نامه مدیر کل نظام پزشکی در مورد رد صلاحیت انتخابات قبل از این سازمان



رئیس سازمان نظام پزشکی کشور طی نامه ای از روند رد صلاحیت انتخابات قبل از تشکیل سازمان نظام پزشکی انتقاد کرد و هشدارها و مذاکرات را نادیده گرفت و بر لزوم احقاق حقوق افراد در پزشکی تأکید کرد. انجمن.

به گزارش ایسنا و اطلاعیه مطبوعاتی سازمان نظام پزشکی ، در متن نامه دکتر محمدرضا ظفرقندی به جامعه پزشکی کشور آمده است: «همانطور که یادآوری می کنید ، در آستانه انتخابات عمومی سازمان نظام پزشکی ، بزرگترین و قدیمی ترین اتحادیه صنفی و موسسه حقوقی ما واقع شده ایم. قطعاً برگزاری انتخابات سالم و همه جانبه قدرت و اعتماد این سازمان را تضمین می کند و انسجام جامعه پزشکی ایران را تقویت می کند.

متأسفانه ، آنچه در فرآیند بررسی صلاحیت نامزدهای برجسته ، علی رغم نامه نگاری در تاریخ 29 مارس 1400 و ابراز نگرانی من از رئیس محترم هیئت نظارت مرکزی و همچنین مکاتبات و توبیخ 02/04 / ، رخ داد. 1400 توسط اعضای افتخاری هیئت مدیره انجمن علمی انجمن های پزشکی ، وی و هیئت نظارت در مورد لزوم رعایت اصول قانونی و جلوگیری از سلیقه ها و دخالت های ناموجه و هدفمند نوشته شده است. و چهره های جامعه پزشکی ، تعداد قابل توجهی از استادان محترم و روسای انجمن های علمی و افراد جامعه عمومی جامعه پزشکی از انتخابات حذف و رد صلاحیت شدند. در برخی موارد ، حتی همكاران محترمی كه در هنگام بررسی صلاحیت ها در هیئت های نظارت بر شهر مورد تأیید مقام قانونی قرار گرفتند ، در آخرین لحظه رد صلاحیت شدند بدون اینكه فرصت اعتراض به هیئت نظارت مركزی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید  بورس امروز سبزپوش شد

مطمئناً ، چنین اقدامات برنامه ریزی شده و نوآوری های غیرموجهی باعث کاهش اعتبار جامعه پزشکی ، نقض حقوق قانونی کاندیداها در این زمینه و کاهش اعتبار انتخابات جامع و فراگیر می شود.

بر اساس تعهد قانونی خود و مجاز در ماده 2 قانون سازمان نظام پزشکی ، ضمن اعتراض به روند اعمال شده و نادیده گرفتن هشدارها و مذاکرات ، بر احقاق حقوق افراد در جامعه پزشکی و پزشکی تأکید می کنم از طرف دیگر به عنوان یک همراه و عضو کوچک جامعه پزشکی بزرگ کشور ، از همکاران محترم می خواهم با وجود مشکلات و موانع ذکر شده ، با حضور موثر و هوشمندانه آنها در صحنه انتخابات و مشارکت در تعیین سرنوشت اتحادیه خود و حرفه ای ، ترک این منطقه مهم و حفظ انسجام و افزایش جامعه پزشکی نیست. “و برنامه ها برای یک مرحله جدی و حیاتی در سلامت مردم در انتخابات وجود دارد ، و ما سعی خواهیم کرد نمایندگان واقعی و عادلانه ای را انتخاب کنیم که بر بهبود اوضاع تمرکز کنند.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید