نئوبانک “فراز” در بهمن‌ماه رونمایی می‌شود



به گزارش شمانیوز، فرهاد اینالویی معاون فناوری بانک ایران زمین در بالا اظهار داشت: بانک ایران زمین اولین بانک دیجیتال کشور است. این بانک آمادگی کامل دارد تا خدمات مورد نیاز بانک را به شرکت هایی که قصد تأسیس این نوع بانک را دارند ارائه دهد. در اینجا مواردی وجود دارد که باید توجه داشته باشید. نئوبانک باید توسط صنعت ایجاد شود نه یک بانک. نئوبانک از صنعت به سمت بانکداری می رود و ما می توانیم زیرساخت های نئوبانک را در اختیار صنعتی قرار دهیم که در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته است.

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در ادامه گفت: نام نئوبانک ایران زمین «فراز» است که اوایل بهمن ماه رونمایی می شود. شرکت هایی که تعداد مشتریان زیادی دارند درخواست این خدمات را داده اند و پس از بررسی های لازم به آنها ارائه خواهیم کرد. بانک به عنوان ایران زمین همواره در تلاش بوده است تا بانکداری دیجیتال مبتنی بر پلتفرم (BAAP) را برای رفع نیازها و نیازهای مشتریان خود، در راستای تحول دیجیتال به معنای واقعی کلمه پیاده سازی کند و بر اساس این تلاش ها، 160 پروژه در این بانک تعریف شده و به یک پروژه 15 مگا تبدیل شده است. در حال حاضر بانک ایران پروژه زمین فراز را در دستور کار خود دارد و طی هفته های آینده آن را ارائه خواهد کرد و تمامی شرکت های مشتری مدار می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید  جزئیات تعطیلی شنبه 15 مرداد

اینالویی گفت: فراز بخش های زیادی از جمله کانال Omni، بوم، کانتینر، کانال های ارتباطی، مرکز تماس دیجیتال، شعبه دیجیتال، باشگاه مشتریان دیجیتال و سایر امکانات دارد و می تواند همه این امکانات را در بر گیرد. در اختیار سایر متقاضیان قرار دهد.

وی افزود: برای احراز هویت غیرحضوری موارد قانونی پیش از اخذ آن مجوزها وجود داشت. بانک مرکزی به عنوان ناظر باید اقداماتی را انجام می داد که قبلا انجام شده بود و بسترها آماده شد و بومی سازی انجام شد. احراز هویت شخصی در حال حاضر در نسخه موبایل بانک موجود و فعال است.

فرهاد اینالویی در پایان تاکید کرد: انتظار می رود بانک مرکزی در این حوزه به صورت قانونی فعالیت کند و با یک سیستم، مقررات و نظارت منسجم این کار را به راحتی انجام دهد تا بانک ها در این زمینه دچار مشکل نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید