به گزارش فارس ، 16 سازمان دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در نامه ای به رئیس جمهور منتخب س questionsالاتی را درباره اولویت های نظام سلامت ایران مطرح کردند.
متن این نامه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهور تازه انتخاب شده مردم شریف ایران
سلام و تبریک
احتراماً ، گرچه آرزوی موفقیت در تشکیل دولت مردم برای یک ایران قدرتمند را داریم ، شناخت کامل و دقیق موقعیت بنیادی بهداشت به عنوان یک محور توسعه متعادل و یک اولویت اصلی در قلب سایر سیاست های عمومی که ایران اسلامی را ایجاد می کند ، مهم است. به خصوص در زمینه اقتصادی پیشرفت کنند.
بنابراین ، حاکمیت صحیح سیستم سلامت منجر به عملکرد بهتر سیستم بهداشتی و در نهایت نتایج بهتر برای افراد جامعه می شود و ضروری است که پنج بعد حاکمیت شامل مشارکت معنی دار ، شفافیت ، استفاده از شواهد برای تصمیم گیری ، پاسخگویی باشد. و پاسخگویی. تصمیمات سیستم بهداشت باید گنجانده شود و اصلاح حاکمیت سیستم بهداشت تحت نظارت وزارت بهداشت باید به طور جدی توسط رئیس جمهور درخواست شود. بر این اساس ، ذکر چند نکته در اولویت های نظام سلامت ایران و انتخاب وزیر بهداشت برای خدمت به جناب عالی را ضروری می دانم.
کارت سلامت الکترونیکی
ایجاد و تکمیل کارت سلامت الکترونیکی یکی از اقدامات ضروری است ، زیرا با شفافیت خود زمینه را برای بهترین اجرای سایر برنامه ها از جمله طرح تعرفه ای خدمات پرستاری فراهم می کند ، در غیر این صورت ناکارآمدی آن را بعنوان یک اثر مشاهده خواهیم کرد. برنامه ریزی کنید زیرا طبق ماده 1 قانون احکام دائمی ، برنامه های توسعه دانشگاه پزشکی حتی در صورت عدم وجود از هرگونه حسابرسی مالی معاف هستند. شفافیت دستیابی به عدالت دشوار است.
دکتر خانواده و یک سیستم راهنمایی و تراز بندی
اجرای طرح پزشک خانواده ، همراه با اصلاح نواقص گذشته و ایجاد زمینه فرهنگی ، یکی از مهمترین اقدامات برای کاهش هزینه ها و افزایش سلامت جامعه است. تمرکز بر روی سلامت جامعه است نه درمان! با استقرار یک سیستم از توصیه ها ، از تقاضای ناشی از آن جلوگیری می شود و تجویز صرفاً براساس سیستم ارزیابی و دستورالعمل های بالینی است.
پیشگیری و مبارزه با فساد و منافع متناقض
طبق تعریفی که مرکز شفافیت بین المللی ارائه داده است ، فساد اداری سو an استفاده از اختیاری است که به منافع شخصی سپرده شده است. طبق شواهد موجود ، متوسط هزینه جهانی در بخش بهداشت (سالانه) به دلیل فساد ، 19/6 درصد از کل هزینه ها در بخش بهداشت (معادل 455 میلیارد دلار) است. در حقیقت ، فساد یک چالش چند بعدی و پیچیده است که به اشکال مختلف وجود دارد. به عنوان مثال تعارض منافع زمانی بوجود می آید که منافع شخصی کارمندان دولت وارد حوزه استخدام شده و با تعهدات دولتی خود در تعارض باشد.
تعارض منافع به خودی خود فساد نیست ، اما وقتی نظارت کافی وجود نداشته باشد ، زمینه فساد را فراهم می کند. علاوه بر نظارت دقیق ، انجام این کار ذاتاً اخلاقی و منصفانه است. از این دیدگاه ، استخدام افرادی با سابقه اثبات فساد و تقوا ضروری است. از رئیس جمهور منتخب انتظار می رود ابزارهای قانونی ، نظارتی ، آموزشی و ظرفیت سازی برای جلوگیری و به حداقل رساندن تعارض منافع در سیستم بهداشتی کشور ایجاد کند که این محصول محصول سلامت بهتر شهروندان و جلوگیری از آسیب رساندن به سیستم بهداشتی است. برای شهروندان خواهد بود.
افزایش شفافیت و پاسخگویی در سیستم بهداشت
متأسفانه ، هزینه ها در سیستم بهداشتی شفاف نیست. ما باید به سمت شفافیت و نظارت بیشتر برویم. اجرای یک برنامه مشابه یا بهتر از طرح تحول سلامت ، به دلیل عدم نظارت کافی و توانایی ردیابی هزینه ها ، کلیه منابع را بدون دستیابی به نتیجه مطلوب مصرف می کند.
حامی وزارت بهداشت
رهبر در جلسه ای با دانشجویان و تشکل های دانشگاهی در سال 1999 ، در مورد دولت جوان حزب الله فرمودند: “این به این معنا نیست که یک جوان سی ساله بیشتر رئیس دولت است ، بلکه اهمیت دولت جوان و حزب الله یک دولت دائمی است. . کار آماده و شاد است و وی افزود برخی به یک معنا جوان هستند ، به تعبیری جوان ، شهید عزیز سلیمانی که شب و روز او را به یاد می آورم ، حدود 60 سال داشت و اگر ده سال دیگر زنده نمی ماند جوان نبود. من یک بنده زنده بودم و سرنوشتم شناسایی شد ، من او را در اینجا نگه داشتم و او را رها نکردم ، بنابراین برای افرادی که جوان نیستند اما کار جوانان را انجام می دهند ممکن است حالت خوبه “آنها می توانند این کار را انجام دهند.”
با در نظر گرفتن سخنان رهبری و توجه ویژه به وضعیت حساس نظام سلامت کشور ، که حدود 17٪ از بودجه عمومی را تشکیل می دهد و با چالش های عمیقی مانند ختم تاج ، پیشگیری از ورشکستگی دانشگاه و تهیه دارو روبرو است ، عالیجناب انتظار می رود ، دارای تجربه مدیریت ملی ، کارآمد و با روحیه جوان است ، زیرا جایی برای آزمون و خطا و فرصت ها وجود ندارد.
وزیر بهداشت باید دارای ویژگی های جهادی و تحول آفرین باشد ، یک سوسیالیست ساده باشد ، نه یک طبقه ، دارای توانایی درک و توضیح اهمیت مشکلات ، اولویت بندی بهداشت عمومی به جای تمرکز بر درمان ، قدرت مبارزه با سو abuse استفاده از خدمات بهداشتی ، من به استفاده از شواهد و تحقیقات در تصمیم گیری ، تلاش برای جلب مشارکت جامعه و مشارکت عمومی در سیاست گذاری سلامت ، همکاری با متخصصان و متخصصان توانمند در زمینه های مختلف ، توانایی همکاری با نهادهای دیگر ، آگاهی از سیاست های بین المللی اعتقاد دارم و برنامه ها و موضوعات و استفاده از ظرفیت آنها برای بهبود سلامت مردم سیاستمدار بودن ، تفکر سیستماتیک و برقراری ارتباط سازنده و بر اساس منافع متقابل با سایر کشورها از طریق دیپلماسی فعال بهداشت است.
علاوه بر اولویت های فوق ، به موارد زیر توجه می شود:
مطابق بند 6-9 سیاست مشترک بهداشتی ، مقام معظم رهبری اعلام کردند که تدوین تعرفه های مبتنی بر شواهد و ارزش افزوده برای مراقبت های بهداشتی و خدمات با همان قانون فنی واقعی برای بخش های دولتی و غیر دولتی در نظر گرفته شده است. . سهل انگاری و عدم اجرای این قانون ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب ها است و باعث افزایش هزینه های مخرب و کاهش خط فقر برای بسیاری از بیماران شده است. ایجاد مکانیزمی برای تشویق اساتید و متخصصان برای بازدید بیشتر از مراکز بهداشت عمومی و آموزشی برای منافع مردم و با توجه به عدم توانایی پرداخت هزینه ها در بخش خصوصی و جلوگیری از ضعف آموزشی دانشجویان بسیار مهم است.
گسترش و توجه به علوم انسانی پزشکی: شهامت تفکر و مواجهه با مسئله جدیدی از نیازهای علم امروز است. بازخوانی مبانی علوم پزشکی و حمایت از تکامل پزشکی به عنوان انسانی ترین علوم ، مراقبت از ادغام جنبه های فرهنگی ، اجتماعی ، انسانی سلامت در پزشکی ، سیاستگذاری ، تصمیم گیری ، آموزش و تحقیقات یکی از مواردی است برای دستیابی به داروی متعالی.
توسعه کمی و کیفی بیمه درمانی به منظور ارتقا insurance بیمه پایه درمانی ، کاهش سهم مردم در هزینه های درمان ، تا زمانی که بیمار هیچ نگرانی ، رنج و رنج دیگری نداشته باشد ، ارائه خدمات خارج از بیمه پایه از طریق بیمه تکمیلی ، تنظیم سیستم پرداخت ، بر اساس کیفیت اجرای ، افزایش کارایی ، ایجاد درآمد مناسب و ارتقا انگیزه های مثبت برای ارائه دهندگان خدمات و توجه ویژه به فعالیت های ارتقا health سلامت و پیشگیری در مناطق محروم
اطمینان از منابع مالی پایدار در بخش بهداشت با تأکید بر شفافیت قانونی درآمد ، هزینه ها و فعالیت ها ، افزایش سهم مراقبت های بهداشتی ، وضع تعرفه بر محصولات و مواد مضر و خدمات ، پرداخت یارانه به بخش بهداشت و هدفمندی یارانه های بهداشتی اطمینان از انصاف و ارتقا health سلامت ، به ویژه در مناطق محروم و ارائه کمک ویژه به دهک های نیازمند و کم درآمد
توسعه و استفاده از دانش علمی و تخصصی طب کلاسیک ایران و نظارت دقیق و کامل وزارت بهداشت بر ارائه خدمات طب سنتی برای جلوگیری از سو ab استفاده های رایج و گسترده می تواند ذخایر علمی را برای جامعه ایران باز کند.
امروزه ارائه خدمات بهداشتی به مردم ، اگرچه کمی از کیفیت ، تخصص و آموزش دور است ، اما توسط شهرداری محلی و کاملاً سرویس گرا برآورده می شود. اما علاوه بر این ، ایجاد مکانیزمی منطبق تر با محدودیت های شرعی در مراکز آموزشی و درمانی که همیشه مورد تأکید مدیریت بوده ، شایسته است.
توجه ویژه به مسئله جمعیت و در نظر گرفتن یک برنامه اقدام مناسب برای استفاده از پنجره جمعیت فعلی برای جلوگیری از مشکلات مضر در آینده نزدیک.
در پایان جنبش دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ، مسلمان وظیفه خود را برای انجام مسئولیت اجتماعی خود ، رسیدن به این مهم ، تلاش حداکثری علمی و اجرایی خود مطابق با اخلاص می داند.
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه بوشهر
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک
دانشجویان جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زابل
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لار
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (عضو دفتر تحکیم وحدت)
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان (عضو دفتر تحکیم وحدت)
انجمن اسلامی دانشجویان پزشکی تربت حیدریه (عضو دفتر تحکیم وحدت)
انتهای پیام /