مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

می خواهید بدانید چقدر از زبان خود استفاده می کنید؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نقاشیسعی کنید بستنی بخورید یا آهنگ مورد علاقه خود را بدون استفاده از زبان بخوانید. متوجه خواهید شد که بستنی در همه جای دهان شما حرکت می کند و کلماتی که می گویید بدون استفاده از زبان معنایی ندارند. برای جویدن، بلعیدن و حتی خواندن به زبان نیاز دارید. به یاد داشته باشید که گفتار و چشیدن نیز بخشی از زبان است. زبان قطعا کارهای بسیار عجیبی انجام می دهد. آیا تا به حال کسی به شما گفته است که زبان یک ماهیچه است؟ خوب، تا حدودی درست است که زبان از تعداد زیادی ماهیچه تشکیل شده است.


این ماهیچه ها در جهات مختلف حرکت می کنند تا زبان بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد. قسمت جلویی زبان بسیار منعطف است و خیلی راحت می چرخد ​​و با همکاری دندان صداهای مختلفی تولید می کند، این قسمت به غذا خوردن هم کمک می کند، هنگام جویدن غذا به شما کمک می کند تا غذا را در دهان بگذارید. دفعه بعد که می خواهید غذای مورد علاقه خود را بخورید، به عملکرد زبان توجه کنید. ماهیچه های انتهای زبان به ایجاد صداهای خاصی مانند کلمات کمک می کنند و سعی می کنند به آرامی آنها را تولید کنند. متوجه حرکت نوک زبان خود در جلوی دهان خود خواهید شد تا این صداها تولید شود. دندان برای آسیاب کردن غذا


به محض اینکه غذا له شد و با بزاق مخلوط شد، قسمت پایینی زبان آماده چرخاندن غذا است، ماهیچه های انتهای زبان حرکت می کنند و مقدار کمی غذا همراه با بزاق به مری فرستاده می شود. قسمت لوله ای گلو است. همچنین یک نای در گلو وجود دارد که هوا از طریق آن وارد بدن می شود و از آن خارج می شود. هنگام قورت دادن غذا، باله مخصوصی به نام دریچه تراشه نای را می بندد تا از فرورفتن غذا در نای و ورود غذا به مری جلوگیری کند. پشت زبان شما از سه قسمت لوزه زبانی و دو لوزه پالاتال تشکیل شده است. لوزه ها توده های کوچکی از بافت هستند. لوزه ها کاملاً در پشت زبان قرار دارند.

بیشتر بخوانید  امن ترین و ایمن ترین مکان ها هنگام زلزله کجاست؟

دو لوزه کامی در دو طرف لوزه زبانی وجود دارد. یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ. لوزه ها از حفره هایی تشکیل شده اند که از ورود میکروب های مضر به بدن جلوگیری می کنند. گاهی اوقات لوزه ها به دلیل وجود میکروب ها به میکروب آلوده می شوند و به همین دلیل متورم و دردناک می شوند، ممکن است برای برخی از کودکان این اتفاق بیفتد که به آن لوزه می گویند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *