ناسا فاجعه ای را در سال 2013 پیش بینی می کند


کارشناسان ناسا اکنون در مورد خطرات احتمالی که طوفان خورشیدی عظیم 150 میلیون کیلومتری در سال 2013 ممکن است برای زمین ایجاد کند، هشدار می دهند.

ناسا فاجعه ای را در سال 2013 پیش بینی می کند

دانشمندان ناسا پیش بینی کرده اند که طوفان خورشیدی که قرار است در سال 2013 اتفاق بیفتد می تواند یک فاجعه بزرگ برای زمین و حتی نابودی جهان باشد. در تقویم می، 21 دسامبر 2012 به عنوان پایان جهان پیش بینی شده است. اکنون تیمی از دانشمندان ناسا رفتار خورشید را مطالعه کرده و هشدار داده اند که پایان جهان با یک سال تاخیر ممکن است در سال 2013 رخ دهد.

ناسا تخمین می زند که طوفان خورشیدی از سال 2013 یک فاجعه بزرگ است زیرا 20 برابر ویرانگرتر از عواقب طوفان کاترینا در ایالات متحده است و می تواند عملکرد شبکه های تلویزیونی و اینترنت را به طور جدی به خطر بیندازد.

دانشمندان ناسا می گویند: «زمین و فضا به روشی کاملاً جدید برای تاریخ بشر ادغام خواهند شد. در فوریه گذشته، زمانی که ناسا رصدخانه دینامیک خورشیدی (SDO) را راه اندازی کرد، محققان آزمایشگاه رادرفورد در آکسفوردشایر انگلستان در مورد تأثیر بادهای خورشیدی بر بازی های المپیک 2012 هشدار دادند. کارشناسان ناسا اکنون در مورد خطرات احتمالی یک میلیون کیلومتر هشدار می دهند. در سال 2013 می تواند نشان دهنده زمین باشد.

به گفته محققان، فعالیت خورشیدی در حال حاضر بسیار شدید است و در سال های آینده افزایش خواهد یافت و منجر به یک فاجعه بی سابقه خواهد شد. این طوفان بر انرژی و سیستم های ارتباطی زمین تأثیر می گذارد و عملکرد فناوری خورشیدی امروزی را به طور جدی مختل می کند.

بیشتر بخوانید  همه چیز درباره جعبه سیاه هواپیما : جعبه سیاه چیست ؟

این طوفان ها می توانند همه دستگاه ها، از آی پاد گرفته تا ماهواره ها را از بین ببرند و باعث قطع برق در بسیاری از نقاط جهان شوند. در ماه های اخیر، رصدخانه SDO تصاویر منحصر به فردی از لکه های خورشیدی در فوتوسفر (دورترین لایه جو خورشید) ارائه کرده است.

این نقاط درخشان که هنگام روشن شدن انرژی زیادی آزاد می کنند، نشان می دهد که ستاره مادر وارد چرخه 24 فعالیت خود شده است (از زمانی که ستاره شناسان شروع به رصد آن با کمک دستگاه های نوری کردند). این چرخه ها به طور متوسط ​​11 سال طول می کشد، بنابراین دانشمندان حدود دو قرن و نیم است که با وسواس در مورد خورشید اطلاعات جمع آوری می کنند.

منبع: mehrnevs.com


دیدگاهتان را بنویسید