نامه سناتور جمهوری خواه به بایدن: برای حضور در جلسه سازمان ملل به رئیس جمهور ویزا ندهید


نامه سناتور جمهوری خواه به بایدن: برای حضور در جلسه سازمان ملل به رئیس جمهور ویزا ندهید

روز جدید گروهی از سناتورهای جمهوری خواه با ارسال نامه ای به بایدن ، از رئیس جمهور منتخب سید ابراهیم رئیسی و دیگر مقامات ایرانی خواستار دور ماندن از برجام شدند. سناتورهای جمهوری خواه در نامه خود نوشتند: “ابراهیم رئیسی باید تحت قوانین ایالات متحده باقی بماند. “اگر سازمان ملل به دستور کار فعلی خود ادامه دهد ، کاخ سفید باید ویزای حضور رئیس جمهور و دیگر رهبران ایران را مسدود کند.”

حدود یک هفته قبل از آغاز به کار دولت ابراهیم رئیسی ، سناتورهای جمهوری خواه در مجلس سنا که پیش از این علیه فعالیت های هسته ای ایران اقدامی کرده بودند ، با ارسال نامه ای خواستار جنگ روانی علیه دولت جدید ایران شدند. از جو بایدن رئیس جمهور آمریكا خواست تا مانع از حضور رئیس جمهور تازه انتخاب شده ایران و سایر مقامات ایرانی در اجلاس سالانه بعدی سازمان ملل در نیویورك شود.

طبق وب سایت تام كاتن ، شش سناتور جمهوری خواه به نام های تام كاتن ، سناتور جمهوری خواه از آرکانزاس ، چاك گراسلی ، سناتور جمهوری خواه از آیووا ، مارشا بلكبرن ، سناتور جمهوری خواه از تنسی و ریك اسكات وجود دارد. تد کروز ، سناتور جمهوری خواه جمهوریخواه و تگزاس روز گذشته نامه ای به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نوشت و خواستار ممنوعیت ویزا برای ابراهیم رئیسی رئیس جمهور تازه انتخاب شده ایران و یک رئیس جمهور دیگر شد.

سناتورهای جمهوری خواه با تکرار ادعاهای بی اساس قبلی ، رئیس جمهور تازه منتخب ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده و خواستار تحریم شدند.

بیشتر بخوانید  تحویل واکسن های جدید از ژاپن و چین در راه است - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سناتورهای جمهوری خواه در نامه خود نوشتند: “ابراهیم رئیسی باید تحت قوانین ایالات متحده باقی بماند. “اگر سازمان ملل به دستور کار فعلی خود ادامه دهد ، کاخ سفید باید ویزای حضور رئیس جمهور و دیگر رهبران ایران را مسدود کند.”

این اولین باری نیست که سناتورهای جمهوری خواه کنگره تلاش می کنند قبل از روی کار آمدن دولت جدید ایران به حمله و ادعای بی اساس بپردازند و 17 سناتور جمهوری خواه اخیراً ادعاهای حقوق بشر را تکرار کردند. آنها طرحی را برای تحمیل رئیس جمهور منتخب ایران به مجلس سنا ارائه دادند.

اتهامات برخی کشورهای غربی ، به ویژه ایالات متحده ، علیه رئیس جمهور تازه انتخاب شده ایران در حالی است که رئیس جمهور در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به این مسائل حقوق بشر گفت: و او از حقوق بشر دفاع کرد ، آیا نباید برای محافظت از مردم در برابر تهدیدها تشویق شود؟ من افتخار می کنم که هر کجا که بوده ام ، ما از حقوق بشر ، امنیت انسانی و صلح انسانی دفاع کرده ایم و امروز معتقدم که وظیفه دارم از حقوق بشر محافظت کنم. کسانی که ادعا می کنند سازندگان داعش را مقصر می دانند. “مطمئناً اگر آنها مورد سرزنش قرار گیرند ، جهان در صلح خواهد بود.”

هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای 14 سپتامبر 2021 (23 سپتامبر) برنامه ریزی شده است.

تام كاتن ، همراه با هم جمهوری خواهان ، بارها و بارها پیشنهادهای مختلفی را برای تشدید تحریم های جمهوری اسلامی مطرح كرده است.

بیشتر بخوانید  غیبت تیم ملی دو و میدانی در بازی های المپیک تایید شده است

در ماه مه سال جاری ، تام كاتن به همراه 14 سناتور جمهوری خواه دیگر نامه هایی به سه شركت و گروه بزرگ مالی ارسال كرد و در صورت لغو تحریم ها علیه آنها در مورد هرگونه معامله با شركت های ایرانی هشدار داد.

دیدگاهتان را بنویسید