ناتو در حال برگزاری رزمایش مشترک با کشورهای عربی در دریای مدیترانه است



به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از پایگاه خبری مراکشی «هیسپرس» نوشت: مجمع مراکش دور از زمان برگزاری رزمایش مشترک ناتو به رهبری ناتو با کشورهای عربی و اروپایی در دریای مدیترانه و حضور ارتش مراکش به ارتش این کشور نزدیک است. نیروهای رژیم صهیونیستی.”

رزمایش دریایی از امروز (پنجشنبه) با نام «حرص البحر» (نگهبان دریا) در دریای مدیترانه برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، این رزمایش سالی یک بار برگزار می شود و نیروهای ناتو به عنوان ناظر در دوره آموزشی سالانه شرکت می کنند.

این رزمایش در نزدیکی یونان برگزار می شود و سه کشتی ناتو عصر سه شنبه گذشته برای شرکت در این رزمایش وارد بندر طنجه در شمال مراکش شدند.

در این رزمایش نیروهای کشورهای مختلف عربی از جمله عربستان، مصر، مراکش و کویت به همراه کشورهای اروپایی اتریش، کانادا، قبرس، فرانسه، ایتالیا و اسلوونی و نیروهای رژیم صهیونیستی حضور دارند. توسط ایالات متحده.”

این رزمایش تمامی ماموریت های مربوط به عملیات امنیتی دریایی را پوشش می دهد.

این مانورها شامل رزمایش نوبل دینه است که سناریوهای احتمالی مانند مبارزه با تروریسم، حفاظت از بندر یا تخلیه در صورت حمله، جستجو و نجات غیرنظامیان و سربازان و شبیه سازی نبرد دریایی را شبیه سازی می کند.

هسپرز افزود: این مانورها در زمانی انجام می شود که جهان روزهای سختی را پس از حمله روسیه به اوکراین پشت سر می گذارد.

بر اساس گزارش رسانه های فرانسوی، مقامات فرانسوی مشارکت خود در عملیات حارث البحر در سال 2020 را به دلیل ادعای آزار و اذیت نیروی دریایی ترکیه برای یک کشتی فرانسوی در شرق مدیترانه به حالت تعلیق درآوردند.

بیشتر بخوانید  افتتاح شعبه 2 تامین اجتماعی در زنجان

پیش از این، ناتو در ماه های ژانویه و فوریه، زمانی که روسیه نیروهای خود را در مرز اوکراین مستقر کرد، تمرینات نظامی در دریای مدیترانه برگزار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید