطا و فرصتی وجود ندارد.

در قسمت دیگر این بیانیه با اشاره به ویژگی های وزیر بهداشت آمده است: مطابق بندهای 6-9 سیاست های مشترک بهداشتی اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری ، تدوین تعرفه خدمات و بهداشت براساس شواهد و ارزش افزوده با قانون فنی واقعی همین امر برای بخشهای دولتی و غیردولتی است. سهل انگاری و عدم اجرای این قانون ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب ها است و باعث افزایش هزینه های مخرب و کاهش خط فقر برای بسیاری از بیماران شده است. ایجاد مکانیزمی برای تشویق اساتید و متخصصان برای بازدید بیشتر از مراکز بهداشت عمومی و آموزشی برای منافع مردم و با توجه به عدم توانایی پرداخت هزینه ها در بخش خصوصی و جلوگیری از ضعف آموزشی دانشجویان بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید  قهرمانی پرسپولیس را با یحیی و یک شماره ویژه تکرار کنید

این بیانیه ادامه می دهد: “توسعه کمی و کیفی بیمه درمانی به منظور جمع بندی بیمه اولیه درمانی ، کاهش سهم مردم در هزینه های درمان ، تا زمانی که بیمار با ارائه خدمات خارج از بیمه پایه هیچ نگرانی و رنج دیگری نداشته باشد از طریق بیمه اضافی ، اصلاح سیستم پرداخت بر اساس کیفیت عملکرد ، افزایش بهره وری ، ایجاد درآمد مناسب و ارتقا انگیزه های مثبت برای ارائه دهندگان خدمات و توجه ویژه به فعالیت های پیشگیری و پیشگیری از سلامت در مناطق محروم.

بخش دیگری از این بیانیه تأکید می کند: امروزه ارائه خدمات بهداشتی به مردم ، اگرچه از کیفیت ، تخصص و آموزش دور است ، اما تحت تأثیر شهرداری محلی و کاملاً خدمات محور است.

در پایان بیانیه آمده است: در پایان جنبش دانشجویی مسلمان در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ، وی وظیفه خود را برای دستیابی به مسئولیت مهم اجتماعی خود ، دستیابی به حداکثر تلاش های علمی و اجرایی مطابق با اخلاص می داند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید